عوارض بلفاروپلاستی و راه های جلوگیری از آن

زمان برای مطالعه: 4 دقیقه

آیا عمل بلفاروپلاستی خطرناک است؟

با بالا رفتن سن و کاهش قدرت عضلات صورت چربی‌هایی که در زیر پلک‌ها وجود دارد دچار افتادگی شده و باعث می شود  تا چهره فرد پیرتر به نظر برسد. از این رو جراحی بلفاروپلاستی یا عمل زیبایی باعث می‌شود تا فرد هم زیباتر و جوان‌تر به نظر برسد و هم اینکه مشکلات  بینایی که در اثر افتادگی پلک ها بوجو آمده است را اصلاح کند.عمل جراحی بلفاروپلاستی ، جزو جراحی‌هایی می باشد که عوارض کمی به همراه دارد.با توجه به  اینکه چشم یک بخش بسیار حساس بدن است و ممکن است افراد برای انجام جراحی پلک دچار استرس شوند که جراحی بر روی بینایی آن ها تأثیر بگذارد.

عوارض بلفاروپلاستی کاملاً موقتی هستند و اگر زیر نظر یک پزشک خوب کار خود را انجام دهید نه از نظر زیبایی ظاهری نه از نظر عوارض پس از عمل هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت.هرگونه عمل جراحی با وجود فوایدی که هم از نظر درمانی و هم از نظر  زیبایی دارد، می‌تواند عوارض و پیامدهایی نیز برای افراد به همراه داشته باشد. با در نظر گرفتن این امر عوارض باید به گونه‌ای باشند که خطری برای مراجعین ایجاد نکنند و به صورت موقت وجود داشته باشد و با رعایت مراقبت های لازم رفع شوند. اگر قصد جراحی پلک اصفهان را دارید، سینایار با کادری متخصص این عمل را با کمترین عوارض احتمالی انجام خواهد داد.

بعضی از این عوارض که به عنوان عوارض عمل افتادگی پلک شناخته می‌شوند در صورتی که تحت نظر پزشک رفع نشود برای فرد خطرناک می باشد. لازم به ذکر است این عوارض خطرناک در صورت مراجعه به مراکز غیرمجاز که تحت نظر پزشک حاذق نمی باشند و تجهیزات با کیفیت مورد استفاده قرارنگیرند برای فرد متقاضی رخ می‌دهد. بنابراین انتخاب مراکز معتبر مانند کلینیک پوست و موی سینایار در کاهش عوارض و خطرات ناشی از عمل های زیبایی موثر است.

 

عمل بلفاروپلاستی

 

عوارض احتمالی عمل بلفارو پلاستی

عمل بلفارو پلاستی در ابتدا به عنوان عملی برای اصلاح بینایی در افرادی که پوست پلک زیادی داشتند که با فشار آوردن روی پلک و مژه ها باعث اختلال بینایی می شد معرفی شد. این عمل جراحی شامل برداشت یک لایه از پوست اضافه هست که وزن روی چشم را کاش دهد و دید فرد بهبودی پیدا کند که بعدها به علت ساده و بی خطر بودن عمل و نتایج زیبایی که به همراه داشت به عنوان یک عمل زیبایی هم معرفی شد.

این اقدام زیبایی بطور کلی مانند سایرعمل ها عوارضی مانند درد،التهاب ،تورم،سوزش می تواند داشته باشد و درمواردی در کیس های خیلی خاص که ممکن است به دستکاری زیادی نیاز شود احتمال آسیب به بینایی وجود دارد ولی این موضوع بسیار نادر است و برای عمل های زیبایی حجم زیاد دستکاری نیاز نمی شود و احتمال آسیب به بینایی نزدیک به صفر است.

تمامی عمل های جراحی همراه با عوارض کوتاه مدت و یا دائمی می باشند که در این جا به توضیح عوارض عمل بلفاروپلاستی می پردازیم:

عدم تقارن و بسته نشدن کامل چشم ها:

عوارض دائمی که در نتیجه ی عمل بلفاروپلاستی می تواند پیش بیاید ناقرینگی اندازه پلک ها می باشد و یا در صورتی که جراح مقدار زیادی از پوست را بردارد و باعث کوتاهی بیش از حد پلک ها شود ممکن است با عمل ترمیمی رفع شود.

 زخم  و اسکار، عفونت و خونریزی از محل برش:

در مواردی که پوست برش خورده برای طولانی مدت  در معرض آفتاب و یا اشعه ماوراء بنفش قرار بگیرد و یا مراقبت های زخم بطور کامل رعایت نشود ممکن است رد برش باقی بماند.

بسیاری از افراد هم به جای انتخاب جراحی، تزریق ژل یا تزریق بوتاکس اصفهان را برای رفع موقتی چروک های اطراف چشم انتخاب می کنند. اما این اقدامات باعث بهبود افتادگی پلک نخواهد شد.

تیرگی پوست در ناحیه ی اطراف چشم:

این اتفاق که بعد از جراحی ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد باعث تیرگی زیر چشم می شود. برای از بین بردن این تیرگی ها پزشک  درمان موضعی با کرم ها و داروهای مخصوص و یا لیزر درمانی را پیشنهاد می کند.

ایجاد مشکل در حرکت پلک:

اگر درحین جراحی، بافت های زیرین پوست پلک مانند بافت های عضله ای دچار تغییر یا زخم شوند، پلک زدن بعد از عمل مشکل خواهد بود. در صورتیکه این انقباض پلکی خفیف باشد این عارضه موقتی است و به مرور از بین می رود. اما در مواردی که حرکت پلک به سختی انجام  گیرد، فرد به جراحی ترمیمی برای رفع آن احتیاج دارد.

مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم: روش های درمان پف زیر چشم به صورت قطعی

عوارض احتمالی عمل بلفارو پلاستی

 

روش های جلوگیری از عوارض عمل افتادگی پلک

 پس از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی احتمال بروز عوارض شایعی وجود دارد برای جلوگیری از این موارد پزشک و بیمار باید مواردی مربوط به حین عمل و بعد از عمل را رعایت کنند که به شرح زیر می باشد:

  • دقت در اندازه گیری و برش صحیح پوست و بخیه ی پوست توسط پزشک.
  • مراقبت های لازم بعد از عمل مانند انجام ندادن کارهای سنگین، تغذیه ی مناسب  توسط خود بیمار.
  • استفاده درست و به موقع بیمار از کرم ها و داروهای تجویز شده توسط پزشک.

مراجعات پیگیری بعد از عمل بصورت منظم و روتین توسط بیمار با هماهنگی جراح انجام شود و در صورت بروز هر مشکلی حتما با جراح مطرح شود تا از امکان بروز هر عارضه ای جلوگیری شود. سینایار بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان برای کلیه خدمات درمانی و زیبایی  در خدمت شما عزیزان است.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12