روش های تقویت ابرو بعد از کاشت

زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

افراد زیادی هستند که ابروهای کم پشت و کم تراکمی دارند. بسیاری از این افراد در پی درمان ریزش ابرو هستند و راه های مختلفی را امتحان می کنند که اکثرا یا جواب نمی دهند یا موقت هستند. اما راه دائمی و مطمئنی وجود دارد که به صورت کاملا طبیعی ابروها را پر می کند. کاشت ابرو طبیعی روشی بسیار عالی برای تقویت ابروهاست. اما سوال اینجاست آیا با کاشت ابرو دیگر نیازی به مراقبت از ابروهایمان نداریم؟ آیا ابروهای کاشته شده هم می ریزند؟ چگونه از ابروهای کاشته شده مراقبت کنیم؟ کدام داروهای گیاهی و چه روش هایی برای تقویت ابرو بعد از کاشت مفید است؟ اگر شما هم در پی پاسخ این سوالات هستید در ادامه این مقاله سینایار با ما همراه باشید.

ریزش ابرو بعد از کاشت

ریزش ابرو بعد از کاشت

پروسه کاشت ابرو طبیعی، ریزش و رویش مجدد آن را می توان با پروسه کاشت نهال مقایسه کرد، همان‌طور که با جابجایی نهال به یک محیط جدید با اینکه ریشه درخت در خاک زنده است اما تا قبل از اینکه نهال با محیط تطابق پیدا کند برگ های آن شروع به ریزش می کنند و پس از تطابق با شرایط محیطی جدید و مساعد برگ ها شروع به رویش مجدد می کنند.

در کاشت ابروی طبیعی هم حدود ۳تا ۴ماه اول قبل از اینکه ابروهای کاشت شده به محیط جدید عادت کنند، پیاز مو ساخت کراتین ساقه مو را متوقف نموده و تقریبا ساقه تمام موهای کاشت شده دچار ریزش می‌شوند،تقریبا حدود ماه ۴ یا ۵ بعد از کاشت، پس از تطابق ابروهای کاشت شده با محیط جدید پیاز مو شروع به ساخت ساقه موها کرده و موها شروع به رویش مجدد می کنند و تا نتیجه نهایی برای مشخص شدن تراکم و ضخامت ابروها ۱سال زمان لازم دارد.

بعد از گذشت ۱سال از کاشت ابرو و مشخص شدن نتیجه نهایی در صورتی که برخی از نواحی ابرو خالی و مویی رشد نکرده باشد با یک جلسه ترمیم می توان این مشکل را برطرف نمود.

 

مراقبت هایی برای تقویت ابرو بعد از کاشت

برای کمک به رویش مجدد ابروها بعد از کاشت باید مواردی را در رابطه با تقویت ابروها رعایت کرد که با استفاده از داروهای تقویتی از ریزش ابروها جلوگیری کرده و به ضخامت و تراکم تارهای ابرو کمک بیشتری خواهد کرد.

اگرچه ریزش ابروها پس از کاشت امری اجتناب ناپذیر و طبیعی است به این دلیل که فولیکول‌های تازه کاشت شده سست می باشند، مراقبت های بعد از کاشت و استفاده از داروهای تقویتی ضروری می باشد.

از جمله موارد ضروری بعد از کاشت ابرو در دوره نقاهت موارد زیر می باشد:

  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین روزانه
  • پرهیز از رفتن به باشگاه و انجام ورزش های سنگین
  • پرهیز از رفتن به استخر
  • پرهیز از مصرف مشروبات الکلی
  • پرهیز از استعمال دخانیات
  • پرهیز از خاراندن محل زخم جای کاشت

 

بهترین زمان تقویت ابرو پس از کاشت آن

شاید برای شما هم سوال باشد حال که اقدام به کاشت ابرو کرده اید از چه زمانی می توانید داروهای تقویت ابرو را استفاده یا مصرف کنید؟ اولین توصیه ما پرسش از پزشک متخصص است. اما به صورت کلی بعد از برطرف شدن التهاب ابرو که معمولا 10 تا 15 روز بعد از کاشت وجود دارد، می توانید از ماینوکسیدیل و فیناستراید استفاده کنید. در این دوره که تازه اقدام به کاشت موی ابرو کرده اید، مصرف ماینوکسیدیل می توانید به رشد بهتر موهای ابرو کمک کند. 

پس از گذشت زمان بیشتر امکان استفاده از داروهای تقویتی بیشتری هم برای ابروهایتان فراهم می شود.

داروهای تقویت ابرو بعد از کاشت

به منظور تقویت ابرو بعد از کاشت و به دست آوردن نتیجه بهتر و سریع تر می‌توان از داروهای مختلف موجود در بازار استفاده کرد. این داروها به ۲ دسته خوراکی و موضعی تقسیم می شوند.

داروهای تقویت ابرو

داروهای خوراکی برای تقویت ابرو بعد از کاشت

اکوفان:

اکوفان یک برند بنام در زمینه تقویت مو و پوست و ناخن  می‌باشد که علاوه بر تقویت موهای سر برای تقویت ابروها نیز موثر استفاده می گردد.

هیرویت:

برند هیرویت با توجه به قیمت مناسب و تأثیرات خوب و سریع آن حز برندهای معروف موجود در بازار می باشد که طرفداران زیادی دارد.

داروهای موضعی تقویت ابرو بعد از کاشت

تالیکا :

محلول تقویتی مژه و ابرو تالیکا از برندهای قدیمی تقویت تخصصی ابرو می‌باشد که تأثیرات خوبی در تقویت مژه و ابرو و تسریع نتیجه بهتر کاشت ابروها دارد.

برای گرفتن نتیجه بهتر و سریع تر پیشنهاد می شود در طول روز ۲بار استفاده شود.

اورلین :

محلول تقویتی اورلین از برندهای معتبر و قدیمی می باشد که نتایج بسیار موثری در تقویت و تحریک رویش مجدد ابروهای کاشت شده داشته است.برای مشاهده نتیجه بهتر و سریع تر در روند رشد و تقویت ابروها بهتر است از این محصول ۲مرتبه در روز استفاده شود.

 

سینره:

سرم تقویت کننده و ضدریزش ابرو سینره سبب افزایش استحکام ابروها در محل رویش ، طولانی شدن مرحله رشد ابروها و رویش مجدد آن ها می شود.

قبل از استفاده از تقویت کننده سینره ابروها را تمیز و مقداری از آن را دوبار در روز روی ریشه ابروها به آرامی ماساژ دهید تا جذب ریشه ابروها شود. 

سریتا:

سرم و کرم سریتا نیز برای افرادی که خواهان ابروهای پرپشتی هستند پیشنهاد می شود. سرم ابرو سریتا، ابروها را تقویت نموده ، رشد آن را سریع تر می کند و مانع ریزش ابروها می شود.

نحوه استفاده از محلول سریتا به این صورت می باشد که ابتدا باید ابروها را تمیز و سپس سرم را بر روی تارهای ابرو به آرامی ماساژ داده شود.پیشنهاد می شود ۲بار در روز استفاده شود.

سرم و کرم سریتا

 

ماینوکسیدیل:

یکی از داروهای تقویت و جلوگیری از ریزش مو که سالیان طولانی از آن استفاده می شود محلول ماینوکسیدیل می باشد که به صورت ۲ درصد و ۵درصد در بازار وجود دارد.بعد از انجام کاشت ابرو استفاده از محلول ماینوکسیدیل برای افراد تجویز می شود تا افراد شاهد نتیجه نهایی بهتری بعد از کاشت ابرو باشند.کافی است در روز ۲قطره بر روی هر ابرو استفاده شود.

روغن مناسب مراقبت از ابروی کاشته شده

با توجه به این که بعد از کاشت ابرو محل کاشت موها زخم می شوند و پوست ناحیه ابرو در دوره نقاهت پس از کاشت ابرو دچار خشکی می‌شود، یکی از راه‌های پیشنهادی برای رفع این حالت چرب کردن محل کاشت می‌باشد اما باید در انتخاب روغن و پماد مناسب ، زمان مصرف و میزان آن دقت نمود.زیرا عدم رعایت این موارد باعث آسیب به پوست و ابروهای کاشت شده می شود.

زمان لازم جهت جذب و تاثیر بیشتر انواع روغن‌های تقویتی حدود ۳ تا ۶ ساعت می‌باشد که بعد از این مدت می توان ابروها را شستشو داد، البته بهترین زمان برای چرب کردن ابروها قبل از خواب شبانه و شستشو صبح ها پس از بیدار شدن از خواب است.

از جمله روغن هایی که برای تقویت ابروها بعد از کاشت پیشنهاد می شود به این شرح می باشد:

روغن بادام تلخ

روغن بادام از بهترین روغن های پیشنهادی برای رفع خشکی بعد از کاشت ابرو و تقویت ابروها می باشد و تا حدودی سبب رفع التهاب ناحیه کاشت ابرو می شود.روغن بادام از روغن های گیاهی بسیار سبک است که به راحتی نیز بعد از استفاده شسته می شود‌.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل با جذب بالایی که دارد، سریع‌تر و بهتر از سایر روغن ها جذب پوست شده و سبب رفع خشکی و التهاب پوست بعد از کاشت می شود و در تقویت و رشد موها بسیار موثر است.

روغن کرچک

اگرچه روغن کرچک نسبت به سایر روغن ها غلظت بیشتری دارد اما به دلیل مشاهده تأثیرات خوبی که روی موهای کاشت شده دارد برای رفع خشکی پوست بعد از کاشت ابرو نیز توصیه می‌شود.

روغن زیتون تصفیه شده

از آنجایی که روغن زیتون به دلیل سنگین تر بودن نسبت به سایر روغن ها به راحتی از روی پوست شسته نمی شود ،ممکن است باعث جذب آلودگی های محیط و بروز مشکلاتی در ناحیه کاشت شود،بنابر این روغن های زیتون تصفیه شده پیشنهاد می شود.

روغن آرگان

روغن آرگان از روغن‌های بسیار با کیفیت و موثر برای تقویت جنس مو و پوست می باشد و در رفع خشکی پوست و رفع التهاب پوست پس از کاشت ابرو نیز تاثیر دارد. برای اطلاع از قیمت کاشت ابرو اصفهان لطفا روی لینک مربوطه کلیک کنید.

روغن رزماری

به این دلیل که گیاه رزماری از جمله گیاهانی می باشد که باعث تحریک پوست می شود توصیه می‌شود تا یک ماهه اول بعد از کاشت ابرو که پوست محل کاشت تا حدودی ملتهب و تحریک پذیر می‌باشد از این روغن یا انواع دیگر روغن‌های تحریک‌کننده پوست استفاده نشود‌.

تاثیر رژیم غذایی بر تقویت ابروها بعد از کاشت

داشتن یک رژیم غذایی متعادل غنی از کلسیم، منیزیم، پروتئین روی، آهن و انواع ویتامین ها تاثیر به سزایی در سلامت فولیکول های مو و داشتن ابروهایی دارد. یکی از مهمترین موادی به باید در خوراکی های طبیعی شما وجود داشته باشد پروتئین است. جنس رشته های مو از پروتئین بوده از این بود وجود این ماده در رژیم غذایی اهمیت به سزایی دارد. مرغ، ماهی، گوشت قرمز، تخم مرغ، آجیل و انواع مغزها، شیر، کلم بروکلی، حبوبات، سویا و … منابع غنی از پروتئین هستند. حتما این مواد غذایی در رژیمتان به خصوص در روزهای ابتدایی کاشت ابرو وجود داشته باشد.

توصیه ما به شما این است که این مواد غذایی را به صورت طبیعی از خوردن مواد غذایی دریافت کنید. اما اگر در خوردن خوراکی ها محدودیت دارید با مشورت پزشک از مکمل ها استفاده نمایید.

برخی مواد غذایی هم برای سلامت ابرو های کاشته شده مضر هستند. بهتر است در ماه های اول کاشت ابرو از خوردن شکر و شیرینی جات دوری کنید. هم چنین خوردن فست فود و مواد غذایی چرب پس از کاشت ابرو توصیه نمی شود.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12