انواع روش های کاشت مو و بررسی مزایا و معایب آنها

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی در زمینه های مختلف خصوصا در زمینه های زیبایی و پیوند موی طبیعی تقاضای کسانی که از مشکل طاسی رنج می برند برای انجام این عمل افزایش یافته است.این امر منجر به تاسیس کلینیک های زیبایی زیادی جهت ارائه ی این خدمت به مراجعین گردیده است .کلینیک پوست و مو سینایار اصفهان با استفاده از روش های جدید کاشت مو طبیعی روز دنیا  برای خدمت رسانی به متقاضیان این عمل جراحی زیبایی با استفاده از کادر مجرب در حال خدمت رسانی به مراجعین می باشد.متقاضیان  انجام عمل پیوند مو برای انتخاب روش مناسب با توجه به شرایط طاسی آن ها می توانند جهت انجام مشاوره ی حضوری رایگان با پزشکان کلینیک سینایار با شماره ۰۹۱۰۹۱۰۵۴۹۴ تماس حاصل نمایند و یا در صورت تمایل به مشاوره ی اینترنتی عکس هایی با کیفیت مناسب از سه ناحیه روبرو ،روی سر و پشت سر ارسال نمایند.

در ادامه به توضیح  انواع روش های کاشت مو خواهیم پرداخت:

انواع روشهای کاشت مو و مزایا و معایب آن ها

 روش تاربه تار یا FIT

در این روش پس از طراحی در بانک موی بیمار و مشخص نمودن مناسب ترین محل ، با بی حسی موضعی محل برداشت را بی حس نموده و با استفاده از پانچ های ظریف اقدام به برداشت واحد های فولیکولی مناسب می شود.

واحدهای فوکلیکولی استخراج شده که اکثرا حاوی ۱ تا ۴ عدد تار مو می باشند مرتب سازی شده و جهت کاشت آماده می گردند.

  روش برداشت نوار یا FUT

در این روش پس از ارزیابی بانک موی پشت سر بیمار ، از محل مناسب نوار یا فلپ پوستی که حاوی بیشترین فولیکول مو باشد برداشت شده و محل برداشت بخیه می شود. واحدهای فولیکولی موجود در نوار توسط تکنسین های مجرب جداسازی شده و برای کاشت ، آماده می گردند.

پس از ۱۴ روز بخیه ها کشیده میشود که پس از بهبود محل زخم ، اسکار خطی در محل برداشت فلپ باقی می ماند

 روش ترکیبی یا (FUT+FIT)

در افرادی که سطح طاسی وسیع می باشد از روش های ترکیبی کاشت مو استفاده می گردد که روش کاشت مو جدید به شمار می رود.

در روش FUT  (پیوند واحد فولیکولی) که روش قدیمی تر کاشت مو می باشد پس از گرفتن شرح حال و  ارزیابی پوست بیمار از لحاظ میزان انعطاف پذیری ،بعد از انجام بی حسی موضعی ، نوار پوستی (فلپ) برداشته می شود و محل برداشت بخیه می گردد.سپس توسط تکنسین‌هایی که در زمینه جداسازی تارهای موی موجود در نوار مهارت دارند ، تارهای مو جدا شده و برای کاشت آماده می گردند . در این روش محل برداشت فلپ پوستی به صورت خطی از بافت جوشگاهی (اسکار) در پشت سر باقی می ماند که در صورت تراکم مناسب موها در محل اهدا کننده یا بانک مو ، این اسکار توسط موها پوشیده می گردد.

در روش FIT  که به نامهای FUE یا میکروگرافت معروف می باشد بوسیله ی پانچ های ظریف حدود ۱ میلی متری از ناحیه بانک موی پشت سر و یا ریش ها و در مواردی موهای بدن ، گرافت های مو خارج می گردد.

این گرافت ها حاوی ۱ الی ۵ و گاها بیشتر تار (فولیکول) مو می باشد.

پس از چیدمان و مرتب سازی گرافت های برداشت شده و همچنین آماده سازی و ایجاد شکاف های کوچک در محل کاشت ، بر اساس مناسب بودن هر گرافت برای قسمت دچار طاسی ، کاشت مو صورت می گیرد.

قبل از پیشرفت در زمینه ی کاشت مو و ظهور روش FIT، روش FUT روش اصلی کاشت مو بود اما پس از ابداع روش جدید ،کاشت مو به روش FIT  یا تار به تار گزینه ی اصلی برای پیوند مو به خصوص برای طاسی های با وسعت کم می باشد.

در روش ترکیبی در روز اول عمل FUT انجام می شود و روز بعد ، از مابقی موهای محل اهداء کننده به روش FIT برداشت انجام می گردد.

در روش ترکیبی در صورت نیاز به موهای بیشتر ،در صورت مطلوب بودن وضعیت ریش و موهای بدن ،میتوان با استفاده از روش FIT تعداد بیشتری گرافت برداشت نمود.

با توجه به اینکه در این روش هر دو تکنیک قدیمی و جدید برای برداشت مو استفاده می گردد ، امکان کاشت مو با بالاترین تراکم برای طاسی های وسیع فراهم می گردد و طبیعتا هزینه ی این روش نسبت به هزینه کاشت مو طبیعی به سایر روش ها بیشتر می باشد.

تفاوت روش های کاشت مو

  روشFUT یا برداشت نوار :

در روش برداشت نوار از پشت سر با توجه به برداشت مو به صورت نواری از ناحیه اهداء کننده ، یک اسکار خطی در پشت سر باقی می ماند. در این روش فرد باید برای کشیدن بخیه بین ۱۰ تا ۱۴ روز بعد به کلینیک مراجعه نماید.

 FIT یا روش تار به تار:

در روش برداشت نوار با توجه به برداشت گرافت ها توسط پانچ های ظریف میلی متری از سطح وسیع تر و همچنین عدم استفاده از برش توسط تیغ جراحی و بخیه ، اسکارهای بسیار ظریف باقی می ماند که پس از رشد موها در بین آنها پنهان می شوند.

در این روش به دلیل ایجاد زخم های کوچک در حد ۱ میلی متر و کمتر زمان بهبودی در محل برداشت بسیار کوتاهتر می باشد.

بسیاری از افرادی که قبل از پدید آمدن روش تار به تار با انجام روش قدیمی برداشت نوار از پشت سر کاشت مو انجام داده اند در صورت پیشرفت طاسی در صورت نیاز به کاشت مجدد برای تراکم دهی بیشتر از روش جدید تار به تار استفاده نمایند.

تفاوت هزینه های انواع کاشت مو در کلینیک سینایار

هزینه ی انجام عمل کاشت مو طبیعی در اصفهان در کلینیک سینایار به عوامل متعددی از جمله وسعت طاسی ، تکنیک جراحی ، تعداد روز عمل ، محل برداشت یا به اصطلاح بانک مو بستگی دارد.

در طاسی وسیع نیازی به انجام کاشت مو به هر دو روش اف یو تی(برداشت فلپ) و اف آی تی (برداشت تار به تار) می باشد و به دلیل ترکیبی بودن روش هزینه ها افزایش می یابد.

هرچه وسعت طاسی متقاضی کمتر باشد تکنیک جراحی به یکی از دو روش تاربه تار یا برداشت نوار می باشد و عمل کاشت مو در یک روز انجام می شو.بنابراین هزینه کاشت مو کاهش پیدا می کند و در صورتی که  وسعت طاسی وسیع تر باشد از تکنیک ترکیبی استفاده می شود که متقاضی باید طی 2روز برای کاشت مراجعه کند بنابراین هزینه ها برای این روش نسبت به سایر روش ها افزایش پیدا می کند.

در کلینیک تخصصی سینایار جدیدترین روش های کاشت مو انجام می شود و روند کاشت به این صورت می باشد که پس از انجام معاینه و مشاوره ، در صورت قطعی شدن انجام کاشت مو ، تاریخ عمل مشخص گردیده وآزمایشات و داروهای مورد نیاز قبل از عمل برای متقاضی تجویز می شود .در فاصله ی زمانی باقی مانده تا روز عمل مراقبت ها و توصیه های لازم به وی ارائه شده و در صبح روز عمل در کلینیک حضور می یابد.

برای آگاهی از قیمت ها و انجام مشاوره رایگان عزیزان می توانند با شماره همراه 09109105494 تماس حاصل نمایند.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12