مدت زمان ماندگاری کاشت ابرو

زمان برای مطالعه: 5 دقیقه

از شایعترین سوالات در بین مراجعین کاشت ابرو اصفهان این است که زمان ماندگاری ابروهای کاشت شده چقدر است؟ آیا کاشت ابرو دائمی است؟ آیا ابروهای کاشت شده دچار ریزش می شوند؟

در این مقاله از جنبه های مختلف به ارزیابی و بررسی این سوالات می پردازیم و ابعاد ناشناخته ماندگاری و ریزش موهای ابرو بعد از کاشت ابرو را بیان می نماییم.

ماندگاری کاشت ابرو

عوامل موثر بر ماندگاری ابروهای کاشت شده

همانطور که می دانید در طول یکماه اول بعد از کاشت ابرو تقریبا تمام موهای کاشت شده ابرو دچار ریزش موقت می‌شوند (البته در برخی موارد نیز ممکن است موها ریزش پیدا نکنند) و بعد از یک دوره نهفتگی سه تا چهارماهه موها شروع به رشد مجدد کنند و در طول یکسال مرتبا به تعداد و تراکم موها اضافه شده و در پایان یکسال نتیجه نهایی کاشت ابرو مشخص خواهد گردید و پس از آن ماندگاری ابروهای کاشت شده دیگر مادام العمر می باشد مگر آنکه عاملی باعث ریزش موهای سر شود که در اینصورت موهای ابرو نیز دچار ریزش می شوند، عواملی مانند رژیم های سخت غذایی، استرس و اضطراب یا بیماری هایی مانند مشکلات تیروئید که ممکن است همراه با ریزش موهای شدید باشند. موارد عنوان شده در کاشت مو طبیعی اصفهان هم صادق است.

در ادامه عوامل تاثیرگذار بر ریزش یا ماندگاری موهای ابرو بعد از گذشت یکسال از کاشت ابرو را بررسی می‌کنیم:

تکنیک مورد استفاده در کاشت ابرو

در کاشت ابرو طبیعی به صورت کلی دو تکنیک وجود دارد ، روش برداشت نوار و روش تار به تار . با توجه به اینکه در روش برداشت نوار گرافت های قویتر و سالمتر از داخل نوار انتخاب و کاشت می شوند همچنین به این دلیل که در زمان برداشت و کاشت، گرافت ها کمتر دستکاری می شوند ، روش برداشت نوار روشی است که با ماندگاری بالاتر موهای ابرو بعد از کاشت ابرو همراه می باشد.

ا

فولیکول های مورد استفاده در ابروهای کاشت شده

همانطور که در بالا توضیح داده شد در روش کاشت ابرو بصورت برداشت نوار تمام فولیکول ها یا گرافت های برداشت شده قابل رویت بوده و مانند روش برداشت تار به تار بصورت کورکورانه انتخاب نمی شوند لذا در این روش فولیکول ها یا گرافت های قویتر ، ضخیمتر و سالمتر با ریشه بلندتر جهت کاشت انتخاب می شوند که این موها پس از کاشت بدلیل قوت ذاتی که دارند بهتر با محیط جدید کاشت خود سازگار شده ماندگاری بالاتری دارند و کمتر تحت تاثیر عوامل منجربه ریزش موها قرار می گیرند.

 

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

قطعا یکی از مهمترین فاکتورهای ماندگاری موهای کاشت شده ابرو، مراقبت های بعد از کاشت ابرو می باشد. فولیکول های موی کاشت شده بمانند یک گل بعد از کاشت در گلدان جدید اگر بصورت صحیح به آن ها رسیدگی نشود دیری نمی‌پاید که از بین خواهند رفت.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

مواردی همچون نحوه شستشوی ابروها بعد از کاشت ابرو، عدم آسیب و فشار فیزیکی به ناحیه کاشت، مصرف صحیح و کامل داروهای تجویزی و غیره از جمله موارد مهمی است که در نتیجه نهایی کاشت ابرو تاثیر بسزایی خواهند داشت.

جنس ابروهای کاشت شده

باید توجه داشت که جنس موها نیز یکی از عوامل اثر گذار در ماندگاری یا ریزش موهای ابرو بعد از کاشت می باشد البته تاثیر این عامل بسیار کمتر از عوامل دیگر است. همانطور که بنظر می رسد موهای ضخیم و با ریشه قوی نسبت به موهای صاف و ظریف ماندگاری و سازگاری بیشتری با پوست محل کاشت خود پیدا میکنند و محکمتر پیوند می خورند. البته این بدان معنا نیست که افراد با موهای صاف و نازک هیچ بهره ای از کاشت ابرو نخواند برد بلکه در واقع این افراد برای کسب نتایج بهتر باید بیشتر به ابروهای کاشت شده خود رسیدگی نمایند و حتی المقدور از روش های تقویتی دارویی یا مزوتراپی بعد از کاشت ابرو بهره بگیرند.

 

تاثیر رژیم غذایی بر ماندگاری ابروهای کاشت شده

رعایت رژیم غذایی خاص بعد از کاشت ابرو می تواند در ماندگاری بیشتر ابروهای کاشت شده اثرگذار باشد. بلافاصله بعد از کاشت ابرو باید از خوردن غذاهایی که منجربه رقیق شدن خون و عدم بسته شدن لخته روی محل کاشت می شوند پرهیز نمود ، این مواد خوراکی شامل انواع آبزیان مانند ماهی و میگو ، سیر و پیاز خام و برخی داروها مانند قرص ویتامین E و امگا-۳ می باشند. همچنین برای بهبود هرچه سریعتر زخم ها و ترمیم پوست ناحیه کاشت ابرو می توان از برخی خوراکی های خاص مانند میوه آناناس و گوشت قرمز بهره گرفت.

 

راه های افزایش ماندگاری کاشت ابرو طبیعی

از جمله مواردی که می توانند به ماندگاری هرچه بیشتر ابروهای کاشت شده کمک نمایند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. رعایت دستورات لازم بعد از کاشت ابرو مانند نحوه شستشو ، مصرف داروهای مربوطه و عدم مصرف سیگار و دخانیات.
  2. تقویت ابروهای کاشت شده با روش هایی همچون مصرف داروهای خوراکی یا موضعی تقویتی یا مزوتراپی ابروها.
  3. عدم قرارگیری در شرایط جسمی و روحی که منجربه ریزش موها می گردد مانند رژیم های سخت غذایی و بدون نظارت متخصص تغذیه، استرس و اضطراب های شدید.
  4. رنگ نکردن ابروهای کاشت شده، با توجه به آسیبی که مواد اکسیدان و رنگ به ریشه موها میزنند بهترین کار پرهیز یا به حداقل رساندن میزان رنگ کردن ابروها ( چه ابروهای کاشت شده و چه ابروهای قبلی فرد ) می باشد.
  5. عدم انجام تاتو ، هاشور و میکروبلدینگ ابرو بعد از انجام کاشت ابرو طبیعی. با توجه به آسیبی که نیدل ها و سوزن های این موارد به خونرسانی پوست ابرو وارد می کنند بهتر است جهت جلوگیری از ریزش موهای کاشت شده ابرو از این تکنیک ها استفاده نگردد.
  6. حداقل میزان برداشتن و دستکاری ابروها چراکه این موارد با سست کردن ریشه ابروها زمینه ریزش دائمی ابروها را فراهم می آورند.

 

کاشت ابرو

در پایان باید گفت علیرغم مواردی که در بالا اشاره شد کاشت ابرو طبیعی یک روش دائمی و ماندگار مادام العمر طبقه بندی می شود و مواردی که در بالا اشاره شد بیشتر جز استثناهای کاشت ابرو بوده و در اکثر افراد چنین مواردی رویت نمی‌گردد. لذا با توجه به طبیعی بودن نتایج کاشت ابرو نسبت به انجام تاتو ، هاشور یا آرایش ابروها با مداد و سورمه توصیه اکید جامعه پزشکی برانجام کاشت ابرو بجای انجام این گونه موارد می‌باشد.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12