تفاوت بوتاکس و هایفو تراپی، مزایا و معایب هر یک

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

با بالا رفتن سن یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد به ويژه بانوان ایجاد چین و چروک های سطحی و عمیق بر روی پوست صورت می باشد.همه ی افراد برای جلوگیری از روند پیری سعی در برطرف نمودن این خطوط از طریق راه های مختلف تهاجمی و غیرتهاجمی دارند.

اساسی ترین و اصولی ترین راه برای استفاده از روش های زیبایی مراجعه به مراکز معتبر زیبایی و گرفتن مشاوره از پزشکان متخصص در این زمینه می باشد.

از روش های زیباسازی و جوانسازی پوست می توان هایفوتراپی و تزریق بوتاکس در اصفهان را نام برد که ویژگی های متفاوت هرکدام از این روش ها باعث جدا شدن این دو روش از یکدیگر می شوند.

هایفوتراپی

در این مقاله سینایار به  تفاوت تزریق بوتاکس با هایفوتراپی و توضیح اینکه بوتاکس بهتر است یا هایفوتراپی پرداخته ایم.

مزایا و معایب هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی روشی نسبتا جدید با قابلیت کلاژن سازی و جوانسازی پوست با هدف لیفت پوست صورت و زیباسازی آن مورد استفاده قرار می گیرد. درمان در این روش با امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا انجام می گیرد،به این صورت که گرما به لایه های پوست آسیب می رساند و بدن با تولید کلاژن  شروع به ترمیم  آن ها می کند.‌کلاژن ماده ای در لایه های پوست می باشد که به پوست قابلیت ارتجاعی می بخشد و متقاضیان شاهد نتیجه و لیفت  آنی پس از انجام هایفوتراپی خواهند بود و در نتیجه اینکه روند پیری پوست صورت به تعویق خواهد افتاد.

مزایای هایفوتراپی

نتیجه آنی و دوام طولانی مدت

بعد از انجام هایفوتراپی در اصفهان، متقاضیان شاهد نتیجه سریع مانند لیفت افتادگی های صورت و غبغب و سفت شدن پوست خواهند بود ولی نتیجه کامل بین ۱تا ۳ماه بعد از انجام مشخص خواهد شد.برخلاف بسیاری از روش های جوانسازی که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی اثر آن روش از بین خواد رفت ،دوام هایفو طولانی مدت می باشد.

تعداد جلسات کم

متقاضیان روش هایفوتراپی تنها به یک جلسه‌ی درمانی در سال  نیاز دارند زیرا این روش دوام زیادی دارد ،ولی متقاضیان باید به این نکته توجه دشته باشند که برای انجام این اقدام به مراکز معتبر مراجعه کنند تا بتوانند از دستگاه های با اصالت استفاده کنند.در صورتی که دستگاه مورد استفاده معتبر نباشد ممکن است تعداد جلسات انجام به چندین جلسه در سال بینجامد. بسیاری از افراد توجه به دستگاه ها را تنها برای لیزر موهای زائد بیکینی در نظر می گیرند در حالی که این موضوع باید در خصوص تمام کارهای زیبایی که با دستگاه انجام می شود در نظر گرفته شود.

زمان کوتاه انجام

مدت زمان هایفوتراپی نسبت به سایر روش‌های تهاجمی جهت لیفت صورت کوتاه تر می باشد.زمان لازم برای انجام این اقدام ۴۰ تا ۶۰ دقیقه می باشد و نیاز به بی حسی ندارد.

اگرچه هایفوتراپی ماندگاری نسبتاً مناسبی دارد و حدود یک سال دوام خواهد داشت اما باید متذکر شد که  نتیجه هایفو دائمی نیست و در مقایسه با روش‌های دیگر  مانند جراحی لیفت با نخ دارد پایداری مشابه دارد،اما در صورتی که بعد از انجام هایفوتراپی به خوبی از پوست مراقبت شود دوام این روش طولانی تر خواهد شد.

  • لیفت صورت و غبغب
  • جوانسازی پوست و اصلاح خط لبخند
  • لیفت شقیقه
  • از بین بردن چین و چروک های صورت

از دیگر مزایای روش هایفوتراپی می باشد.

معایب هایفوتراپی

کارهای زیبایی همواره با وجود مزایایی که دارند معایبی هم دارند از جمله هایفوتراپی که مضرات و عوارض خاص خود را دارد. پیشنهاد می کنیم برای جراحی پلک اصفهان به این صفحه از سینایار مراجعه کنید.

عوارض

از  معایب هایفوتراپی می توان به عوارض  این روش اشاره کرد که  مانند هر روش تهاجمی دیگر صورت فرد دچار درد، التهاب و تورم خواهد شد. اما تمامی این عوارض به سرعت و طی ۱۲ ساعت بعد از انجام  از بین خواهد رفت.

معایب هایفوتراپی

نکته دیگر اینکه در صورتی که متقاضیان دارای ایمپلنت در فک خود باشند درد بیشتری احساس خواهند کرد.

محدودیت سن

این روش برای تمامی افراد با سنین بسیار کم و یا افراد بسیار مسن با چین و چروک های عمیق و افتادگی بیش از حد پوست صورت توصیه نمی شود. شروع سن هایفوتراپی حداقل ۲۵ سال و سن مناسب ۳۰ سالگی می باشد.

 

بوتاکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سم بوتولونیوم یا بوتاکس در ابتدا برای کاربردهای درمانی استفاده می‌شد، اما به مرور زمان با مشاهده خواص این ماده در زمینه زیبایی، کاربرد آن در موارد زیبایی محبوب تر و رایج تر  از موارد درمانی شد.

مزایای بوتاکس

بوتاکس هم مزایای درمانی دارد هم مزایای زیبایی. مزیت های درمانی بوتاکس شامل موارد زیر است:

  • درمان سردردهای مزمن میگرنی
  • درمان دندان قروچه
  • درمان و کاهش تعریق کف دست‌ها ،پاها و زیر بغل
  • درمان لبخند لثه ای
  • افزایش دید بینایی با لیفت پلک

از جمله مزایای زیبایی بوتاکس هم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع خطوط پیشانی
  • از بین بردن خط اخم
  • رفع خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم
  • لیفت ابروها
  • درمان افتادگی گوشه‌های لب و نوک بینی
  • کاهش خطوط ایجاد شده در گردن
  • حذف چین و چروک چانه
  • درمان خط خنده

عوارض تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در مقایسه با بسیاری از روش های زیبایی از جمله تزریق ژل در اصفهان و تزریق چربی اصفهان، عوارض بسیار کمی دارد و بسیاری از این عوارض به دلیل انجام تزریق توسط افراد غیرمتخصص در این زمینه می باشد.بنابراین مهم ترین توصیه به متقاضیان تزریق بوتاکس مراجعه به مراکز معتبر و پزشکان متخصص در این زمینه می باشد. از جمله عوارض احتمالی بوتاکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوارض تزریق بوتاکس

درد و التهاب

درد و التهاب از معمول ترین عوارض  تمامی روش های زیبایی و درمانی می باشد که بعد از مدت زمان کمی و گذشت حداکثر ۲۴ساعت برطرف خواهد شد.اگر متقاضیان نسبت به درد تحمل کمتری دارند بهتر است قبل از انجام تزریق از بی حسی و بعد از انجام آن از کمپرس سرد استفاده کنند.

حالت تهوع و سردرد

از دیگر عوارض بوتاکس می‌توان به حالت تهوع و سردرد بعد از تزریق اشاره کرد که درصد کمی از مراجعین دچار این عارضه می شوند .شدت عوارض بسیار کم بوده و به سرعت برطرف خواهد شد.

تاری دید

اگر متقاضیان بعد از تزریق بوتاکس دچار علائمی همچون دوبینی و تاری دید شوند به احتمال زیاد از عوارض تزریق بوتاکس می باشد که احتمالا ناخواسته در یکی از ماهیچه هایی که در حرکت چشم ها نقش دارند تزریق شده است.

 

بوتاکس بهتر است یا هایفو؟

با مقایسه وئژگی ها و مزای و معایب این دو روش به این نتیجه خواهیم رسید که هرکدام از این روش ها برای افراد متفاوت با شرایط خاص توصیه می شود،و نمی توان هرکدام از این روش ها را به طور قطعی رد و یا تایید کرد.اما با بررسی نتایج هرکدام از این روش ها بر روی افراد متفاوت می‌توان گفت روش هایفوتراپی نسبت به تزریق بوتاکس دارای عوارض و خطرات  کمتری می باشد.درواقع  افرادی که در ناحیه پوست صورت خود آسیب زیادی دیده اند و به دنبال استفاده از راه های درمانی برای  افتادگی‌ها و رفع چین و چروک‌های بسیار عمیق پوست صورت خود هستند،و در افراد دارای سنین کمتر برای پیشگیری از این آسیب ها پیشنهاد می شود.

معمولا تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک‌های سطحی و افتادگی‌های سطحی در تمامی نواحی صورت مانند پلک ها،لب‌ ها، پیشانی و خط اخم استفاده می‌شود.تزریق بوتاکس نیز در افراد مسن‌تر نتایج بسیار موثری دارد. کلینیک سینایار با ارائه خدمات زیبایی از جمله کاشت مو طبیعی، کاشت ابرو اصفهان، لیزر موهای زائد و البته تزریق بوتاکس با کادری متخصص در تلاش است بهترین خدمات سلامت و زیبایی را ارائه دهد.

5/5 (1 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12