روش های درمان پف زیر چشم

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

پف زیر چشم در برخی افراد وجود دارد که درمان آن از اهمیت ویژه ای برای آن ها برخوردار است. بسته به شرایط فرد، این که چه سن و سالی دارد، دلیل پف زیر چشم او چیست و … بررسی های لازم صورت می گیرد تا با روش صحیح درمان پف زیر چشم برای او انجام شود. اگر شما هم این مشکل را دارید و به دنبال درمان آن هستید، در ادامه این مطلب از کلینیک زیبایی سینایار همراه باشید تا بهترین راه حل رفع پف زیر چشم را به شما ارائه دهیم.

پف زیر چشم

علل وجود پف زیر چشم

ایجاد پف زیر چشم در افراد مختلف دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، که در اینجا به توضیح بعضی از آن ها خواهیم پرداخت. شناخت دلایل ورم زیر چشم قدم اول در مسیر بهبود آن است.

افزایش سن

برخی افراد با افزایش سن دچار پف،تورم و افتادگی پوست زیر چشم می شوند زیرا پیری باعث از بین رفتن کیفیت بافت‌های پوست اطراف چشم و منجر به ایجاد پف زیر چشم می شود. اگرچه ممکن است این عارضه برای فرد خطر جدی به همراه نداشته باشد اما ظاهری ناخوشایند برای فرد ایجاد خواهد کرد که می تواند بر روی اعتماد به نفس فرد تاثیر منفی بگذارد.

سابقه بیماری

ایجاد پف زیر چشم در بعضی دیگر افراد ممکن است به علت وجود بیماری های خاصی مانند بیماری های تیروئیدی ، بیماری تب یونجه که یک آلرژی چشمی است، ایجاد عفونت و خشکی چشم ها و همچنین نارسایی کلیه باعث ایجاد پف و تیرگی دور چشم ها شوند.

ژنتیک

از دیگر دلایل پف زیر چشم ممکن است ژنتیک فرد باشد.این مشکل ژنتیکی می‌تواند باعث ضعیف شدن بافت‌های اطراف چشم و حرکت چربی به سمت پلک پایین شده و باعث به وجود آمدن پف زیر چشم شود.

مصرف زیاد نمک

مصرف نمک یا سدیم بیش از حد در رژیم غذایی روزانه برای سلامتی بسیار مضر است زیرا این نمک اضافه باعث می‌شود بدن آب را در خود نگه دارد وجود آب اضافی در بدن باعث ایجاد پف در بدن بویژه در اطراف چشم ها می شود زیرا پوست اطراف چشم بسیار نازک است.

نداشتن خواب کافی

نخوابیدن به اندازه کافی نیز از عواملی می باشد که می‌تواند باعث ایجاد پف و تیرگی زیر چشم ها شود.

نداشتن خواب کافی

کمبود خواب طولانی مدت باعث ضعیف شدن ماهیچه‌های اطراف چشم و از بین رفتن کلاژن زیر چشم و در نتیجه منجر به متورم شدن ناحیه زیر چشم می شود.

 

استعمال دخانیات و مشروبات الکلی

بعضی افراد نسبت به مصرف مشروبات الکلی ،سیگار و قلیان و یا حتی قرار گرفتن در معرض دود آن بسیار حساس هستند زیرا به دلیل اثر مخربی که الکل و دخانیات بر روی کبد فرد می گذارد ممکن است باعث تحریک چشم و ایجاد پف زیر آن شود.

مزایای درمان پف زیر چشم

در هر چهره ای ،چشم ها نقشی اصلی را ایفا می کنند، بنابراین زیبایی چشم ها در جذابیت هر چهره تأثیر بسیار دارند.‌پف زیر چشم از جمله مواردی است که باعث مسن تر نشان دادن چهره می شود،بنابراین درمان پف زیر چشم ها راه‌ حلی اساسی برای داشتن چهره ای شاداب و جوان و همچنین بالا بردن قدرت بینایی می باشد که نتیجه آن علاوه بر جنبه‌ی زیبایی و بر روی سلامتی روان فرد هم‌تاثیر مثبت خواهد داشت.

روش های درمان‌ پف زیر چشم بدون جراحی

امروزه در بین اقدامات زیبایی روش های غیرتهاجمی و غیرجراحی طرفداران بسیاری دارند. زیرا این روش ها دارای نتیجه ای فوری و بدون دوره نقاهت و نیاز به استراحت طولانی مدت دارند.از جمله این روش ها می توان به روش های خانگی و کلینیکی رفع پف زیر چشم اشاره کرد.

برای درمان پف زیرچشم که ناشی از بیماری‌های دیگر چشمی نمی باشد، راه‌های زیادی وجود دارد که عبارتند از:

  • کاهش مصرف نمک
  • کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها
  • کاهش استعمال دخانیات و مشروبات الکلی
  • افزایش نوشیدن آب
  • مصرف ویتامین ها و مواد معدنی
  • استفاده از کمپرس یخ

درمان پف زیر چشم با مزوتراپی

یکی از راه های درمان چربی، چروک ،تیرگی و پف زیر چشم مزوتراپی می باشد. در این روش با تزریق کوکتل مزو که شامل ویتامین ها و فاکتورهای محرک رشد می باشد، گردش خون در اطراف چشم افزایش یافته ،باعث کوچک شدن سلول چربی ، کاهش رنگدانه های پوستی ،اکسیژن رسانی ،کلاژنسازی و در نتیجه ایجاد شادابی در اطراف چشم ها می شود. برای رفع چین و چروک اطراف چشم تزریق بوتاکس اصفهان هم پیشنهاد می شود.

تزریق ژل برای درمان پف زیرچشم

تزریق ژل زیر چشم یکی از روش های درمانی برای از بین بردن پف زیر چشم می ‌باشد. با استفاده ژل های با کیفیت که مخصوص زیر چشم هستند می توان بدون عارضه و مشکل و در کمترین زمان ممکن به درمان تیرگی،گودی و چروک های زیر چشم کمک کرد اما باید به این موضوع توجه داشت، از آنجا که این ژل ها جهت پر کردن گودی زیر چشم ها می باشد روش مناسبی برای برای درمان پف زیر چشم ها نمی باشد.

رفع پف زیر چشم با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی دور چشم روشی جهت جوان‌سازی پوست دور چشم می باشد که با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن موجب رفع پف و سیاهی اطراف چشم ها می شود. در این روش با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به زیرپوست ،اکسیژن در زیر پوست آزاد می شود و موجب افزایش عمل خون رسانی در این ناحیه می شود.

کربوکسی تراپی دور چشم ها، روشی درمانی و بسیار تأثیرگذار است که عوارض خاصی ندارد و تنها احتمال بروز برخی از عوارض مانند تورم و کبودی را به همراه دارد که طی مدت زمان کوتاهی رفع می شود.

 

درمان پف زیر چشم با رادیوفرکانسی یا RF

در این روش درمانی از انرژی رادیوفرکانسی جهت سوزاندن چربی های زیرپوستی اطراف چشم استفاده می شود که باعث تجزیه چربی های این ناحیه می شود‌.در این روش کم تهاجم و ایمن بدون ایجاد برش در پوست و با ایجاد گرما و تولید کلاژن در این ناحیه ،باعث سفت شدن پوست شده و پف زیر چشم کاملا درمان می شود.

درمان پف زیر چشم با رادیوفرکانسی یا RF

درمان پف زیر چشم با عمل بلفاروپلاستی

جراحی پلک با ایجاد برش بر روی پلک پایین و برداشت پوست و چربی اضافه با بهبود ساختار عضلات چشم انجام می گیرد. در این جراحی که بدون نیاز به بیهوشی و با بی حسی انجام می شود،چربی ها،مایعات و همچنین پوست اضافه پلک پایین برداشته شده و بخیه می شود و حداکثر طی ۷ روز بخیه ها کشیده شده و نهایتا تورم تا دو هفته بعد از عمل بهبود پیدا می کند.این عمل زیبایی درمانی در بین افرادی که از بیهوشی عمل ترس دارند و یا با باقی ماندن جای بخیه بر روی پلک ها مشکل دارند بسیار پرطرفدار و محبوب می باشد.

هزینه درمان پف زیر چشم در کلینیک سینایار

هزینه های درمان پف زیر چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد، زیرا با توجه به این موضوع که همه روش های ذکر شده جهت درمان پف زیر چشم در این مقاله، هرکدام از آن ها در کلینیک سینایار دارای هزینه ای متفاوت هستند.

علاوه بر هزینه متفاوت نوع خدمت از دیگر عواملی که بر روی هزینه ها تاثیر می گذارد دستمزد پزشک متخصص و با تجربه و همچنین تکنسین حرفه ای می باشد.

از دیگر عامل موثر بر روی قیمت هزینه ها امکانات و دستگاه‌های مجهز و پیشرفته موجود در کلینیک می باشد که خود تاثیری بسیار مهم در روند درمان دارند.

 


0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12