نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

با توجه به اینکه حداقل تا یک هفته پس از کاشت مو نباید روی ناحیه کاشت دست کشید و یا هیچ چیزی با ناحیه کاشت مو تماس مستقیم داشته باشد و یا کشیده شود یکی از شایعترین سوالات مراجعین کاشت مو در کلینیک کاشت مو اصفهان این است که طرز درست خوابیدن بعد از کاشت مو چیست؟ و یا نحوه صحیح خوابیدن با موی کاشته شده چگونه است؟ تا چند روز بعد از کاشت مو باید نشسته بخوابیم ؟

برای پاسخ به این سوالات ابتدا به این پرسش پاسخ می دهیم که تاثیر نحوه خوابیدن روی موهای کاشت شده چیست؟ و یا اساسا نحوه خوابیدن ممکن است روی نتایج کاشت موی طبیعی اثر گذار باشد؟ و اگر پاسخ مثبت است عوارض ناشی از آن چیست؟

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

روش صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو

اما روش صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو چگونه است؟

دو هدف کلی از نحوه خوابیدن درست بعد از کاشت مو طبیعی اصفهان باید حاصل شود ، اول اینکه قسمت های کاشت شده سر نباید به بالشت ، ملحفه یا تشک کشیده شود ، دوم اینکه ورمی که قرار است اطراف چشم و پیشانی جمع شود و برای بیمار مشکلاتی به وجود آورد به اطراف صورت هدایت شوند تا از نظر زیبایی و ایجاد ورم اطراف ناحیه حساس چشم کمترین تاثیر را داشته باشد .

روزنحوه خوابیدن بعد از کاشت مو
10 روز اولبه پشت و با شیب مناسب بخوابید
روز دهم تا چهاردهممی توانید به پهلو بخوابید اما مستقیماً روی ناحیه ای که عمل شده است نخوابید به دلیل اینکه به آن فشار وارد می شود.
روز چهاردهم به بعد می توانید در هر وضعیتی بخوابید

با توجه به نکات فوق می توان گفت بهترین شیوه خواب بعد از کاشت مو بصورت نیمه نشسته یا درازکش بهمراه بلند کردن زیر سر ، گردن و کمر می باشد. بدین صورت که تعدادی بالشت زیر ناحیه کمر قرار گرفته و در زیر سر نیز ترجیحا یک بالشت گردنی مسافرتی قرار گرفته و یا یک حوله لوله کرده و در گودی گردن قرار بگیرد.

در این حالت سر بصورت مستقیم با بالشت تماس نداشته و احتمال کشیده شدن ناحیه کاشت روی بالشت به شدت کاهش می یابد همچنین زاویه ای که به سر داده می شود باعث می شود تا ورم هنگام نزول طبق جاذبه بجای اطراف چشم به فضای بین چشم و گوش منحرف شده و چند روز ورم ابتدایی فرد بدون درگیری اطراف چشم پایان خواهد یافت.

در مورد به پهلو خوابیدن بعد از کاشت مو یا به شکم خوابیدن بعد از کاشت مو باید گفت بدلیل هدایت ورم توسط جاذبه به نواحی دیگر صورت غیر از ناحیه ای که در فوق اشاره شد و همچنین احتمال بالای تماس ناحیه کاشت شده با بالشت به هیچ عنوان این دو حالت خواب توصیه نمی گردد.

بهترین زاویه سر هنگام خوابیدن با موی کاشت شده نسبت به خط افق زاویه ۳۰ الی ۴۵ درجه می باشد که به طبع هرچه به زاویه ۴۵ درجه نزدیک شود بهتر خواهد بود.

چند روز بعد از کاشت مو باید نشسته بخوابیم

جنس روبالشتی و ملحفه مناسب موی کاشته شده

جنس روبالشتی و ملحفه مناسب بعد از کاشت مو بهتر است از پارچه های نازک و نرم بدون پرز استفاده شود که احتمال چسبیدن پرز و الیاف به ناحیه کاشت کاهش یابد همچنین در چند روز اول بدلیل امکان خروج ترشحات و خونابه از ناحیه برداشت مو و آلوده شدن بالشت بهتر است یک حوله یا یک پارچه تمیز روی بالشت قرارگیرد تا از کثیف شدن بالشت جلوگیری شود.

بالشت مخصوص خوابیدن بعد از کاشت مو بهتر است یک بالشت تقریبا سفت باشد تا از فرورفتن سر در بالشت و تماس ناحیه کاشت با بالشت جلوگیری شود چراکه بالشت های خیلی نرم ممکن است در مقابل وزن سر مقاومت کافی را نداشته و باعث تماس مستقیم ناحیه کاشت شده با سطح بالشت شوند. با توجه به قیمت کاشت مو اصفهان، هزینه کردن برای خرید بالشت مخصوص را به افراد توصیه می کنیم.

بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد ؟

بعضا شنیده می شود که پیاده روی در جذب سریعتر ورم اثرگذار است، در این ارتباط باید گفت هیچ مدرک علمی مستندی در این ارتباط وجود ندارد و حتی به نظر می رسد هرچه بیشتر فرد بصورت عمودی باشد ورم بیشتر تمایل به نزول اطراف چشم ها پیدا خواهد کرد تا به ناحیه پشت چشم ها.

همینطور در مورد نوشیدن زیاد مایعات بعد از کاشت مو جهت کاهش تورم باید گفت ورم حاصل از کاشت مو از نوع ورم میان بافتی و در اثر تزریق مایعات بی حسی و سرم زیر پوست می باشد که تنها با گذشت زمان توسط سیستم لنفاوی بدن دفع می گردد و ارتباطی با مصرف مایعات و غیره ندارد.

بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟

با توجه به نکات فوق توصیه می گردد به هیچ عنوان از میزان استراحت مورد نیاز بدن خود نکاهید و حتی میتوان گفت در دو سه روز ابتدایی بعد از عمل حتی با توجه به نیاز بدن میزان استراحت خود را افزایش دهید.

عوارض روش نادرست خوابیدن بعد از کاشت مو

تاثیر نحوه خوابیدن روی کاشت مو در دو محور اصلی بررسی می شود:

1- تاثیر نحوه خوابیدن روی نتایج کاشت مو و گرافت های کاشت شده

بدیهی است که در صورت عدم رعایت طرز صحیح گذاشتن سر روی بالشت در هنگام خواب امکان کشیده شدن گرافت های کاشت شده روی بالشت و در نتیجه خروج آن ها از محل کاشت و عدم رشد موها در آن ناحیه وجود دارد پس رعایت مواردی همچون نحوه گذاشتن سر روی بالشت و همچنین جنس بالشت و غیره طبق توصیه هایی که در ادامه بیان می گردد الزامی است.

عوارض روش نادرست خوابیدن بعد از کاشت مو

2- تاثیر نحوه خوابیدن روی ورم و کبودی ناشی از کاشت مو

شاید در ابتدا دور از ذهن بنظر برسد اما زاویه خوابیدن در چند روز ابتدایی پس از کاشت مو می تواند در توزیع ورم و کبودی ناشی از کاشت مو اثرگذار باشد و نحوه صحیح خوابیدن در کاهش ورم اطراف چشم ها و به تبع آن کبودی ناشی از آن به شدت موثر باشد ، در ادامه بیشتر راجع به این موضوع توضیح خواهیم داد.

پس همانطور که در بالا توضیح داده شد عوارض ناشی از عدم رعایت نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو می تواند شامل آسیب به موهای کاشت شده و عدم رشد آن ها و همچنین تجربه ورم و کبودی بیشتر از حد نرمال و طبیعی بعد از کاشت مو باشد.

جمع بندی

در پایان باید گفت درست است که نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو در جلوگیری از تورم اطراف چشم موثر است اما اگر چنانچه مدل استاندارد خوابیدن بعد از کاشت مو که در بالا شرح داده شد برای شما دشوار است به شرط عدم تماس سر با بالشت می توانید بدون زاویه خاصی بخوابید و تنها ممکن است دچار تورم گذرا در اطراف چشم ها شوید که در نتیجه نهایی کاشت مو بی تاثیر خواهد بود.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12