کاربردهای متنوع تزریق بوتاکس

زمان برای مطالعه: 4 دقیقه

بطور کلی تزریق بوتاکس دارای کاربرد ها و استفاده های زیادی می باشد که افراد متقاضی از آن برای رفع مشکلات خود استفاده می کنند. تزریق بوتاکس دارای دو نوع کاربرد درمانی و زیبایی است که در دنیا مورد استفاده می باشد؛ البته بیشترین  محبوبیت بوتاکس مربوط به کاربردهای زیبایی آن می باشد و عمدتا از آن برای اهداف زیبایی و جوان سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. اما بوتاکس کاربرد های درمانی بسیاری نیز دارد که برای برخی بیماری ها و مشکلات جسمی مورد استفاده قرار می گیرد و پزشکان برای رفع آن ها تزریق بوتاکس را پیشنهاد می کنند. از کاربرد های مهم تزریق بوتاکس در درمان  پزشکی نیز می توان استفاده کرد. برای تزریق بوتاکس اصفهان میتوانید به کلینیک تخصصی پوست و موی سینایار مراجعه نمایید.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای زیبایی

امروزه تزریق بوتاکس مانند تزریق چربی و ژل یکی از پرطرفدارترین اقدامات برای زیبایی است که بدون نیاز به هرگونه عمل جراحی انجام می‌شود و با ایجاد فلج موقت عضلات صورت باعث ازبین رفتن خطوط صورت و ایجاد ظاهری زیبا در متقاضیان می‌شود؛ از معمول ترین موارد کاربرد تزریق بوتاکس استفاده زیبایی از آن در صورت برای رفع  چین و چروک‌های ناشی از اخم کردن در ناحیه ی دورچشم و پیشانی و خندیدن در اطراف دهان و بوتاکس زیر بغل  می‌باشد. جوانسازی صورت با تزریق بوتاکس دارای مزیت های خاصی از جمله:

  • نداشتن دوره نقاهت طولانی مدت
  • روشی بدون درد و یا حداقل با درد  بسیار کم
  • قابلیت تشخیص بلافاصله بعد از تزریق
  • دارای هزینه نسبتا کمتر نسبت به دیگر روش های زیباسازی از طریق جراحی می باشد.

برای جوانسازی صورت تزریق ژل اصفهان نیز  کاربرد دارد. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران متخصص ما در کلینیک زیبایی سینایار تماس بگیرید.

بطور کلی استفاده های بوتاکس روی سر و صورت برای مقاصد زیبایی و درمانی استفاده می شود.

مطالعه این مطلب را از دست ندهید: مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مقاصد زیبایی بوتاکس:

  • ناحیه ی پیشانی
  • برای صاف کردن  رفع چروک های پیشانی
  • کاهش عمق چروک های خیلی عمیق
  • رفع چروک های دور چشم

و همچنین می توان بوتاکس را در عضله ی دپرسورلبی (عضله ی پایین کشانده ی لب پایین) به شکل کاملا سطحی و بسیار کم تزریق کرد تا با غیر فعال کردن عضله لب خندان تر و خط غم در مثلث ماریونت کمتر شود.

مو و ابرو یکی از عوامل تاثیر گذار در زیبایی چهره است. از این رو افرادی که دچار ریزش مو شدید هستند و قسمتی از موهای خود را از دست داده اند، کاشت مو اصفهان است. همچنین کاشت ابرو اصفهان بر اساس فرم صورت هر فرد تاثیر به سزایی در چهره افراد دارد.

بیشتر بدانید : هزینه مزوبوتاکس

تزریق بوتاکس برای زیبایی

کاربردهای درمانی تزریق بوتاکس

از نظر درمانی نیز بوتاکس برای  درمان سردردهای میگرنی بسیار موثر است. با تزریق مناسب و در محل اعصابی که درحمله میگرنی دچار سردرد میشوند میتوان از این روش برای مدتی باعث کاهش شدت حملات در بیمارانی با سردرد های مزمن میگرنی که با روش های معمول و مداوم مانند مصرف داروها و مسکن ها درمان نمی شوند استفاده کرد.

استفاده از سم بوتولونیوم یا بوتاکس اولین بار به عنوان راهی برای درمان سردردهای میگرنی یا گرفتگی های عضلانی در برخی از بیماری های عصبی معرفی شد .بعد از آن طی مشاهداتی که روی این دسته از بیماران صورت گرفت به این نتیجه رسیدند که می توان در مواردی که روی پیشانی و دور چشم بوتاکس  تزریق شود با ریلکس کردن عضلات این  ناحیه چروک هایی که باعث افزایش سطح پوست پیشانی و دور چشم و انقباض عضلاتی که در طول زمان شکل می گیرد شده است با رفع این موارد به از بین بردن چروک های این نواحی کمک کرد.

مقاصد درمانی بوتاکس:

  • افرادی که دچار فعالیت بیش از حد در عضله ی چانه یا منتالیس هستند میتوان با تزریق سطحی و کم فعالیت عضله را کم و چانه را از حالت به اصطلاح سنگفرشی درآورد.
  • برای کسانی که در حین خواب و شب دچار دندان قروچه هستند با تزریق در عضله ی مستر یا جونده می توان این مشکل را بر طرف کرد.
  • چروک های عمودی دور لب یا همان اسموکر لاین می توان با طراحی دقیق و تزریق بسیار سطحی و کم در عضله ی اوربیکولاریس اوریس خطوط را ازبین برد.
  • برای کاهش تعریق و بوی بد ناحیه ی آگزیلا یا زیر بغل می توان بوتاکس تزریق کرد که کاملا بدون عارضه و ایمن و دارای تاییدیه ی علمی می باشد.
  • در بعضی موارد بصورت خیلی خاص برای کاهش حرکت لب بالا برای بیمارانی که لبخند لثه ای دارند و هنگام خندید لب بالای آن ها بیش از حد حرکت می کند با تشخیص پزشک یا دندانپزشک ،جراح فک و صورت یا اورتودونتیست می توانند این تزریق را انجام دهند که فعالیت عضلات لب کمتر شود اما کاربرد این مورد بسیار کم است و بطور روتین انجام نمی شود.

در ناحیه ی گردن برای برخی از خانم های مسن که دچار پلاتیسمال بندینگ هستند یعنی گردن آن ها به اصطلاح گردن لاک پشتی شده و بند های عضلات گردن مشخص شده با تزریق بوتاکس در این بندهای عضلانی می توان آن ها را ریلکس و بند ها را صاف کرد.

تفاوت بوتاکس و هایفو را در این مقاله سینایار بخوانید.

لیزر موهای زائد بدن

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12