مدت ماندگاری بوتاکس و روش های افزایش آن

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

امروزه روش های متنوعی برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های آن وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به بوتاکس و تزریق انواع فیلرها اشاره کرد. هرکدام از این روش ها مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. در بین این روش ها محبوب ترین آن تزریق بوتاکس است. تزریق بوتاکس اصفهان نسبت به سایر روش هم از نظر اقتصادی بصرفه تر می باشد و هم اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن بصورت سرپایی انجام می گیرد و نیازی به بیهوشی ندارد.

کاربرد بوتاکس فقط محدود به ناحیه خاصی از صورت نمی باشد و می توان برای چین و چروک های پیشانی، خط اخم، اطراف چشم ها، لیفت بینی و همچنین اطراف لب ها و بوتاکس زیر بغل استفاده کرد. اما باید به این نکته توجه داشت که ماندگاری بوتاکس دائمی نمی باشد و معمولا تا 6 ماه دوام دارد. بنابراین نمی توان به عنوان یک عمل همیشگی روی آن حساب کرد.

مدت ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

عوامل زیادی در دوام بوتاکس تاثیر دارند. با انجام اقدامات لازم و مراقبت از محل تزریق بوتاکس می‌توان میزان ماندگاری بوتاکس را افزایش داد. لازم به ذکر است محل تزریق بوتاکس در میزان تاثیر و دوام آن نیز تأثير دارد‌. در اینجا به شرح میزان دوام بوتاکس در نواحی مختلف صورت پرداخته ایم. 

در صورتی که برای فرم دهی یا رفع چروک تزریق چربی اصفهان انجام داده اید، باید گفت مدت ماندگاری چربی بیشتر است. اما انجام تزریق آن تبحر بیشتری میخواهد.

مطالعه این مطلب را از دست ندهید: مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

زمان ماندگاری بوتاکس پیشانی

پیشانی یکی از اصلی ترین نواحی تزریق بوتاکس می‌باشد. معمولاً میزان دوز مصرفی بوتاکس برای این ناحیه نسبت به عمق خطوط پیشانی بستگی دارد. معمولا دوام بوتاکس در این ناحیه برای افراد مختلف بین ۳ تا ۶ ماه متغیر می باشد. از جمله عواملی که در میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی مؤثر می باشد می توان به سن ،متابولیسم بدن، عوامل محیطی از جمله نور خورشید و نوع فعالیت های بدن هر فرد اشاره کرد.

 

ماندگاری تزریق بوتاکس اطراف چشم

بوتاکس یکی از روش های بسیار مؤثر جهت از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم می باشد. با تزریق بوتاکس در گوشه های چشم عضلات اطراف چشم شل تر شده و در زمان لبخند زدن عضلات دور چشم دیگر منقبض نشده و خطوط اطراف چشم دیگر ظاهر نمی شوند. معمولاً نتایج حاصل از تزریق بوتاکس اطراف چشم بین ۴تا ۶ماه دوام خواهد داشت. تزریق چربی زیر چشم هم یکی از روش هایی است که برای جوانسازی و کاهش گودی زیر چشم کاربرد دارد.

دوام تزریق بوتاکس خط اخم

افرادی که دارای خطوط عمیقی در بین دو ابروی خود هستند کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس خط اخم می باشند. با تزریق بوتاکس در این ناحیه عضلات شل شده و فرد دیگر نمی تواند بصورت معمول اخم کند و معمولا دوام تزریق بوتاکس در این ناحیه بین ۲تا۶ ماه می باشد‌.

ماندگاری تزریق بوتاکس لیفت ابرو

یکی از کاربردهای تزریق بوتاکس در ناحیه بالای ابرو، لیفت ابرو است. بسیاری از افراد متقاضی لیفت ابرو ترجیح می دهند به جای روش های جراحی و پرخطر و پرهزینه از تزریق بوتاکس برای بهبود وضعیت ابروهای خود استفاده کنند. دوام این روش جهت لیفت ابروها معمولا بین ۲تا ۶ماه می باشد.

روش های ماندگاری بوتاکس صورت

برای افزایش ماندگاری بوتاکس صورت راه های مختلفی وجود دارد که شامل فعالیت های مراقبتی می باشد و رعایت این موارد باعث افزایش دوام بوتاکس خواهد شد. از جمله بهترین راه های که به افزایش ماندگاری بوتاکس منجر می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

تابش مستقیم نور خورشید و اشعه های UV به پوست نه تنها موجب آسیب رساندن به پوست می شود بله طول عمر بوتاکس را کاهش می دهد. یکی از مراقبت‌های ویژه بعد از تزریق بوتاکس محافظت از پوست در برابر نور مستقیم خورشید می باشد که از راه های مختلفی از جمله استفاده از ضدآفتاب، کلاه و عینک آفتابی می باشد.

 

 

مصرف روی (زینک) برای افزایش ماندگاری بوتاکس

مصرف روی رابطه مستقیمی با وضعیت سلامت پوست دارد. کمبود روی در بدن می تواند منجر به بسیاری از بیماری های پوستی شود. بنابراین مصرف روی می تواند تاثیر زیادی در ماندگاری بوتاکس داشته باشد و سبب افزایش دوام آن شود.

مراقبت از سلامت پوست

مراقب از پوست از جمله استفاده از شوینده های روزانه جهت تمیز نگه داشتن پوست از آلودگی ها، مرطوب نگه داشتن پوست و استفاده از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده می باشد. این مراقبت ها علاوه بر اینکه از جمله روش های جوانسازی پوست به شمار می روند، تأثیر زیادی در افزایش ماندگاری بوتاکس صورت دارد.

افزایش ماندگاری بوتاکس با خوردن آب کافی

از آنجایی که بوتاکس دارای خاصیت جذب آب است با مصرف آب کافی می‌توان سبب افزایش ماندگاری بوتاکس صورت شد.

عدم انجام ورزش های سنگین

ورزش شدید باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن می شود و می تواند به افزایش انقباضات عضلانی صورت، که مانع عملکرد بوتاکس می شود کمک کند؛ بنابراین افراد باید از انجام ورزش های طولانی مدت و سنگین خودداری کنند.

انتخاب پزشک باتجربه

امروزه بسیاری از افراد برای کاهش هزینه تزریق بوتاکس ممکن است به جای مراجعه به مراکز درمانی معتبر و پزشکان متخصص در این زمینه به سراغ سالن های زیبایی و افراد غیرمتخصص و بی تجربه بروند و در اثر عدم شناخت کافی از محل صحیح تزریق بوتاکس فرد به عوارض جبران ناپذیری از جمله افتادگی پلک، نکروز و بسیاری مشکلات دیگر دچار شود که این موضوع خود دوام بوتاکس را کاهش می دهد.

 

کاهش استرس برای دوام بیشتر بوتاکس

استرس یکی از عوامل اصلی تسریع روند پیری می باشد و می تواند باعث از بین رفتن اثرات بوتاکس شود. برای کاهش استرس، می توان به انجام فعالیت هایی مانند یوگا و مدیتیشن روی آورد.

زمان مناسب تمدید بوتاکس چیست؟

در بیشتر موارد پس از تزریق بوتاکس نیاز به ترمیم می باشد. نتایج درمان با بوتاکس، به طور کلی پس از ۲الی ۳روز قابل مشاهده است و اثر کامل تزریق، بین یک تا دو هفته مشخص می شود. در صورتی که پس از گذشت مدت زمان مشخص توسط پزشک، نتیجه دلخواه برای فرد حاصل نشود، نیاز به یک جلسه ترمیم می باشد.

دلایل مختلفی برای ترمیم بوتاکس وجود دارد، اگر دوز تزریق شده کافی نباشد، ماندگاری اثر تزریق تا زمان پیش بینی شده ادامه نمی یابد. همچنین اگر بوتاکس توسط یک فرد غیرپزشک و بی تجربه انجام شود، دستیابی به نتایج طولانی مدت برای بیمار دشوار است. از این رو به شما توصیه اکید می کنیم که تزریق بوتاکس را در یک کلینیک پوست اصفهان که معتبر باشد انجام دهید. سایر اقدامات زیبایی از جمله تزریق چربی، ژل، لیزر و جراحی پلک اصفهان هم در این مرکز انجام می شود.

درصورتی که پس از تزریق بوتاکس به پیشانی، لب ها، چشم ها، گردن یا خط فک بهبود ظاهر اتفاق نیوفتد، اگر برخی از عضلات صورت تحت تأثیر بوتاکس قرار نگیرند، نیاز حتمی به تزریق مجدد بوتاکس در فاصله زمانی ۲هفته تا ۱ماه می باشد.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12