تزریق چربی لب

زمان برای مطالعه: 10 دقیقه

تزریق چربی به لب یکی از روش‌های رایج برای پروتز لب است که چربی مورد نظر برای حجم‌دهی به لب از بدن خود فرد گرفته می‌شود و به لب‌ها تزریق می‌شود. از عمل‌های زیبایی رایج در کلینیک زیبایی سینایار، تزریق چربی به نواحی مختلف بدن است که در این مطلب به طور اختصاصی به معرفی فرآیند تزریق چربی به لب و نحوه‌ی انجام آن پرداخته شده است.

پروتز لب با تزریق چربی

داشتن لب‌های زیبا و خوش‌ فرم در جذابیت چهره تأثیر ویژه‌ای دارد، بنابراین در بین متقاضیان اقدامات زیبایی تزریق فیلر برای لب‌ بسیار محبوب و پرطرفدار است. راه‌های متنوعی برای زیباسازی لب‌ها وجود دارد که یکی از این روش‌ها، تزریق چربی به لب‌ها است.

تزریق چربی به لب‌ها با توجه به دائمی بودن این روش یکی از مؤثرترین و ماندگارترین روش‌ها می‌باشد، اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که به دلیل تحرک زیاد لب‌ها، چربی تزریق شده به لب‌ها نیز ماندگاری طولانی‌مدت نخواهد داشت اما در صورت برداشت چربی با کیفیت از نواحی مثل شکم و پهلوها توسط پزشک متخصص می‌توان عمر چربی تزریق شده به این ناحیه را افزایش داد.

چربی ساکشن شده بعد از مرحله تصفیه به دلیل دارا بودن سلول‌های بنیادی نه تنها باعث افزایش حجم لب‌ها می‌شوند بلکه باعث بهبود کیفیت پوست لب‌ها شده و ظاهری زیبا به آن‌ها می‌بخشد.

تزریق چربی به لب در اصفهان

بهترین تزریق چربی لب اصفهان

بزرگ کردن لب یک عمل زیبایی است که در مطلب یا کلینیک زیبایی انجام می‌شود و باعث می‌شود فرد، لب‌هایی پرتر و جوان‌تر داشته باشد. روش‌های مختلفی برای بزرگ کردن لب وجود دارد که متناسب با نیازها و اهداف شما باشد.

برخی از روش‌ها غیرجراحی هستند و از پرکننده‌ها برای حجیم کردن لب‌ها به طور موقت استفاده می‌شود. برخی دیگر شامل برش‌های کوچک در لب یا صورت شما برای داشتن نتایج طولانی‌تر است.

انواع روش‌های بزرگ کردن لب

حجم‌دهی به لب یا بزرگ کردن لب‌ها با روش‌های مختلفی قابل انجام که پزشکان متناسب با فرم لب‌ها و نیاز هر فرد باید بهترین روش بزرگ کردن لب را به بیمار پیشنهاد دهند در ادامه به برخی از روش‌های بزرگ کردن لب اشاره شده است که عبارتند از:

پیوند چربی: یک جراح پلاستیک چربی را از ناحیه دیگری از بدن شما مانند شکم یا پهلو می‌گیرد و آن را تصفیه کرده و به لب‌های شما تزریق می‌کند.

تزریق ژل: پزشک از فیلر یا ژل لب که پرکننده پوستی نیز نامیده می‌شود، به لب‌ها یا اطراف دهان شما تزریق می‌کند. هنگامی تزریق ژل به لب پزشک شما از یک سوزن ظریف برای تزریق فیلر به لب استفاده می‌کند و فرآیند تزریق معمولاً 10 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

کاشت لب: یک جراح پلاستیک یک برش کوچک در یک گوشه از دهان یا لب شما ایجاد می‌کند و یک ایمپلنت را داخل لب شما قرار می‌دهد. این روش معمولا حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

در طول جراحی کاشت لب، جراح لب‌های شما را بی‌حس می‌کند و یک برش کوچک در هر گوشه دهان شما ایجاد می‌کند و ایمپلنت یا پروتز را در داخل‌ لب‌ها جایگذاری می‌کند و در نهایت برش‌های ایجاد شده را با بخیه می بندد.

سانترال لب یا لیفت لب: یک جراح پلاستیک پوست اضافی بین بینی و لب بالایی (یا گوشه‌های دهان) را برمی‌دارد تا لب‌های شما را بالا بکشد. این روش معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد.

در طول انجام لیفت لب، جراح منطقه مورد نظر را بی حس می‌کند و یک برش زیر بینی شما ایجاد می‌کند، یک نوار کوچک از پوست را از بین می‌برد و لب بالایی شما را بلند می‌کند و محل برش را با بخیه می‌بندد.

تزریق چربی به لب نی نی سایت

بهترین دکتر تزریق چربی به لب

عمل تزریق چربی لب، جزء عمل‌های زیبایی کم عارضه برای افراد است اما در صورتی که توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام نشود فرد را با عوارض جبران ناپذیری رو به رو خواهد کرد.

با توجه به این که در لب‌ها تعداد زیادی رگ وجود دارد و دارای بافتی نرم است در صورتی که قصد انجام تزریق چربی به لب را دارید قبل انجام آن باید در زمینه انتخاب پزشک خوب برای تزریق چربی به لب، تحقیق و بررسی کنید تا بهترین نتیجه را از انجام این عمل زیبایی دریافت کنید.

روش انجام تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب در طی چند مرحله انجام می‌شود که در ادامه به طور دقیق‌تر درباره نحوه انجام تزریق چربی به لب به صورت مرحله به مرحله توضیح داده‌ایم.

معاینه توسط پزشک متخصص: در عمل تزریق چربی لب همانند سایر عمل‌های زیبایی، مرحله اول جلسه مشاوره و معاینه متقاضی تزریق چربی به لب توسط پزشک متخصص می‌باشد تا نواحی مانند شکم، پهلوها و ران‌ها را جهت یافتن محل مناسب ساکشن چربی معاینه و بررسی کند و پزشک تائید کند که آیا فرد کاندید مناسبی برای تزریق چربی به لب هست یا خیر.

ساکشن چربی: قبل از شروع عمل، ابتدا برای جلوگیری از احساس درد برای متقاضی از مواد بی‌حسی برای سِر شدن محل برداشت چربی استفاده می‌شود، سپس محل مورد نظر را برای جلوگیری از بروز عفونت، ضدعفونی می‌کنند.

سپس با سوزن‌های مخصوص، عمل ساکشن چربی انجام می‌شود‌. مرحله استخراج چربی مرحله‌ای بسیار حساس می‌باشد زیرا در صورت عدم تجربه کافی پزشک احتمال آسیب به بافت‌های چربی بسیار زیاد است.

تصفیه چربی: مرحله بعد از استخراج چربی، تصفیه چربی خارج شده از بدن طی فرآیند سانتریفیوژ است. در این مرحله مایعات اضافی خارج می‌شود و چربی‌های خالص و مفید برای تزریق باقی می‌ماند.

تزریق چربی به لب: بعد از اتمام مرحله تصفیه چربی، ابتدا لب‌ها با مواد موضعی بی‌حس می‌شوند و عملیات تزریق چربی به لب‌ها آغاز می‌شود. این مرحله به دلیل حساس بودن ناحیه و میزان بالای رگ‌های خونی در آن ممکن است در حین تزریق دچار تورم و کبودی زیادی شود که طی ۴۸ ساعت بعد از تزریق برطرف خواهد شد.

عمل انتقال چربی به لب باید توسط پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه انجام شود و نتیجه نهایی تزریق چربی به لب‌ها حدود ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از انجام عمل، قابل مشاهده خواهد بود.

پروتز لب با تزریق چربی

مقایسه روش تزریق چربی به لب با روش تزریق ژل

برای حجم‌دهی به لب‌ها و تغییر فرم آن‌ها از فیلرهای پوستی استفاده می‌شود که فیلرهای پوستی به دو دسته‌ی فیلرهای طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. استفاده از روش تزریق چربی به لب جزء فیلرهای طبیعی است و استفاده از ژل‌ها جزء فیلرهای مصنوعی محسوب می‌شود.

استفاده از هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارد که باید توسط پزشک متخصص تزریق چربی تشخیص داده شود که کدام روش برای فرد مؤثر است.

مقایسه روش تزریق چربی لب با روش تزریق ژل به لب
تزریق چربی به لبتزریق ژل به لب
ماندگاری طولانی‌مدتماندگاری کوتاه‌مدت
استفاده از چربی طبیعی بدن خود فرداستفاده از ژل‌های مصنوعی حاوی  اسید هیالورونیک
دوره نقاهت طولانی‌مدتنیاز به دوره نقاهت ندارد
بدون نیاز به بیهوشیقابل انجام با بیحسی موضعی

چه کسانی می‌توانند تزریق چربی به لب انجام دهند

در تزریق چربی به لب افرادی که دارای لب‌های نازکی هستند و یا بر اثر افزایش سن لب‌هایشان فرم خود را از دست داده و یا افرادی که لب‌هایشان دچار نقص می‌باشد تزریق فیلرها به ویژه تزریق چربی روشی مناسب، ایمن و مقرون به‌صرفه می‌باشد، زیرا بسیاری افراد به دلیل بیماری و یا هر دلیل دیگری نسبت به تزریق سایر ژل‌ها آلرژی دارند و حساسیت نشان می‌دهند و تزریق چربی که از بدن خود فرد گرفته می‌شود بدون بروز حساسیت و کم‌خطر و ایمن می‌باشد.

بعضی دیگر افراد به دلیل باریک بودن بیش از اندازه لب‌های خود نیاز به تزریق حجم بالایی از فیلر هستند که تزریق ژل می‌تواند هزینه زیادی را شامل شود. از این رو پیوند چربی به لب نسبت به تزریق سایر فیلرهای پوستی برای بعضی افراد می‌تواند روشی بهتر و مناسب‌تر باشد که تمامی این موارد در جلسه مشاوره توسط پزشک متخصص تشخیص داده می‌شود‌.

آمادگی‌های قبل از تزریق چربی به لب

قبل تزریق چربی به لب مانند سایر اقدامات زیبایی برای گرفتن نتیجه مطلوب باید مواردی را که پزشک متخصص در جلسه مشاوره توصیه می‌کند رعایت شود. این موارد عبارت‌اند از:

۱. انجام آزمایشات لازم و مربوطه و ارائه سوابق پزشکی قبل از تزریق

۲. عدم مصرف دارو‌های ضد انعقاد خون جهت جلوگیری از خون‌ریزی حین عمل

۳. ممنوعیت استعمال دخانیات به مدت حداقل ۲ هفته قبل از تزریق جهت جلوگیری از عفونت و اختلال در خون‌رسانی

۴. ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی به مدت حداقل ۲ هفته قبل از تزریق

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به لب

رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به لب می‌تواند در گرفتن نتیجه نهایی بسیار مؤثر باشد، از جمله این موارد به شرح زیر می‌باشد:

  • مصرف منظم داروهایی که پزشک تجویز کرده ضروری است.
  • از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب، رفتن به استخر، سونا و جکوزی و هر محیط گرم و رطوبت دار تا حداقل ۲ روز ابتدایی خودداری شود.
  • در ساعات ابتدایی بعد از تزریق، از دست زدن به لب‌ها خودداری شود زیرا احتمال بروز هر عفونتی زیاد می‌شود‌.
  • سعی کنید در ۴۸ ساعت اولیه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا محل‌های گرم مثل حمام آفتاب و یا سالن سولاریوم قرار نگیرید.
  • محل تزریق را تا چند روز فشار ندهید تا چربی جا به جا نشود.
  • از خوابیدن به روی صورت به طوری که به لب‌ها فشار وارد شود باید خودداری کرد.

تزریق چربی به لب بهتر است یا ژل

دوره نقاهت تزریق چربی به لب

همانند هر عمل زیبایی، بعد از انجام تزریق چربی به هر ناحیه‌ای از صورت و بدن از جمله لب‌ها نیاز به دوره نقاهت دارد و فرد باید در این دوره دستورات و مراقبت‌های توصیه شده توسط پزشک را رعایت کند.

دوره نقاهت تزریق چربی به لب بین ۲ الی ۳ هفته است و پس از این مدت تورم و کبودی که در زیر چشم ایجاد شده است از بین می‌رود. پیشنهاد می‌شود هفته‌ی اول بعد از عمل پیوند چربی به لب در خانه بمانید و استراحت کنید.

به طور کلی می‌توان گفت: بهبودی پس از تزریق چربی برای بزرگ کردن لب نسبت به روش تزریق ژل به لب بیشتر طول می‌کشد. در روش تزریق چربی هم لب‌های شما و هم محل برداشت نیاز به بهبودی دارند. انتظار می‌رود که تا 15 روز مقداری کبودی و تورم داشته باشید.

اکثر بیماران می‌توانند پس از چند روز به سر کار بازگردند و در عرض یک هفته تمام فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند.

مدت ماندگاری تزریق چربی به لب

اگرچه انتقال چربی به لب نسبت به تزریق ژل روشی طولانی‌مدت می‌باشد اما ماندگاری آن دائمی نیست اما به‌طور کلی میزان دوام و ماندگاری تزریق چربی به لب به میزان زیادی به نحوه برداشت و تصفیه چربی توسط پزشک و همچنین نحوه مراقبت‌های خود متقاضی از لب‌ها پس از تزریق بستگی دارد.

از دیگر عوامل مؤثر در ماندگاری تزریق چربی به لب میزان متابولیسم بدن می‌باشد که در حفظ و یا دفع چربی‌های تزریق شده مؤثر است.

تزریق چربی به لب چقدر ماندگاری دارد

مزایای تزریق چربی به لب

  • ماندگاری و دوام بالا
  • نتیجه طبیعی و زیبا
  • کلاژن‌سازی و جوان‌سازی پوست لب
  • بدون نیاز به جراحی و بیهوشی
  • بدون نیاز به استراحت و دوره نقاهت
  • روشی ایمن بدون حساسیت و آلرژی

عوارض تزریق چربی به لب

تمامی اقدامات زیبایی در صورتی که توسط افراد غیرمتخصص و غیرحرفه‌ای انجام شود عوارضی به همراه دارد. عمل تزریق چربی به لب هم از این قضیه مستثنی نیست، اما در صورتی که این اقدام زیبایی در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود، عوارض موقتی هستند. از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم و کبودی موقتی لب‌ها
  • خونریزی کم در محل تزریق
  • سفید و بی‌حال شدن رنگ لب‌ها
  • غیرقابل تغییر در صورت نارضایتی از فرم لب‌ها
  • احتمال بروز عفونت
  • احتمال گلوله شدن چربی در زیر پوست لب

قابل ذکر است به علت بی حال شدن رنگ لب‌ها بعد از تزریق چربی به لب‌ها و ایجاد ظاهری ناخوشایند برای افراد، متخصصین کلینیک زیبایی سینایار، تزریق چربی به لب را توصیه نمی‌کنند.

تزریق چربی به لب چقدر ماندگاری دارد

هزینه تزریق چربی لب

هزینه تزریق چربی به لب نسبت به تزریق ژل‌ها متفاوت می‌باشد. اگر چه هزینه تزریق چربی بیشتر بر اساس ساکشن چربی و مهارت پزشک برآورد می‌شود اما در صورتی که میزان چربی تزریق شده وسعت کمتر یا بیشتری داشته باشد هزینه آن نیز متغیر خواهد بود.

قیمت تزریق چربی به لب به‌طور دقیق در جلسه مشاوره با پزشک مشخص می‌شود. جهت رزرو نوبت با بهترین پزشک تزریق چربی به لب در کلینیک سینایار و دریافت مشاوره رایگان با شماره 09109105494 تماس بگیرید.

است.

5/5 (1 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12