میکرونیدلینگ صورت و مزایای انجام آن

زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

امروزه سلامتی و زیبایی پوست برای همه ما اهمیت زیادی دارد. زیرا اولین فاکتور موثر در زیبایی چهره هر فرد پوست زیبا و شفاف او می باشد. از این رو اکثر آدم ها صرف‌نظر از سن و جنسیت به دنبال روش های پیشگیری از پیری پوست خود هستند. اگرچه امروزه آلودگی ها، تغییرات آب و هوایی و مشکلات عصبی زیاد تر شده و تاثیر منفی زیادی بر روی شادابی و لطافت پوست دارند اما پیشرفت علم پزشکی و زیباشناسی نیز موجب ابداع روش های پیشگیری و درمان این مشکلات شده است.

از جمله این روش ها میکرونیدلینگ می باشد از جمله جدیدترین و موثرترین روش های جوانسازی صورت و رفع مشکلات پوستی می باشد.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ از جمله روش‌های جدید برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستی مانند جای زخم ،جوش و لکه های صورت می‌ باشد.

در روش میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه مخصوص که دارای سوزن‌های بسیار ریز و ظریفی است بر روی پوست سوراخ‌هایی ایجاد می‌کنند و فضایی برای وارد کردن داروها فراهم می‌ شود.

داروهای مورداستفاده در این روش معمولا حاوی ویتامین C و هیالورونیک اسید هستند که دوز این داروها نسبت به نوع آسیب پوستی فرد تعیین می شوند و بعد از وارد شدن به لایه‌های پوست با تحریک سلول‌های پوستی فرایند کلاژنسازی و جوانسازی را انجام می دهند.

 

مزایای میکرونیدلینگ برای زیبایی

کاهش چین و چروک ها

مهمترین مزیت میکرونیدلینگ پیشگیری و کاهش چین و چروک های پوستی می باشد. انجام میکرونیدلینگ باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست و در نتیجه باعث جوانسازی پوست می شود.

درمان آکنه با میکرونیدلینگ

روش میکرونیدلینگ به دلیل استفاده از داروهای درمانی تاثیر زیادی بر روی رفع جای جوش‌ها دارد و موجب رفع اسکارها را می شود.

کوچک کردن منافذ پوستی

یکی دیگر از فواید میکرونیدلینگ که موجب جوانسازی و شادابی پوست می شود، کوچک کردن منافذ پوستی است که بر اثر ترشح کلاژن و نفوذ آن به درون منافذ رخ می‌دهد.

 

پیشگیری از پیری پوست

میکرونیدلینگ با زخم هایی که بر روی سطح پوست ایجاد می کند باعث ترشح مقادیر زیادی کلاژن و الاستین می‌شود. این دو ماده برای جوانسازی پوست ضروری بوده و ترشح آنها روند پیری پوست را بسیار کند می‌کند.

افزایش تاثیر محصولات پوستی

یکی از مزایای میکرونیدلینگ افزایش جذب محصولات مغذی پوستی است که با ایجاد سوراخ میکروسکوپی ریزی که بر روی سطح پوست ایجاد می‌شود روند جذب این مواد مفید را تسریع می بخشد‌.

عوارض انجام میکرونیدلینگ صورت

با وارد شدن سوزن های ریز و مواد خارجی به بافت‌های پوست عوارضی نسبت به نوع پوست، میزان حساسیت و سن هر فرد بوجود می آید که در این جا به بررسی بعضی این موارد می پردازیم.

قرمز و ملتهب شدن پوست

افرادی که دارای پوست های حساس و یا آسیب دیده هستند با وارد شدن سوزن‌های ریز میکرونیدلینگ به بافت پوستشان شاهد ایجاد قرمزی و التهاب در پوست خود هستند.

برای تزریق بوتاکس اصفهان در کلینیک تخصصی و مطمئن، کلینیک سینایار را به شما معرفی میکنیم.

زخم‌های ریز

سوزن‌های ریز میکرونیدلینگ با نفوذ به عمق پوست باعث ایجاد زخم‌های بسیاری ریزی در سطح پوست می شوند که باید از آلوده شدن و دستکاری این زخم جلوگیری شود تا هرچه زود تر این زخم ها بهبود یابند.

خشک شدن پوست

از دیگر عوارض میکرونیدلینگ احتمال خشک شدن پوست می باشد که در اثر کشیده شدن بافت‌های پوست ایجاد می شود که با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و لوسیون های آبرسان می‌توان آن را برطرف نمود.

عفونت

در صورتی که متقاضیان در انتخاب مراکز زیبایی دقت کافی نداشته باشند جدی‌ترین عارضه ای که بعد از انجام میکرونیدلینگ به وجود می‌آید عفونت زخم‌هاست. در صورتی که فضای کلینیک بهداشتی نباشد و پزشک یا تکنسین در ضدعفونی کردن محل درمان یا انتخاب سوزن مناسب تجربه کافی نداشته باشد ممکن است بعد از اتمام کار زخم‌های ریز عفونی شوند و مشکلاتی جدی برای فرد بوجود آید.

مواد میکرونیدلینگ پوست

بافت و ساختار کوکتل های میکرونیدلینگ باید به گونه ای باشد که هر یک از عارضه ها و مشکلات پوستی را از بین ببرد.

با توجه به متفاوت بودن این کوکتل ها، جوابدهی آن ها روی پوست صورت نیز متفاوت خواهد بود و در هر جلسه نتیجه بهتری دریافت می شود. برخی از انواع کوکتل میکرونیدلینگ عبارتند می از :

کوکتل های لیفت کننده پوست

مواد تشکیل‌دهنده این کوکتل ها هیالورونیک اسید است که موجب رطوبت رسانی به پوست می شود.

از کاربردهای اصلی این کوکتل ها رفع چین و چروک و سفت کردن پوست صورت می باشد.

 

کوکتل ضد لک و روشن کننده

این کوکتل ها حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که موجب مقاومت پوست در برابر نور خوشید می شوند و جهت درمان و روشن سازی لک های پوست استفاده می شوند.

کوکتل جای جوش

یکی دیگر از این کوکتل های میکرونیدلینگ حاوی سنتلا آسیاتیکا هستند که باعث رفع جای جوش می شوند.

کوکتل آنتی سلولیت

نوع دیگر این کوکتل ها از کافئین تشکیل شده اند که برای درمان سلولیت ها مورد استفاده قرار می گیرند. این کوکتل ها موجب حل شدن چربی های اضافه پوست می شوند.

معرفی خدمات کلینیک سینایار: تزریق چربی اصفهان

نحوه انجام میکرونیدلینگ صورت

در روش میکرونیدلینگ معمولا متقاضی درد زیادی احساس نمی کند اما معمولا پزشک از بی حشی موضعی بر بروی پوست فرد استفاده می کند تا هیچ دردی احساس نشود.

انجام میکرونیدلینگ به دو صورت دستی و با دستگاه انجام می شود. در روش دستی از یک دستگاه کوچک به نام درمارولر که سوزن‌های بسیار ظریف و ریز تیتانیومی دارد بر روی پوست فرد نفوذ کرده و روزنه‌هایی ایجاد می‌کنند. در این روش امکان کنترل عمق نفوذ سوزن‌ها و فشار آن‌ها بسیار محدود است.

در روش دیگر دستگاه مخصوصی استفاده می‌شود که سرعت حرکت آن بر روی پوست، عمق نفوذ سوزن‌ها و شدت فشار وارد شده بر پوست کاملا قابل کنترل است و می‌توان با دقت و کنترل بیشتری منافذ را روی پوست ایجاد کرد تا نتایج بهتر و ماندگار تری بدست آید.

 

چه افرادی نباید میکرونیدلینگ انجام دهند

امروزه میکرونیدلینگ برای رفع چین و چروک‌، روشن کردن، رفع لک و جای اسکار استفاده می شود.با وجود مزیت های زیادی که این روش دارد اما به بسیاری از افراد این روش توصیه نمی شود زیرا ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای آن ها به همراه داشته باشد.

ممنوعیت میکرونیدلینگ برای افراد مبتلا به کلوئید

ایجاد کلوئید در پوست به معنای ضعف سیستم ترمیمی پوست در از بین بردن زخم‌ها می‌باشد و استفاده از میکرونیدلینگ روی قسمتی از پوست که دارای کلوئید است می‌تواند موجب تحریک بیش از حد سیستم ترمیمی پوست و بزرگ شدن کلوئید‌ها شود.

افرادی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌کنند

داروهایی مانند وارفارین و آسپرین که افراد مبتلا به سکته قلبی و یا غلظت خون مصرف می کنند می تواند موجب رقیق شدن خون و طولانی‌تر شدن زمان انعقاد آن شوند و باعث ایجاد کبودی ،تورم و بند نیامدن خون فرد شود.

 

میکرونیدلینگ و افراد مبتلا به دیابت

سیستم ترمیمی بدن افراد مبتلا به دیابت با اختلال شدید مواجه است، به همین دلیل این افراد نباید از میکرونیدلینگ استفاده نمایند. استفاده از این روش در این افراد موجب ایجاد زخم‌های بدخیم در پوست و تشکیل اسکار در آن ناحیه می‌شود و زیبایی و سلامت موست این افراد را به شدت در خطر می باشد.

میکرولیندلینگ و بیماران هموفیلی

مبتلایان به هموفیلی در انعقاد خون خود دارای مشکل هستند و از آنجایی که روش درمانی میکرونیدلینگ با آسیب به پوست همراه می باشد بدن این افراد توانایی انعقاد خون را ندارد و این موضوع پیش زمینه ایحاد مشکلات دیگری می شود.

مراقبت های بعد از انجام میکرونیدلینگ پوست

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های عمل میکرونیدلینگ، مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ است. این مرحله تاثیر بسیاری روی بازده و نتیجه کار دارد، درصورتی که مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ را درست و اصولی انجام ندهید می‌تواند نتیجه بسیار منفی روی پوست صورت شما داشته باشد. این مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ عبارتنداز:

استفاده از کمپرس سرد

کمپرس آب سرد با کاهش جریان خون موجب کاهش قرمزی، التهاب و تورم پوست می شود.

برای حجم دهی لب و گونه یا زاویه سازی صورت، تزریق ژل اصفهان در کلینیک سینایار، را پیشنهاد می کنیم.

استفاده از کرم های ترمیمی

بعد از میکرونیدلینگ پوست رطوبت خود را از دست می دهد و دچار خشکی زیادی می شود بنابراین توصیه می شود از کرم های ترمیمی استفاده شود تا میزان رطوبت از دست رفته پوست برای ترمیم جبران شود.

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

تا زمان بهبود زخم ها بعد از انجام میکرونیدلینگ نباید در طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار گرفت و در صورت ضرورت از نقاب و ضدآفتاب مناسب استفاده شود.

داشتن رژیم غذایی مناسب

بعد از انجام میکرونیدلینگ بهتر است از موادغذایی که به ترمیم پوست کمک می کند استفاده شود. مصرف آناناس، ماهی، کمپوت یا نوشیدنی آلوئه ورا و هر خوراکی که موجب کلاژنسازی پوست می شود باید در رژیم غذایی قرار گیرد.

عدم استفاده از مواد آرایشی

بعد از انجام میکرونیدلینگ منافذ پوست باز می شوند و استفاده از لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی می تواند باعث ایجاد جوش و آکنه شود، به درون پوست نفوذ می‌کند و موجب افزایش التهابات پوستی شود.

عدم استفاده از الکل وسیگار

مصرف الکل، سیگار و قلیان موجب افزایش گردش خون در زیر پوست می شود و در نتیجه پوست دچار التهابات شدید می شود. بنابراین بهتر است تا ۲۴ساعت بعد از میکرونیدلینگ از مصرف الکل و سیگار خودداری شود.


هزینه تزریق ژل در اصفهان برای نواحی مختلف صورت


0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12