بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

یکی از فاکتورهای انتخاب بهترین متخصص کاشت مو و بهترین کلینیک کاشت مو اصفهان از نظر بسیاری از مراجعین میزان تراکم نتایج کاشت موی آن پزشک یا مرکز است و در واقع در بعضی موارد تنها ملاک انتخاب بهترین پزشک کاشت مو در شهر اصفهان ایجاد بیشترین تراکم کاشت مو طبیعی می باشد.

لذا برآن شدیم تا در این مقاله به بررسی نتایج کاشت مو از نظر تراکم بپردازیم پس در ابتدا توضیح می دهیم تراکم طبیعی موی سر چقدر است؟ سپس به بررسی تراکم مو در کاشت موی طبیعی می پردازیم و در انتها توضیح می دهیم بهترین روش کاشت مو برای ایجاد نتایج با تراکم بالا چه روشی است.

تراکم طبیعی موی سر چقدر است؟

ابتدا باید گفت همانطور که احتمالا حدس می زنید در افراد مختلف و نژادهای متفاوت تعداد موهای سر به شدت متغیر است بطور مثال در نژاد سفید پوست با موهای بور در حدود ۱۵۰ هزار تار مو ، در نژاد قفقازی (که ساکنین خاورمیانه و ایران را شامل می شود) حدود ۱۰۰ هزار تار مو و در نژاد سیاه‌پوست افریقایی در حدود ۸۰ هزار تار مو روی سر وجود دارد.

شایان ذکر است که موها در واحدهای فولیکولی که هر کدام دارای ۱ تا ۵ تار مو هستند وجود دارند که در هنگام کاشت مو هم همین واحدهای فولیکولی تحت عنوان گرافت هستند که از بانک مو برداشت و به نواحی دیگر منتقل می شوند.

پس اگر اینطور بیان گردد که در هر سانتیمتر مربع از پوست سر حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تار مو وجود دارد در واقع باید گفت این موها در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ واحد فولیکولی یا گرافت وجود دارند.

البته این تعداد در نژاد های مختلف متفاوت است اما ما در این مقاله بیشتر راجع به نژاد ایرانی صحبت می نماییم که این میزان تار مو و گرافت در مورد آن ها صادق است.

ولی آیا در کاشت موی طبیعی هم می توان همین میزان مو را در هر سانتیمتر مربع از پوست سر کاشت نمود؟ که می توانید برای پاسخ دقیق آن، از متخصصان کلینیک زیبایی سینایار مشورت بگیرید.

تراکم کاشت مو طبیعی چقدر است؟

قبل از شروع این مبحث بهتر است با ذکر مثالی شرایط ایجاد تراکم در کاشت مو را توضیح دهیم.

اگر در یک باغ پر درخت در اثر آتش سوزی نصف درختان ازبین بروند و صاحب باغ بخواهد تعدادی درخت از بین درختان باقی مانده برداشته و به نواحی خالی باغ منتقل نماید تا جلوه از دست رفته باغ را باز گرداند آیا هرگز تراکم درختان به حالت قبل از وقوع آتش سوزی باز خواهد گشت؟ پاسخ منفی است.

در کاشت مو هم همین حالت رخ می دهد برای فردی که در اثر ریزش مو نیمی از موهای خود را از دست داده است هرگز حتی با برداشت کامل ناحیه بانک مو هم وضعیت به قبل از وقوع ریزش مو باز نخواهد گشت اما مسلما با کاشت مو به خوبی می توان جلوه از دست رفته مو در چهره افراد را بهبود بخشید.

 

همچنین باید گفت حتی با فرض اینکه تنها خط موی فرد از دست رفته باشد و بانک مو به میزان کافی داشته باشد بدلیل نیاز هر گرافت پس از جابجا شدن از پشت سر به ناحیه تاسی باید فضای بیشتری برای تامین خونرسانی و تغذیه گرافت نسبت به حالت عادی ایجاد نمود تا گرافت جابجا شده بتواند با محیط خود سازگار شده و به رشد خود ادامه داده و از بین نرود لذا در بهترین حالت ممکن در هر سانتیمتر مربع از پوست سر می توان بین ۳۰ تا ۷۵ گرافت با اطمینان بالای زنده ماندن گرافت کاشت نمود اگرچه در برخی افراد با شرایط سلامتی عالی می توان تا حدودی از این میزان فراتر هم رفت.

و اما هم اکنون که تفاوت کاشت مو و موی طبیعی از لحاظ تراکم را متوجه شدیم و توضیح دادیم که بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟ می خواهیم به این نکته بپردازیم که بهترین روش کاشت مو برای ایجاد بالاترین تراکم ممکن کاشت مو چیست؟

بهترین روش کاشت مو برای ایجاد بالاترین تراکم ممکن چه روشی است؟

برای پاسخ به سوال فوق ابتدا باید توضیح داد که انواع تراکم کاشت مو چیست ؟

تراکم کاشت مو به دو نوع تقسیم می گردد ، نوع اول تراکم در سانتیمتر مربع که در بالا توضیح داده شد که بدلایل خاصی بیشتر از تعداد مشخصی گرافت در سانتیمتر مربع نمی توان کاشت نمود اما نوع دوم تراکم کاشت مو به تعداد موهایی باز می گردد که می توان با یک روش خاص از بانک موی فرد برداشت نمود، همانطور که قبلا توضیح داده شد بصورت کلی انواع روش های کاشت مو را میتوان به 3 روش زیر دسته بندی کرد:

۱-روش تک تکنیک ( یا روش برداشت تار به تار FIT یا روش برداشت نوار FUT )

۲-روش ترکیبی شامل برداشت نوار به اضافه برداشت تار به تار

۳-روش فوق ترکیبی شامل برداشت نوار به اضافه برداشت تار به تار و همچنین برداشت از موهای بدن بالاخص ناحیه ریش تحت فک

ناگفته پیداست که تعداد گرافت برداشت شده در روش فوق ترکیبی از تمامی روش های دیگر بیشتر است پس انتظار می رود که در هر فرد خاص بیشترین حجم مو و تراکم ممکن با کاشت مو توسط روش فوق ترکیبی ایجاد شود ، البته باید به این موضوع توجه داشت که میزان ریزش مو در هر فرد هم از جمله موارد تعیین کننده روش کاشت مو می باشد مثلا در فردی که تنها دچار ریزش شقیقه هاست به هیچ عنوان روش فوق ترکیبی منطقی نبوده و روش تک تکنیک ( ترجیحا روش بدون جراحی تار به تار ) مناسب این فرد می باشد اما در فردی که از جلو تا ناحیه فرق سر دچار ریزش موی گسترده شده است روش ترکیبی یا فوق ترکیبی انتخاب ارجح هستند.

 

مزایا و معایب تراکم بالا در کاشت مو طبیعی

در پایان باید گفت کاشت مو با تراکم بالا مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه بصورت مختصر بدان اشاره می نماییم :

از مزایای کاشت مو با تراکم بالا ایجاد حالت طبیعی قبل از ریزش موی فرد می باشد که در بازگشت اعتماد بنفس از دست رفته فرد موثر می باشد پس چنانچه پزشک روش ترکیبی یا فوق ترکیبی را به شما پیشنهاد می نماید بدلیل ترس از جراحی یا سختی عمل با او مخالفت ننمایید.

از معایب کاشت مو با تراکم بالا می توان به این مورد اشاره نمود که مشاهده شده در مراکزی که کاشت مو تحت نظر پزشک انجام نمی شود و اتخاذ تصمیم برای همه مراحل کاشت مو با تکنیسین است متاسفانه از همان ابتدای کاشت خط مو تراکم بالا به کار برده می شود که نتیجه آن خط موی بیش از حد متراکم بوده که باعث ایجاد حالت غیرطبیعی شده و همه افراد در نگاه اول تشخیص می دهند که این فرد کاشت مو انجام داده است چراکه موهای طبیعی در چند میلیمتر ابتدای خط مو حالت کم تراکم تر داشته و بمرور تراکم افزایش می یابد ، همچنین اصرار به تراکم زیاد کاشت مو در افراد با پوست نامناسب یا شرایط سلامتی ضعیف یا مصرف سیگار و قلیان ممکن است منجربه ایجاد تخریب یا اصطلاحا نکروز در ناحیه کاشت و عدم رشد مو در این ناحیه و نیاز به انجام جلسه ترمیم گردد.

 

هزینه کاشت مو با تراکم بالا

همانطور که مشخص است ترتیب افزایش هزینه و قیمت کاشت مو بدین صورت است که کمترین هزینه مربوط به روش تاربه تار سپس روش برداشت نوار بعد از آن روش ترکیبی و بالاترین قیمت کاشت مو مربوط به روش فوق ترکیبی می باشد.

مثلا اگر روش تاربه تار ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان باشد روش نواری ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان، روش ترکیبی ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان و روش فوق ترکیبی ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12