روش های کاشت مو برای خانم ها

زمان برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست مطالب

کاشت موی طبیعی یکی از جراحی‌های زیبایی محبوب در میان آقایان و خانم‌ها می باشد . اگر چه این عمل زیبایی در میان آقایان رایج تر می باشد ،اما امروزه به دلیل افزایش ریزش مو در میان خانم ها، کاشت مو نیز در بسیاری از خانم‌هایی که از کم پشت بودن موهای خود رنج می‌برند رواج یافته است. ریزش مو در زنان یکی از مسائل بسیار مهم و تاثیرگذار در ظاهر و چهره آن ها می‌باشد، بنابراین کاشت مو در زنان از روش های بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.

دلایل و هزینه های کاشت موی طبیعی برای خانم ها در سال ۱۴۰۱، نکات مهم، مراحل، تکنیک ها، روش های کاشت موی زنان و مزایای آن را در این مقاله کلینیک سینایار مطالعه کنید.

دلایل کاشت مو در خانم ها

ریزش مو معمولا در زنان نسبت به مردان متفاوت می باشد. ریختن مو در زنان اغلب به این صورت است موها در بالای سر نازک می‌شوند و کف سر کم پشت می شود اما خط رویش مو باقی می ماند. در بعضی موارد خانم ها برای پرپشت نشان دادن موهای خود از روش های مختلفی مانند پروتز مو، اکستنشن، پوستیژ و موارد مانند آن استفاده می‌کنند، اما بسیاری از افراد بعنوان یک راهکار دائمی به فکر کاشت مو می‌افتند. جهت انجام کاشت مو در مرکزی مطمئن می توانید با کلینیک کاشت مو اصفهان، سینایار تماس بگیرید.

دلایل کاشت مو در خانم ها

از دلایل تقاضای بانوان برای عمل کاشت موی طبیعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الگوی ریزش مو مردانه

در ریزش موی الگوی مردانه که موهای جلو و کف سر دچار ریزش می شوند ،از شایع ترین دلایل ریزش مو در زنان می‌باشد ،که موهای این نواحی ضعیف و کم پشت می شوند و موهای کنار سر باقی می مانند،کاشت مو در این افراد می‌تواند روشی قطعی برای درمان این کم پشتی موها باشد.

افراد ترنسجندر

کاشت مو برای افراد متقاضی تغییر جنسیت مرد به زن یکی از مراحل مهم این عمل محسوب می شود،زیرا کاشت مو با الگو و فرم زنانه برای این افراد به عنوان تایید هویت جنسی آن ها محسوب می شود و از نظر روان شناختی عاملی تاثیرگذار برای این افراد شناخته می شود.

ریزش مو

مواردی از قبیل رنگ و دکلره کردن های مکرر، فرم دادن مو ،بستن، بافت ،رنگ کردن و اکستنشن مو می‌تواند آسیب های جدی به موها وارد کند، بنابراین کاشت مو می تواند موهای ازدست‌رفته در نتیجه این موارد را تا زمانی که فرد علت ایجاد این ریزش را متوقف کند، بازگرداند.

رژیم غذایی

رژیم های غذایی ناصحیح و خارج از تجویز پزشک و متخصص تغذیه می تواند آسیب های جدی به بدن از جمله موها وارد کند.امروزه خانم های زیادی به دلیل نارضایتی از اندام و اضافه وزن خود گاهی به دنبال رژیم های غذایی بسیار سنگین می روند و بدون در نظر گرفتن آسیب های ناشی از این رژیم ها تا مدت ها به انجام آن اصرار می ورزند ،که در نتیجه شاهد ریزش شدید مو و ابروهای خود هستند.کاشت مو در کنار کنترل این موضوع و درمان صحیح می تواند موهای از دست رفته در نواحی مورد نظر را برگرداند.

جای بخیه و اسکار

امروزه بسیاری از خانم ها متقاضی جراحی های زیبایی مانند لیفت شقیقه وکشیدن پوست می باشند که بعد از انجام این جراحی ها در برخی نواحی در پوست سر جای اسکار و بخیه ظاهری ناخوشایند برای خانم ها به وجود می آورد،که کاشت مو در این نواحی می تواند نقش کمک کننده داشته باشد.

شرایط کاشت مو در خانم ها

ریزش مو در زنان بیشتر به صورت یکدست و درکل سر می باشد و موهای کل سر به صورت یکدست و منتشر دچار ریزش می‌ شوند؛ از این رو کاشت موی طبیعی برای بسیاری از زنانی که دارای این الگوی ریزش مو هستند توصیه نمی شود، زیرا بانک موی این افراد ضعیف می باشد و شرایط آن ها برای پیوند مو مساعد نخواهد بود.

قبل از عمل کاشت مو، متقاضیان خانم باید توسط پزشک متخصص معاینه شوند تا دلیل ریزش موی آن‌ها مشخص شود‌ ،بعد از انجام معاینات و آزمایشات لازم در صورتی که مشخص شود ریزش‌ موی فرد به دلیل بیماری نمی باشد، با بررسی و ارزیابی های لازم در صورتی که موهای فرد برای کاشت مو مناسب باشد ،عمل پیوند مو انجام می گیرد. با این حال کاشت موی طبیعی،تنها راه درمان دائمی و همیشگی برای درمان انواع مشکلات ریزش مو در میان زنان می باشد.

شرایط کاشت مو در خانم ها

انواع روش‌های کاشت مو برای خانم ها

روش‌های مختلفی برای کاشت موی طبیعی خانم ها وجود دارد،که با توجه وسعت ریزش مو و بانک موی فرد نوع روش توسط پزشک مشخص می شود.

 

روش کاشت موی FIT یا تار به تار

در این تکنیک کاشت مو، تارهای مو از نواحی مختلف و پرپشت نواحی پشت سر توسط پانچ های مخصوص خارج می‌شوند ، به طوری ‌که هیچگونه جای زخم و اسکاری باقی نمی ماند و سپس جهت پیوند زدن به نواحی کم پشت کاشت می شوند.

روش کاشت موی FUT یا برداشت نوار

در این تکنیک بعد از تزریق بی‌حسی به بانک موی فرد، یک نوار کوچک یا فلپ از پشت سر، برداشته شده و محل آن بخیه زده می‌شود به گونه ای که بعد از رویش مجدد مو در این ناحیه هیچ اثری از خط برش و جای بخیه باقی نمی ماند،سپس تکنسین های باتجربه با کمک لوازم جراحی پیشرفته ،فلپ جدا شده را به واحدهای کوچک تر یا همان گرافت تقسیم می‌کنند و موهای جداشده را در ناحیه ی مورد نظر کاشت می کنند.

روش کاشت موی ترکیبی برای خانم ها

تکنیک کاشت موی ترکیبی برای خانم هایی که دچار ریزش موی شدیدتری هست و وسعت طاسی آن ها وسیع می باشد پیشنهاد می شود ،زیرا با هرکدام از روش های FITیا FUT به تنهایی نمی توان نواحی وسیع طاسی را پوشش داد.چون در این روش هم از روش FUT و هم از روش FIT استفاده می شود بنابراین تراکم کاشت مو در این روش بیشتر از سایر روش ها می باشد.

روش کاشت موی ترکیبی برای خانم ها

بدست آوردن تعداد بالای گرافت مو در یکی از این روش های کاشت مو امکان پذیر نمی باشد، به همین دلیل برای این افراد از ترکیب هر دو روش FUT و FIT برای جداسازی تعداد گرافت بالا و پوشش حداکثر ناحیه طاسی استفاده می شود. در روش ترکیبی کاشت مو، جلسه اول روش FUT انجام می شود و در جلسه بعد روش FIT نیز انجام خواهد شد.

هزینه کاشت مو برای زنان در سال 1401

یکی از مهم ترین دغدغه های خانم ها برای انجام کاشت مو هزینه های این عمل می باشد،زیرا اکثر بیمه های درمانی این عمل زیبایی را تحت پوشش قرار نمی دهند.هزینه عمل زیبایی کاشت مو در کلینیک تخصصی پوست و مو سینایار در سال ۱۴۰۱ برای خانم ها با هرکدام از روش های برداشت نوار یا تار به تار ۶۵۰۰تا ۸۵۰۰ میلیون و هزینه عمل کاشت ترکیبی ۱۲۵۰۰تا ۱۴۵۰۰ میلیون می باشد‌.

5/5 (1 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12