آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

زمان برای مطالعه: 9 دقیقه

درد لیزر موهای زائد : لیزر موهای زائد از روش های ایده‌آل حذف موهای زائد بدن می باشد، زیرا در مقایسه با سایر روش ها مانند اپیلاسیون، وکس و ژیلت روشی فوق العاده مقرون بصرفه، نتیجه بخش و کم دردسر می باشد.

در بین روش های رفع موهای زائد که روش هایی همراه با درد و عوارض می باشد، از لیز موهای زائد می‌توان به عنوان روشی کم عارضه و بدون درد نام برد.اما باید به این نکته توجه کرد که هر اقدام زیبایی می تواند همراه با درد و عارضه همراه باشد که بهتر است به فکر راه‌ هایی برای کم کردن این عوارض بود.

آیا لیزر بدن درد دارد ؟

درد لیزر موهای زائد یکی از عوارضی است که تجربه افراد مختلف در رابطه با آن متفاوت می باشد. بسیاری از افراد مدعی هستند که درد خاصی در هنگام لیزر احساس نمی کنند و هیچ عارضه ای نداشته اند، بعضی دیگر تجربه تجربه خوشایندی از انجام لیزر موهای زائد نداشته و بعضی افراد فقط در نواحی خاصی احساس درد و سوزش شدید داشته اند.

نکته قابل توجه این است که عوامل مختلفی بر احساس درد و سوزش لیزر موهای زائد تاثیر دارد که در اینجا به توضیح بعضی این موارد می پردازیم.

تأثیر رنگ پوست بر شدت احساس درد لیزر

روش کار دستگاه لیزر موهای زائد به این صورت می باشد که با جذب ملانین یا همان رنگ دانه های مو، با ضعیف کردن ریشه موها، مانع رشد آن ها می شود و به تدریج موهای زائد از بین می روند.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد

در افرادی که دارای پوست های تیره تر هستند به علت تجمع رنگدانه های زیاد، احتمال دارد پرتوهای لیزر علاوه بر حمله به رنگدانه های مو به رنگدانه های پوست هم حمله کنند و باعث ایجاد سوختگی شوند.

امروزه با پیشرفت دستگاه های لیزر موهای زائد، دستگاه هایی مناسب با پوست های تیره وجود دارد که بدون ایجاد سوختگی باعث رفع موهای زائد می شوند.

تأثیر ناحیه لیزر و جنس مو بر میزان درد لیزر

احساس درد در هنگام لیزر موهای زائد در مناطق مختلف بدن می تواند متفاوت باشد. معمولا لیزر موهای زائد در مناطقی که دارای پوست نازک تر و موهای ضخیم تری هستند مانند زیربغل و بیکینی می تواند با درد بیشتری همراه باشد.

به همین دلیل بسیاری از افراد از لیزر موهای زائد بیکینی ترس دارند. اما با در نظر گرفتن درد لیزر موهای زائد بدن و عوارض روش های دیگر رفع موهای زائد می توان به این نتیجه رسید که فقط با استفاده از کرم بی حسی موضعی قبل از انجام لیزر در این نواحی حساس می توان از نتیجه بهتری برای رفع موهای زائد بهره برد.

آیا لیزر موهای زائد پا درد دارد؟

در لیزر موهای زائد پا نسبت به سایر نواحی بدن درد متوسطی احساس خواهید کرد. به این دلیل اینکه پوست پا نسبت به نواحی حساس‌تر مانند صورت یا خط بیکینی ضخیم‌تر است.

با این حال، بخش‌هایی از پاها وجود دارند که ممکن است در طول لیزر بسته به حساسیت، درد بیشتری داشته باشند، مانند قسمت داخلی ران‌ها در مقایسه با ساق پا.

آیا لیزر موهای زائد بازوها و زیر بغل درد دارد؟

زیر بغل یکی از دردناک‌ترین نواحی بدن برای لیزر موهای زائد است زیرا پوست آن بسیار نازک است. اما این درد در ناحیه بازوها خفیف‌تر است.

آیا لیزر صورت درد دارد؟

پاسخ بستگی به این دارد که کدام قسمت از صورت تحت لیزر درمانی است. لیزر موهای زائد در اطراف پوست نازک لب بالایی دردناک‌تر است، در حالی که درد اطراف گونه‌ها و پیشانی خفیف است.

آیا لیزر صورت درد دارد

آیا لیزر بیکینی درد دارد؟

مانند زیر بغل، لیزر موهای زائد در امتداد خط بیکینی دردناک‌تر است. گفته می‌شود که شبیه به اپیلاسیون است، اما لیزر عملکرد بهتری در حذف موهای زائد دارد و اثر آن طولانی مدت است. با این حال، این درد ارزش نتایج بلندمدت آن را دارد.

آیا لیزر موهای زائد پشت یا شکم درد دارد ؟

مانند بازوهای شما، شکم نیز پوست ضخیم‌تری دارد، بنابراین لیزر موهای زائد در اینجا به آن صدمه نمی‌زند. اگرچه این مورد در مورد پشت شما صدق نمی کند. درمان های لیزر پشت به دلیل تعداد زیاد موهای زائد در این ناحیه می تواند به اندازه خط بیکینی یا زیر بغل درد داشته باشد.

نوع دستگاه لیزر و میزان درد

امروزه دستگاه های لیزر موهای زائد متنوعی در بازار وجود دارد که هرکدام از آن ها دارای ویژگی ها و مزایای خاص خود هستند. دستگاه الکساندرایت به دلیل سرعت بالا، اثربخشی و ایمن بودن در بین متقاضیان لیزر موهای زائد از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

روش کار این دستگاه برخلاف دستگاه های قدیمی که همراه با ژل و به روش شات انجام می‌شد، به دلیل سیستم های مدرن لیزر موهای زائد پا و سایر نواحی بدن، با طراحی سیستم خنک کننده ویژه با دمیدن هوا و اسپری یک دوز کریوژن بعد و قبل هر پالس جزو دستگاههای لیزری می باشد که فرد در هنگام انجام لیزر درد کمتری را حس می کند.

برای انجام لیزر مو بدون درد دستگاههای لیزر الکساندرایت دکا نیز یک دستگاه لیزر معمولی نیست، بلکه پیشرفته ترین دستگاههای لیزر موهای زائد در طول موج های Alexandrite و Nd: YAG می باشد، که منظور از این طول موج ها این است که هر کدام از این طول موج ها، باعث از بین رفتن فولیکول مو و در نتیجه از بین رفتن موهای زائد برای نوع پوست با رنگ های مختلف با احساس درد کمتری می شوند.

تاثیر آمادگی بدن فرد بر درد لیزر موهای زائد

معمولا در انجام هرگونه اقدام درمانی یا زیبایی آمادگی بدن فرد می تواند در نتیجه آن اقدام تاثیر زیادی داشته باشد.

در لیزر موهای زائد نیز آمادگی و توان بدن متقاضی می تواند در گرفتن نتیجه و همچنین میزان درد لیزر موهای زائد بدن موثر باشد.

بعنوان مثال اگر پیش از انجام لیزر پوست خود را برنزه کرده اید بهتر است فاصله زمانی بین برنزه کردن و لیزر خود قرار دهید. یکی از آمادگی های لازم برای انجام لیزر شیو کردن موهای زائد است تا عملکرد لیزر مطلوب باشد.

تاثیر آمادگی بدن فرد بر درد لیزر موهای زائد

تکنولوژی‌های دستگاه های مختلف لیزر برای کاهش درد

هر یک از انواع دستگاه های لیزر موجود در بازار، از روشی برای کاهش درد و خنک کردن پوست هنگام لیزر استفاده می‌کنند.

الکساندرایت

لیزر الکساندریت که مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA می‌باشد، از کریستال الکساندریت به عنوان منبع لیزر استفاده می کند.

لیزر الکساندرایت طول موج خاصی از نور را در طیف مادون قرمز (755 نانومتر) تولید می‌کند. لیزرهای Alexandrite دارای حالت سوئیچ Q نیز هستند. سوئیچینگ Q به تکنیک ایجاد لیزر در پرتوهای با شدت بالا در پالس‌های بسیار کوتاه اشاره دارد.

طول موج نورهای پرانرژی که توسط این نوع لیزر ساطع می‌شود به انرژی گرمایی تبدیل شده و نتیجه مورد نظر را به دنبال دارد.

بنابراین لیزرهای الکساندرایت با فرآیند فتوترمولیز کار می‌کنند، این بدان معناست که از نور برای گرم کردن منطقه مورد نظر و تخریب موها در آن استفاده می‌شود.

دستگاه‌ لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA می باشد. روش کار در این نوع لیزر یه این صورت است که از پالس‌های نور مادون قرمز استفاده می‌شود که با نفوذ این پالس‌ها به سطح پوست، به تدریج فولیکول‌های زیر پوست را گرم کرده و فولیکول قادر به رشد موهای جدید نمی باشد.

در واقع گرما، ملانین مو را مختل و متورم کرده و سلول‌های فولیکول را در طی فرآیند پاره می‌کند.

در این روش برخلاف روش سنتی لیزر شات، سطح پوست در طول عمل خنک می ماند، که نه تنها از درد جلوگیری می‌کند، بلکه میزان سوختگی را نیز به حداقل می‌رساند.

بیشتر بخوانید: چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

دستگاه لیزر یاگ

این دستگاه نیز که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است و عملکردی مشابه با دستگاه لیزر دایود دارد. تنها تفاوت لیزر یاگ با دایود کاربرد آن می باشد.در واقع دستگاه لیزر دایود تنها برای حذف موهای زائد پوست‌های تیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع دستگاه لیزرتکنولوژِیمیزان درد لیزر موهای زائد

الکساندرایت

با طراحی سیستم خنک کننده ویژه با دمیدن هوا و اسپری یک دوز کریوژن بعد و قبل هر پالساحساس درد کمتر هنگام لیزر موهای زائد بدن
دایودبرخلاف روش سنتی لیزر شات، سطح پوست در طول عمل خنک می ماند، که نه تنها از درد جلوگیری می‌کند، بلکه میزان سوختگی را نیز به حداقل می‌رساند.میزان درد و سوختگی را کاهش می دهد
یاگعملکردی مشابه دایود و تفاوت در کاربردمیزان درد را کاهش می دهد

چگونه درد لیزر را تحمل کنیم ؟

از جمله اقداماتی که قبل از انجام لیزر باید انجام داد تا درد کمتری در حین انجام کار احساس کرد به شرح زیر می باشد:

انتخاب دستگاه لیزر مناسب

مهمترین نکته در کاهش درد لیزر انتخاب دستگاهی استاندارد و متناسب با رنگ‌ پوست و مو بدن می باشد و همراه با سیستم خنک کننده و کولینگ‌های قوی، میزان درد لیزر را به کمترین حالت می رساند.

انجام تحقیقات کافی برای آشنایی با انواع دستگاه لیزر موهای زائد و بررسی ویژگی هر یک از آن‌ها باعث می شود تا علاوه‌ بر کاهش درد در حین انجام لیزر به نتیجه ای بهتر دست پیدا کرد.

علت درد هنگام لیزر موهای زائد

استفاده از کرم‌های بی حس کننده

یکی دیگر از روش‌هایی که برای کاهش درد ناشی از لیزر موهای زائد کاربرد دارد، استفاده از کرم‌های بی حسی موضعی می باشد.

استفاده از بعضی از کرم‌های بی حسی نیازی به تهیه نسخه پزشک ندارد ولی بهتر است قبل از تهیه و استفاده با پزشک و یا تکنسین لیزر موهای زائد مشورت کرد.

 اصلاح موهای زائد

یکی از موارد مهم و ضروری قبل از انجام لیزر موهای زائد، شیو کردن موها می باشد که تاثیر زیادی در کاهش درد دارد. هر چه اندازه موها بیشتر و حجم موها ضخیم‌تر باشد، درد ناشی از لیزر موهای زائد نیز بیشتر خواهد شد.

دیگر خدمات سینایار: لیزر موهای زائد صورت اصفهان

جایگزین‌های لیزر موهای زائد

اگر درد زیاد یا هزینه بالاتر لیزر درمانی برای شما نگران‌کننده است، روش‌های دیگر حذف موهای زائد و نحوه تطبیق آنها با توجه به درد و عوارض جانبی احتمالی را در نظر داشته باشید.

شیو کردن یا لیزر موهای زائد

شیو کردن شاید کم دردترین روش حذف موهای زائد باشد. برای مراقبت بیشتر می‌توانید از کرم یا ژل موبر روی پوست مرطوب استفاده کنید تا احتمال سوزش و درد تیغ را کاهش دهید.

هنگامی که اصلاح درست انجام شود، تراشیدن عوارض جانبی زیادی ایجاد نمی کند، اما نتایج آن مدت زیادی دوام نمی آورد زیرا فقط موها از سطح پوست از بین رفته اند.

درد لیزر بیشتر است یا اپیلاسیون

اپیلاسیون از نظر درد می‌تواند شبیه لیزر موهای زائد باشد، اما دوام زیادی ندارد. این روش از بین بردن موهای زائد می‌تواند برای چند هفته دوام بیاورد – بیشتر از اصلاح، اما نه به اندازه درمان‌های لیزر. امکان ایجاد جوش و حساسیت در اپیلاسیون وجود دارد.

درد لیزر بیشتر است یا اپیلاسیون

مواد موبر برای از بین بردن موهای زائد

این روش‌ها در اصل شبیه اپیلاسیون هستند، اما به صورت کرم یا ژل استفاده می‌شوند. آنها موها را حل می‌کنند و سپس تمیز می‌شوند.

مواد موبر مبتنی بر مواد شیمیایی هستند، بنابراین بیشترین عوارض جانبی را دارند. امکان ایجاد تاول، جوش، سوختگی و درد خفیف از ماهیت اسیدی این محصولات وجود دارد.

کندن موها یا لیزر

در حالی که زمان بر است، کندن موهای شما می‌تواند کمی بیشتر از هر یک از روش‌های حذف موهای بالا دوام بیاورد. مهم است که در جهت رشد مو برداشته شود، نه در جهت مخالف که می‌تواند به کاهش تحریک پوست کمک کند.

الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد

مانند لیزر موهای زائد، الکترولیز یک روش درمانی در درجه پزشکی است که نتایج ماندگارتری دارد. در این روش برای از بین بردن فولیکول‌های مو از فرکانس‌های رادیویی استفاده می‌شود. اگرچه دردناک نیست، برخی از عوارض جانبی ممکن است شامل تورم و جوش پوستی باشد.

در آخر

لیزر موهای زائد زمانی که توسط یک متخصص مجاز انجام شود یک روش ایمن است. با این حال، کاملاً بدون خطر نیست، و ممکن است بسته به قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می‌گیرید، کمی درد داشته باشید.

در مورد آستانه تحمل درد خود با اپراتور لیزر صحبت کنید و از آنها در مورد روش‌هایی که می‌تواند برای کاهش درد موثر باشد سوال کنید. گزینه‌ها شامل عوامل بی‌حس‌کننده، یخ گذاشتن قبل از درمان، و نکات خنک‌کننده در لیزر باشد.

5/5 (1 نظر)

مقالات مرتبط

2 دیدگاه

  • سلام موقع انجام لیزر از بیحس کننده استفاده می‌کنید؟

    • سلام و عرض ادب، درد لیزر قابل تحمل است و نیازی به بیحس‌کننده ندارد و فقط قبل از انجام لیزر از ژل خنک‌کننده استفاده می‌شود.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12