مدت زمان ریزش مو بعد از کاشت مو و دلایل آن

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

یکی از نگرانی های رایج پس از کاشت مو که در اکثر موارد برای متقاضیان این عمل زیبایی وجود دارد ریزش مو پس از کاشت می باشد. ریزش مو پس از کاشت یکی از عوارض اجتناب ناپذیر  می باشد که برای تمامی متقاضیان کاشت مو در اصفهان پیش خواهد آمد.اما باید متذکر شد که این ریزش مو طبیعی است و پس از گذشت ۳تا ۴ماه از زمان موهای کاشت شده از فاز ریزش وارد فاز رویش می شود.بنابراین متقاضیان بعد از انجام عمل پیوند موی طبیعی باید مراقبت های لازم را به خوبی انجام دهند  و مدت ۱سال برای مشاهده نتیجه نهایی صبوری کنند‌.

  • آیا پس از کاشت مو ،موهای کاشت شده دچار ریزش می شوند؟
  • ریزش بعد از کاشت مو تا چه زمانی ادامه دارد؟

در این مقاله سینایار علت و زمان ریزش مو بعد از کاشت را می خوانید.

علت ریزش مو بعد از کاشت

علت ریزش مو بعد از کاشت

ریزش مو بعد از کاشت به ۲ دسته تقسیم می شود.

ریزش مو محل کاشت :

دلیل اصلی ریزش مو در ناحیه کاشت ایجاد التهاب در این ناحیه  می باشد که ممکن است موهای کاشت شده و یا موهای قبلی فرد را درگیر این ریزش کند.

موهای کاشت شده به محیط جدید برای تطابق با این محیط  و شروع  خون سازی و رگ سازی منتقل می شوند ،ریشه تولید ساقه را متوقف می کند و وارد فاز استراحت می شود، ساقه موها شروع به ریزش می کند و ریشه فرصت برای تطابق با محیط جدید را پیدا می کند و بعد از تطابق شروع به ساخت ساقه  که بخش مرده مو می باشد می کند.دقیقا مانند وقتی که   یک نهال به محیط و خاک جدید منتقل می شود و  برگ ها دچار ریز می شوند ولی ریشه زنده می ماند.بعد از سازگاری ریشه با محیط جدید برگ ها شروع به جوانه زدن می کنند و مجددا رشد می‌کنند که مشابه همین اتفاق هم در کاشت مو می افتد.

بسیاری افراد همین سوالات را راجع به کاشت ابرو در اصفهان دارند، که پاسخ مشابه همین موارد است.

ریزش مو محل برداشت:

از آنجایی که برای کاشت موی طبیعی هیچ راهی به جز برداشت نو از ناحیه پشت سر یا همان بانک مو می باشد ،یکی از نگرانی های اصلی بسیاری از متقاضیان انجام کاشت مو طبیعی این موضوع است که آیا ناحیه ی برداشت مو ضعیف شده و ریشه موها مجددا رشد نمی‌کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت دلیل برداشت مو از بانک مو پشت سر ،مقاوم بودن موهای این ناحیه  نسبت ریزش مو می باشد، اما در صورت برداشت بیش از حد از این ناحیه ،بانک مو ضعیف خواهد شد و تراکم قبل از برداشت را نخواد داشت.ریزش مو در این ناحیه هم بر اثر التهاب و شوکی که به این ناحیه وارد می شود می باشد و زیاد جای نگرانی ندارد.

مدت زمان ریزش موی کاشت شده

بعد از انجام عمل پیوند موی طبیعی دوره ریزش مو در کاشت مو متفاوت است؛ بدین صورت که در ماه اول پس از کاشت موها همزمان شروع به رشد و ریزش می کنند و در پایان یک ماه  هرچقدر از موهای کاشت شده باقی مانده باشد دچار ریزش نمی شوند.درصد این ریزش مو در افراد مختلف بنابر شرایط پوست و مو متفاوت با هم فرق دارند ،در برخی موارد این ریزش ۱۰درصد حجم موی کاشت شده را شامل می شود و در برخی دیگر حدود ۵۰ درصد و در برخی احتمال اینکه موهای کاشت شده ریزش نداشته باشد وجود دارد.

بعد از مرحله ریزش موهای کاشت شده،ریشه موها در  یک بازه زمانی ۳تا ۴ماهه در حالت نهفتگی قرار می گیرد، به این صورت که ریشه مو در زیر پوست زنده است ولی روی ناحیه کاشت شده موها قابل مشاهده نیستند.از ماه پنجم موها مجددا شروع به رشد می کنند و تراکم و ضخامت موها افزایش پیدا می کند و بعد از ۱سال شاهد نتیجه نهایی برای ارزیابی خواهیم بود.

مدت ریزش مو بعد کاشت

علت ریزش موهایی که قبل از کاشت وجود داشته است التهابی که در ناحیه کاشت ایجاد می شود باعث وارد شدن شوک به ریشه موها شده و موها دچار ریزش می شوند اما در همه افراد قابل مشاهده نیست  و فقط افرادی دچار این ریزش می شوند که نسبت به یک شوک بیرونی به ریشه موها حساس تر باشند.

قابل ذکر است که ریزش موهای قبل از کاشت جای نگرانی ندارد و یک امر طبیعی است زیرا در عرض ۳ماه بعد از ایجاد این شوک و رفع التهاب ،موها مجددا شروع به رشد کردن می کنند و تراکم و ضخامت موها افزایش پیدا می کند. با ریزش موهای کاشته شده بعد از یک سال احتمال اینکه مجددا رشد نکند بسیار کم می باشد.

اما تصور این که ریزش مو به دلیل آسیب به ریشه موها در حین کاشت مو می باشد بسیار بعید است. در صورتی که به دنبال مرکز لیزر موهای زائد اصفهان هستید، برای انتخاب توصیه می کنیم، توضیحات لازم را در سینایار بخوانید.

نکاتی برای کاهش ریزش موهای کاشت شده

ریزش مو بعد از کاشت مو یک فرایند طبیعی و اجتناب ناپذیر  است که اکثر متقاضیان کاشت مو طبیعی با آن مواجه هستند.

ولی اگر مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو و تقویت پوست و موی سر به درستی و اصولی انجام بگیرد ، از ریزش بیش از حد موهای کاشت شده جلوگیری و به رشد و افزایش آن ها کمک خواهد کرد.

 تغذیه مناسب و رژیم غذایی سالم

تغذیه مناسب بعد از کاشت مو به طور مستقیم بر روی فولیکول های موهای کاشت شده تأثیر مستقیم خواهند گذاشت . پیروی از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها می تواند به افزایش تراکم و ضخامت موها کمک کند.

استراحت کافی و کاهش استرس

متقاضیان پیوند موی طبیعی پس از انجام این عمل زیبایی علاوه بر تغذیه سالم باید از ذهن خود به درستی مراقبت کنند و از عوامل استرس زا در اطراف خود دوری کنند زیرا استرس و نگرانی های روز مره خود یکی از دلایل اصلی و عمده ریزش مو در افراد می شود.از روش های پیشنهادی برای دوری از این شرایط داشتن خواب و استراحت  انجام ورزش های سبک و گاها پیاده روی می باشد و همینطور انجام سایر ورزش ها بعد از طی کردن دوره نقاهت می باشد.

استفاده از روش های  درمانی

بعد از انجام کاشت مو طبیعی راه های مختلفی برای تقویت موهای کاشت شده از جمله استفاده از شامپو ها و داروهای تقویتی و درمان های مکمل مانند مزوتراپی ،پی آر پی و بسیاری از روش های جدید و متنوع  در این زمینه وجود دار،که پزشکان با بررسی شرایط پوست ،مو و بدن شخص روش مناسب را برای فرد تجویز می کنند.

داروهای تقویتی:

مصرف داروهای تقویتی مانند فیناستراید،مولتی ویتامین ها و ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو یکی از راه های اصلی تقویت موهای کاشت شده می باشد که پزشکان متخصص در این زمینه برای متقاضیان کاشت مو تجویز می کنند.

داروهای تقویتی مو بعد از کاشت

مزوتراپی:

مزوتراپی روشی برای توقف ریزش مو و رویش مجدد موها می باشد. مزوتراپی ترکیبی از مواد مختلف تقویتی مانند ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و دیگر عواملی هستند که می‌توانند به درمان  ریزش مو کمک کنند.

پی آرپی:

پلاسمای غنی از پلاکت می‌تواند تاثیر چشمگیری در بهبود شرایط پوست و مو داشته باشند. پلاکت‌ها  فاکتورهای رشد را آزاد می‌کنند و باعث ترمیم و رشد سلول‌ها می‌شوند.

از این رو پی آر پی مو علاوه بر کمک به جلوگیری از ریزش مو، می‌تواند رشد و تقویت موها را هم به همراه داشته باشد. ازهمین رو در بسیاری از موارد، بعد از کاشت مو و برای تقویت موهای کاشته‌شده، پزشک تزریق پی آرپی را پیشنهاد می‌دهند. کلینیک سینایار خدمات پوست و زیبایی دیگری هم از جمله تزریق بوتاکس اصفهان، تزریق ژل اصفهان، چربی، لیزر موهای زائد و … را هم انجام می دهد.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12