بوتاکس مسپورت، مزایا و معایب آن

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

تزریق بوتاکس یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی پوست است که هدف اول آن برطرف کردن چین و چروک‌ها و خطوط صورت می باشد. این روش با استفاده از مواد و روش های مختلفی انجام می‌شود. اگرچه هدف همه این مواد یکی می باشد اما ‌کاربرد و ویژگی های برندهای مختلف با هم متفاوت است.

بوتاکس مسپورت تولید داخل ایران است که برای رفع چین و چروک عملکرد مناسبی دارد. کیفیت، مزایا و سایر ویژگی های این برند ایرانی بوتاکس را در مقاله سینایار بخوانید.

بوتاکس مسپورت چیست؟

بوتاکس مسپورت (Masport) برندی ایرانی است که دارای کیفیتی بالا می باشد و در بین متقاضیان بوتاکس و متخصصین زیبایی بسیار محبوب است. برند مسپورت نسبت به کیفیت بالایی که دارد دارای قیمت پایینی است و با انواع بوتاکس‌های خارجی رقابت می کند.

بوتاکس مسپورت در واقع یک نوع سم به نام بوتولینوم است که که سیستم عصبی را هدف قرار می‌دهد و از منقبض شدن غیرطبیعی عضلات جلوگیری کرده و به این ترتیب به مرور زمان از ایجاد انواع چروک پوست صورت جلوگیری می کند.

کاربرد بوتاکس مسپورت برای کدام‌نواحی است؟

رفع چین و چروک

 بوتاکس مسپورت گزینه مناسبی برای لیفت ابروها، رفع چین و چروک های صورت مانند خطوط پیشانی، خط اخم، پنجه کلاغی های گوشه چشم می‌ باشد که در نتیجه افزایش سن و یا عوامل محیطی مانند نور خورشید ایجاد می گردند.

در صورتی که قبلا جراحی پلک اصفهان انجام داده اید یا قصد انجام آن را دارید؛ بخشی از چروک های اطراف چشم شما تحت تاثیر این جراحی قرار میگیرد. به همین دلیل بهتر است برای عدم تداخل این دو عمل زیبایی، از متخصصان زیبایی کلینک سینایار مشورت بگیرید.

درمان تعریق

 بوتاکس مسپورت علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد. یکی از کاربردهای متنوع بوتاکس مسپورت، رفع تعریق بیش از حد در نواحی زیربغل و کف دست ها دارد. بوتاکس مسپورت به جای عضله در پوست تزریق می‌شود و تا ۶ماه از تعریق در این نواحی جلوگیری می کند. جهت تداوم اثر بوتاکس مسپورت باید هر ۶ماه یک بار تزریق شود.

درمان میگرن

یکی دیگر از کاربردهای درمانی بوتاکس مسپورت درمان سردردهای مزمن روزانه و همچنین سردردهای میگرنی نیز می باشد. برای تزریق بوتاکس درمانی توصیه می شود این کار توسط متخصص انجام شود تا از بروز هرگونه عارضه ای جلوگیری شود.

از دیگر کاربردهای درمانی بوتاکس مسپورت می توان به درمان دیگر بیماری‌ها نظیر بلفارواسپاسم(پلک‌زدن غیرارادی)، لوشیا(ترشحات واژینال پس از زایمان)، عدم تقارن پلک‌ها و ابروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوارض بوتاکس مسپورت

بوتاکس مسپورت یکی از کم عارضه ترین بوتاکس‌های موجود در بازار ایران است. اگرچه میزان ایمنی برند مسپورت بالا می باشد اما نمی‌توان گفت که کاملا بدون عارضه است و هیچ مشکلی برای متقاضیان بوجود نمی آید، اما عوارض مسپورت در کوتاه مدت از بین می‌روند و هیچ اثری از آن‌ باقی نخواهد ماند. از رایج‌ترین عوارض تزریق بوتاکس مسپورت که ممکن است برای همه ایجاد شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس درد
  • خونریزی، کبودی و تورم
  • بی‌حسی یا قرمزی در ناحیه تزریق
  • احساس خارش یا ایجاد کهیر
  • سردرد
  • خشکی دهان

اگر متقاضیان بوتاکس مسپورت در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک معتبر دقت کنند می توانند از بروز عوارض جدی و احتمالی تزریق بوتاکس اصفهان جلوگیری کنند. بعضی از عوارض تزریق بوتاکس در نتیجه بی تجربه بودن پزشک و یا استریل نبودن تجهیزات اتفاق می‌افتد. از جمله این موارد عبارت‌اند از:

  • افتادگی پلک یا ابرو
  • ضعف عضلانی
  •  مشکلات تنفسی
  • سردرد شدید
  • حالت تهوع
  • کم اشتهایی
  • ایجاد مشکل در کیسه صفرا
  • تاری دید و مشکلات بینایی

لازم به ذکر است تمامی این عوارض نیز موقتی هستند و با از بین رفتن اثر بوتاکس در بدن نیز از بین می روند. همچنین اگر به صورت هم زمان با تزریق بوتاکس قصد انجام لیزر موهای زائد اصفهان را دارید، بهتر است از پزشک متخصص زیبایی مشورت بگیرید.

مدت ماندگاری بوتاکس مسپورت

مدت زمان اثر بوتاکس مسپورت همیشگی نیست و هر چندماه یکبار نیاز به تمدید دارد. این مدت زمان می‌تواند بین ۴ تا ۶ ماه متفاوت باشد اما بهتر است کمتر از ۶ماه تزریق مجدد انجام نگیرد. علاوه بر برند، ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

سن

افرادی که سن بالایی دارند و دچار خطوط عمیق پوستی هستند، باید در مدت زمان کوتاه‌تری تمدید بوتاکس را انجام دهند. زیرا افزایش سن باعث کاهش چربی و انعطاف‌پذیری پوست و ضعف عضلات می‌شود. بنابراین با افزایش سن، چین و چروک‌های پوستی افزایش یافته، عمیق تر می شوند و در نتیجه اثرات بوتاکس در مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود.

حجم صورت

  معمولا افرادی که دارای صورت های پر تری هستند چین و چروک های بیشتری نیز دارند بنابراین زمان ماندگاری بوتاکس نیز در افرادی که چاق تر هستند کوتاه‌تر از افراد با صورت های استخوانی خواهد بود. می توانید برای پر کردن صورت خود مقاله “انواع روش های چاقی صورت” را بخوانید.

حالات چهره

اثر بوتاکس در افرادی که هنگام صحبت کردن و یا برای ابراز احساسات خود از حرکات صورت مانند اخم کردن یا خندیدن زیاد استفاده می کنند بسیار کمتر می باشد و این افراد باید مداوم تزریق بوتاکس خود را تمدید کنند. یکی دیگر از راه کارهای پیشنهادی برای این افراد جهت اصلاح فرم چهره، تزریق ژل  است.

مصرف دخانیات

مصرف سیگار و قلیان باعث ایجاد اختلال در خونرسانی به سطح پوست شده و باعث می شود پوست دچار چین و چروک شود‌. از این رو ماندگاری بوتاکس در افرادی که سیگار و قلیان مصرف می کنند کوتاه تر خواهد بود.

 مراقبت از پوست

ماندگاری و دوام بوتاکس در افرادی که روزانه از پوست خود مراقبت نمی کنند بسیار کوتاه مدت خواهد بود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و عدم استفاده ازکرم های ضدآفتاب، استفاده از محصولات آرایشی نامرغوب و توجه نکردن به سلامت پوست، می‌تواند آسیب زیادی به پوست وارد کرده و باعث کاهش دوام اثر بوتاکس شوند.

رژیم غذایی

رژیم غذایی یکی از عوامل مؤثر در حفظ سلامت بدن و بویژه سلامت پوست می باشد. مصرف مداوم غذاهای چرب و سرخ کردنی میزان ماندگاری بوتاکس را در بدن کاهش می دهد .

ژنتیک یا بیماری

افرادی که به بیماری های خاص مبتلا هستند و یا به طور ژنتیک از سنین جوانی دچار چین و چروک‌های پوستی می شوند و وجود این بیماری ها باعث کاهش اثر بوتاکس شده و اين گونه افراد باید بطور مدوام تزریق بوتاکس خود را تمدید کنند. یکی دیگر از اقدامات زیبایی که به افراد با حساسیت های بالا توصیه می شود تزریق چربی است، به این دلیل که چربی از بدن خود فرد گرفته می شود و واکنش بدن به آن کمتر است.

قیمت بوتاکس مسپورت در کلینیک زیبایی سینایار

با توجه به افزایش مداوم و روزانه قیمت های خدمات زیبایی نمی توان قیمت ثابتی برای هزینه تزریق بوتاکس اعلام کرد. بنابراین برای مطلع شدن از قیمت بوتاکس باید بصورت روزانه با کلینیک زیبایی سینایار تماس بگیرید. علاوه بر ثابت نبودن قیمت ها موارد دیگری بر روی قیمت بوتاکس تأثیر دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

میزان بوتاکس

اولین عامل در تعیین قیمت بوتاکس، میزان بوتاکسی است که تزریق می شود. هرچه وسعت ناحیه تزریق وسیع تر باشد، نیاز به تزریق بیشتری است که به دنبال آن هزینه درمان نیز افزایش می یابد. از این رو برای مطلع شدن از مبلغ دقیق بوتاکس قبل از انجام از مقدار مورد نیاز برای تزریق از پزشک خود سوال بفرمایید.

ناحیه تزریق

قیمت تزریق بوتاکس نسبت به محل آن متفاوت است. به عنوان مثال، برای نواحی مانند زیر بغل مقدار بوتاکس بیشتری نسبت به نواحی مختلف صورت نیاز می باشد. همینطور برای تزریق بوتاکس در پیشانی نسبت به خطوط پنجه کلاغی محلول بیشتری نیاز است. بنابراین، هزینه تزریق به اندازه قسمتی که نیاز به درمان دارد بستگی داشته و برای هر شخص متغیر است.

 کلینیک و پزشک

موقعیت مکانی، مجهز بودن کلینیک و تجربه پزشک نیز از دیگر عوامل مؤثر بر هزینه تزریق بوتاکس است. قطعا هزینه درمان در یک کلینیک مجهز و معروف بیشتر از هزینه بوتاکس در مطب ها و کلینیک های ناشناخته می‌باشد. همچنین، تجربه پزشک نیز در تعیین قیمت موثر بوده و متخصصین زیبایی که دارای تجربه بالایی هستند، دستمزد بیشتری دریافت می کنند.

 

5/5 (1 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12