لیفت صورت و روش های انجام آن

زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

جوانی پوست اولین عامل زیبایی چهره هر فردی بویژه خانم ها می باشد تا نسبت به ظاهر خود احساس رضایت داشته باشند.با افزایش سن، چربی طبیعی پوست کاهش یافته و به مرور زمان پوست صورت شل شده و روی تمامی قسمت های صورت مانند پیشانی،گونه‌ها و اطراف لب چین و چروک ایجاد می‌شود. امروزه همه ما به دنبال روش هایی برای پیشگیری و یا درمان این مشکل هستیم. موثرترین روش برای رفع افتادگی و چین و چروک پوست لیفت صورت است. معمولا برای تاثیر ببشتر لیفت صورت، لیفت گردن هم انجام داده می شود.

لیفت صورت چیست؟

چین و چروک های پوست صورت به دلایل مختلفی از جمله وراثت، شرایط محیطی، افزایش سن، استرس و جاذبه زمین ایجاد می شوند. افراد زیادی به دنبال روش های جوانسازی و درمان خطوط و افتادگی پوست صورت و گردن خود هستند.

لیفت و سفت کردن پوست صورت که به ریتیدکتومی شناخته می‌شود یک روش زیبایی برای رفع افتادگی و چین‌وچروک‌هایی است که بر اثر افزایش سن در صورت رخ می‌دهد و باعث می شود ظاهری زیبا و جوان به متقاضی ببخشد.

لیفتینگ صورت معمولا با استفاده از بی‌حسی‌های موضعی و بدون نیاز به بی هوشی انجام می‌شود. در روش های قدیمی لیفتینگ صورت، پوست‌های اضافی توسط پزشک برش و به سمت بالا بخیه زده می شد. اما امروزه انجام لیفتینگ صورت با دستگاه لیزر به‌راحتی و بدون خونریزی قابل انجام است.

تأثیرات و مزایای لیفت صورت

پوست صورت به تدریج با افزایش سن یا در اثر عوامل محیطی مختلف چربی طبیعی خود را از دست داده و دچار افتادگی و شلی بويژه در نواحی گوشه چشم‌ها و لب ها شده و یا به صورت پوست اضافه در قسمت غبغب بروز پیدا کند. با استفاده از انواع روش‌های لیفت صورت می‌توان پوست را بالا کشیده و حالت جوانی و شادابی چهره را حفظ کرد. از این رو رفع چروک دور لب یا رفع چروک دور چشم امکان پذیر می شود. مزایای لیفت صورت بطور کلی عبارتند از:

  • رفع چین و چروک های پوستی
  • جوانسازی و شادابی چهره
  • سفت‌ و محکم تر شدن پوست
  • درمانی دائمی و بدون نیاز به تمدید
  • مقرون بصرفه از لحاظ اقتصادی
  • روشی ایمن و کم عارضه

عوارض کشیدن پوست صورت

تمام اقدامات و جراحی‌های زیبایی و درمانی می تواند عوارضی به همراه داشته باشد. بعضی افراد ممکن است دارای بیماری هایی باشند که در حین عمل دچار مشکل شوند، بنابراین در جلسه مشاوره هم متقاضی باید سوابق بیماری و داروهای مصرفی خود را به پزشک اعلام کند و هم پزشک با انجام معاینه و یا آزمایشات لازم تمام مشکلات احتمالی در حین و بعد عمل را به حداقل برساند. علاوه بر این متقاضی باید در انتخاب پزشک متخصص و با تجربه دقت کافی داشته باشد؛ زیرا هرگونه کوتاهی پزشک می تواند باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری برای فرد شود‌خطرات خاص مرتبط با لیفت و کشیدن صورت و گردن عبارتند از:

  • عدم تقارن چهره
  • بروز عفونت
  • ایجاد حساسیت
  • خون ریزی طولانی مدت
  • آسیب عصب ها
  • عدم رویش مجدد مو در محل برش
  • احتمال نیاز به عمل ترمیمی

انواع روش های لیفت صورت

امروزه راه های مختلفی از جمله روش های جراحی و روش های غیر جراحی برای لیفت صورت وجود دارد.انتخاب هر یک از این روش ها بنابر شرایط هر فرد متفاوت است. بنابر تشخیص پزشک متخصص و میزان افتادگی صورت متقاضی روش مناسب برای لیفت صورت انتخاب می شود.در اینجا به معرفی این روش ها پرداخته ایم.

لیفت صورت بدون جراحی

لیفت صورت به روش هایفوتراپی

در هایفوتراپی از امواج متمرکز فراصوت یا اولتراسوند با ارسال گرمای بیش از به منطقه مورد نظر، بدون آسیب رساندن به بافت سلول ها، با تحریک سلول‌های پوستی، تولید کلاژن بیشتر، جوان‌سازی و لیفت پوست انجام می شود. از نظر شما بوتاکس بهتر است یا هایفو؟ برای مطالعه بیشتر، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

در این روش به این دلیل که لایه‌های زیرین پوست به‌صورت عمقی مورد هدف قرار می‌ گیرند روشی ایمن و بی خطر بوده و تمام این فرآیند در مدت‌زمان کمتر از ۱ ثانیه اتفاق می افتد به‌همین دلیل سطح بیرونی پوست کاملاً سالم می‌ماند و پوست به روشی کاملا موثر جوان تر می شود.

 لیفت صورت به روش اندولیفت

اندولیفت بهترین روش لیفت صورت برای افرادی است که از تیغ جراحی یا بی‌هوشی هراس دارند. در این روش از یک لیزر برای سوزاندن چربی‌های زیرپوستی استفاده می‌شود. اندولیفت روشی کاملاً ایمن و غیرتهاجمی بوده و نتایج آن همسطح با روش‌های جراحی صورت است.

متقاضی بعد از انجام اندولیفت نیازی به استراحت ندارد و بلافاصله تواند به انجام کارهای روزمره خود بپردازد. در صورت رعایت نکات لازم بعد از اندولیفت نتیجه حداقل تا ۳سال باقی خواهد ماند.

لیفت صورت با تزریق چربی

یکی دیگر از روش‌های محبوب و پرطرفدار لیفت صورت، تزریق چربی اصفهان می باشد. در این روش چربی‌های بدن خود فرد ساکشن شده با جدا کردن ناخالصی ها از چربی گرفته شده به نواحی مورد نظر تزریق می شود. لیفت صورت با این روش بسیار موثر بوده و ماندگاری بالایی دارد.

لیفت صورت با تزریق ژل

یکی دیگر از روش های لیفت صورت تزریق ژل می باشد. از جمله کاربردهای تزریق ژل اصفهان، رفع چین‌وچروک‌ها ، پر کردن خط لبخند و خط غم ،حجم دادن به برخی نواحی مانند لب ها، چانه و گونه ها می باشد. فیلرهای پوستی انواع مختلفی دارند و بر اساس سن، نوع پوست و ناحیه آسیب مشخص می شوند.

لیفت صورت با تزریق بوتاکس

پرطرفدارترین روش رفع چین و چروک ها و لیفت صورت تزریق بوتاکس اصفهان می باشد.در این روش، بوتولینوم به زیر پوست تزریق شده و چین‌وچروک های نواحی پیشانی، گوشه های چشم و خط اخم از بین رفته و ابروها و نوک بینی لیفت می شود.

عمل جراحی لیفت صورت

اگر میزان افتادگی پوست بالا باشد و چین و چروک ها و خطوط پوستی با روش های غیر جراحی قابل اصلاح نباشد باید از روش‌های جراحی استفاده کرد. دوام جراحی لیفت صورت بالای ۱۰ سال می باشد و فقط به افراد بین ۴۰ تا ۶۰ سال توصیه می شود‌ زیرا جراحی برای افراد کمتر از ۴۰ و بالای ۶۰ سال دارای عوارض زیادی می باشد.

در روش جراحی، در اتاق عمل مجهز ، فرد کاملاً بی‌هوش شده و بعد از اتمام جراحی مدتی در بیمارستان بستری می‌شود و پس از ترخیص از بیمارستان مدت زمانی به استراحت نیاز دارد تا بخیه ها کاملا جوش خورده و مشکلی برای فرد بوجود نیاید. معمولا نتیجه نهایی بعد از جراحی ۶ماه بعد مشخص می شود.

لیفت صورت در خانه

ماسک‌های خانگی راحت‌ترین روش‌های حفظ زیبایی پوست در خانه هستند. با استفاده‌ روزانه از ماسک‌های طبیعی، می‌توان لیفت پوست صورت در منزل را انجام داد.

ماسک سفیده‌ی تخم مرغ

سفیده‌ی تخم مرغ سرشار از پروتئین است و در ترمیم سلول‌ها های پوست، سفت کردن و حفظ شادابی پوست کاربرد دارد.

برای تهیه‌ی این ماسک، سفیده‌ی تخم مرغ را با مقداری عسل مخلوط کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید.

ماسک سدر و ماست

یک قاشق سدر و مقداری ماست را با هم مخلوط کرده تا خنیری نرم به دست آید سپس ماسک را برای مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید.

ماسک آلوئه‌ورا

این یک ماسک آبرسان عالی است که برای رفع خشکی و شلی پوست بکار می‌رود. مقداری ژل آلوئه‌ورا از پوست آن خارج کرده و حدود ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

ماسک موز

موز علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی پوست دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدپیری نیز می باشد. مقدار موز له شده را به همراه یه قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون باهم مخلوط کرده و ۲تا ۳بار در هفته به مدت ۲۰دقیقه بر روی صورت خود بگذارید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیفت صورت هستند

لیفت صورت برای تمامی افراد امکان پذیر نیست و تنها افرادی امکان انجام لیفت صورت را دارند عبارتند از:

  • فرد باید از نظر فیزیکی سالم بوده و بیماری های خاص مانند سرطان،دیابت، بیماری های پوستی، فشار خون یا انعقاد خون نداشته باشند.
  • سن متقاضی باید بین ۴۰ الی ۶۰ سال باشد.
  • فرد متقاضی به سیگار یا الکل اعتیاد نداشته باشد.
  • افرادی که افتادگی های پوست آن ها به حدی باشد که با روش های غیر جراحی قابل لیفت نباشد.
  • افرادی که استخوان بندی قوی تر و پوست قابل ارتجاعی داشته باشند .
  • افرادی که به دلیل از دست دادن حجم زیاد چربی دارای غبغب هستند.
  • افرادی که در ناحیه گونه، اطراف لب ها ،چانه و گردن خود پوست شل و چین خورده ای را دارند.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12