میکروبلیدینگ ابرو و تأثیر آن بر چهره

زمان برای مطالعه: 5 دقیقه

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ ابرو آرایشی دائمی برای فرم دهی به ابروها می باشد. معمولا افرادی که ابروهای کم پشتی دارند و یا دچار ریزش ابرو شده اند از این روش برای پرپشت نشان دادن ابروهای خود استفاده می کنند. در این روش بوسیله قلم های مخصوص که سر آن مجموعه‌ای از سوزن‌های ریز وجود دارد و رنگ های طبیعی شیارهایی روی پوست ایجاد می شود. این سوزن‌ها وارد لایه اول پوست شده و رنگ را تزریق می‌کنند. برای داشتن ابروهای قرینه باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. برای داشتن نتیجه طولانی تر و دوام بیشتر میکروبلیدینگ ابروها بهتر است بین ۱تا ۲ماه بعد برای ترمیم ابروها مراجعه شود.

مزایای میکروبلیدینگ ابرو

موقتی بودن

میکروبلیدینگ ابرو، نسبت به سایر روش ها تاتو و هاشور موقتی می باشد زیرا کاشت رنگ در پوست سطحی است و اگر فرد به هر دلیلی تمایل به پاک کردن آن داشته باشد به راحتی و با روش های مختلف پاک می شود.

طبیعی بودن

زیبایی میکروبلیدینگ ابرو نسبت به روش هاشور و تاتو بیشتر است زیرا با قلم های بسیار ظریف و بصورت نازک کشیده می شود. روش دستی کاشت رنگ در پوست باعث می شود میکروبلیدینگ حالتی طبیعی و زیبا به ابروها بدهد.

بدون درد

دقت و ظرافت در حین کار در روش میکروبلیدینگ ابرو باعث می شود درد کمتری حس شود و پوست فرد خونریزی و التهاب کمتری داشته باشد. 

پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد تزریق ژل اصفهان را دارید و میخواهید با مواد با کیفیت و مناسب چهره شما تزریق انجام شود، با کلینیک سینایار مراجعه کنید.

ظاهری زیبا

میکروبلیدینگ ابروها نسبت به آرایش کردن بوسیله مدادهای آرایشی ظاهری زیباتر و دائمی تر داشته و باعث می شود افراد روزانه زمان کمتری برای آراسته کردن ابروهای خود در مقابل آینه صرف کنند.

بسیاری از افراد با تزریق بوتاکس اصفهان، تجربه تغییر حالت ابروی خود را داشته اند. از این رو اگر قصد انجام بوتاکس پیشانی را دارید که ممکن است روی حالت ابروی شما تاثیر گذار باشد، پیش از انجام میکروبلیدینگ با مشاور زیبایی مشورت کنید تا ترتیب انجام آن ها به موقع باشد.

عوارض میکروبلیدینگ ابرو

عفونت

در زمان انجام میکروبلیدینگ در صورتی که ابزار و وسایل کار استریل نشده باشند و یا رنگی که استفاده می شود طبیعی نباشد به دلیل پاره شدن پوست در این روش, خطر جدی برای ایجاد عفونت های پوستی وجود دارد.

حساسیت

میکروبلیدینگ ابرو در بعضی موارد ممکن است نسبت به رنگدانه ها واکنش آلرژیکی نشان دهد و با خارش و قرمزی همراه باشد.

اگرچه ایجاد قرمزی و درد بعد از میکروبلیدینگ امری طبیعی است، اما در صورتی که این نشانه ها شدت بگیرد امکان بروز عفونت وجود دارد و باید آنتی بیوتیک مصرف شود.

کلوئید

در بعضی موارد در میکروبلیدینگ ابرو امکان دارد زخم هایی که در هنگام کاشت رنگ بر روی پوست ایجاد می شود تبديل به کلوئید شود بویژه در افرادی که سابقه کلوئید داشته اند.

نحوه انجام میکروبلیدینگ ابرو

طراحی

قبل از شروع کار ابتدا ابرو طبق سلیقه و متناسب با فرم و اجزا صورت زیباجو طراحی می شود.

قرینه سازی

بعد از اتمام طراحی به وسیله خط کش، نخ و کولیس ابروها با هم قرینه سازی می شود. ناقرینگی ابروها، زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهد.

انجام تاتو

پس از طراحی و قرینه سازی، مرحله هاشور آغاز می شود. فرد متخصص در این زمینه به وسیله قلم های مخصوص خط های ریز و ظریفی شبیه به موهای ابرو بر روی محل طراحی ایجاد می کند.

کاشت رنگ دانه ها

در میکروبلیدینگ ابرو، از طریق خراش هایی که بر روی پوست ایجاد می شود رنگ دانه ها در پوست کاشت می شوند. بعد از اتمام هاشور کل ابرو را با رنگ تاتو پوشیده می شود. این مرحله تا جایی تکرار می شود که رنگ کاشت شده ثابت شود‌.

مراقبت های قبل از میکروبلیدینگ ابرو

  •  یک هفته قبل از انجام میکروبلیدینگ از اصلاح کردن ابروها خودداری شود.
  •  قبل از مراجعه دوش گرفته و پوست تمیز و بدون آرایش باشد.
  •  ۲۴ساعت قبل از مراجعه از نوشیدن قهوه و مشروبات الکلی خودداری شود.
  •  اگر زیباجو بیماری پوستی و یا مشکل انعقاد خون دارد باید حتماً اطلاع دهد.
  • از مصرف هر خوراکی و یا دارویی که باعث رقیق شدن خون می شود خودداری شود.

مراقبت های پس از میکروبلیدینگ

  • قسمت های اطراف ابرو با سرم شست و شو و پنبه تمیز شود.
  •  از کرم های ترمیم کننده تجویز شده هر چهار ساعت یکبار حتماً استفاده کنید.
  •  به مدت یک هفته از انجام ورزش و فعالیت های سنگین خودداری شود.
  • از قرارگرفتن در معرض آلودگی‌ها خودداری شود.

روش های جایگزین میکروبلیدینگ

بسیاری از افرادی که برای زیبایی ابروهای خود مدت زمان طولانی از روش هایی مانند میکروبلیدینگ، هاشور و تاتو برای زیبایی ابروی خود استفاده کرده اند ممکن است از موقتی بودن ،درد و مراقبت های سخت و هزینه های مداوم آن خسته شده و به دنبال روش های دائمی برای پرپشت شدن ابروهای خود باشند.

کلینیک تخصصی پوست و مو سینایار کاشت ابروی طبیعی را به متقاضیان پیشنهاد می دهد. کاشت ابرو طبیعی توسط متخصصین باتجربه و تیم حرفه ای در این زمینه بهترین خدمات کاشت ابرو در اصفهان را به زیباجویان عزیز ارائه می دهد.

کاشت ابرو طبیعی روشی کم تهاجمی و همیشگی است که تنها یک بار با استفاده از موهای سر خود فرد کاشت انجام شده و پس از گذشت یک سال نتیجه دائمی این روش قابل مشاهده می شود. با توجه به مزیت های روش کاشت ابرو نسبت به روش های موقت و نیمه دائمی مانند میکروبلیدینگ ،هاشور و تاتو کاشت ابروی دائمی به دلایل زیر در بین متقاضیان بسیار پرطرفدار می باشد:

  • دائمی بودن کاشت ابرو
  • زیبایی طبیعی کاشت ابرو
  • عدم بروز واکنش آلرژیک
  • انتخاب مدل توسط متقاضی
  • انجام کاشت تنها در یک جلسه چند ساعته
  • به صرفه بودن هزینه کاشت نسبت به انجام چند جلسه میکروبلیدینگ

در کاشت ابرو از موی خود شخص استفاده می‌شود و هیچ ماده خارجی وارد پوست نمی‌ شود‌ اما در روش میکروبلیدینگ، رنگ توسط قلم مخصوص روی پوست کاشت می‌شود.

رنگ مورد استفاده در روش میکروبلیدینگ ممکن است در برخی افراد موجب ایجاد واکنش آلرژیک و حساسیت شود در حالی که در پیوند ابرو طبیعی بدن فرد نسبت به موهای خود فرد واکنشی نشان نمی دهد.

هزینه انجام و ترمیم سالانه میکروبلیدینگ با هزینه یک جلسه کاشت ابرو طبیعی برای همیشه برابری می کند.

همه ی این موارد باعث برتری روش کاشت ابرو طبیعی نسبت به روش های موقت و نیمه دائمی مانند میکروبلیدینگ شده است.

یکی دیگر از خدمات کلینیک سینایار، کاشت مو اصفهان به صورت طبیعی است. توصیه می کنیم پیش از تصمیم گیری در خصوص روش انجام کاشت مو، از متخصصان کاشت مو در کلینیک سینایار مشورت بگیرید.

انجام میکروبلیدینگ به چه کسانی توصیه می شود؟

  • افرادی که دچار ریزش ابرو شده اند و یا ابروهای کم پشتی دارند.
  • افرادی که ابرو های ناهماهنگ و غیرقرینه دارند و به دنبال راهکاری برای قرینه سازی ابرو خود هستند.
  • افرادی که روزانه برای آرایش چهره و مرتب کردن ابروهای خود زمان کافی ندارند.
  • افرادی که از مصنوعی بودن شکل تاتو و هاشور ابروهای خود خسته شده و قصد دارند تتو ابروهای خود را پاک کنند.
0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12