معرفی لیزرهای جوانسازی پوست

زمان برای مطالعه: 5 دقیقه

دلایل پیری پوست

با افزایش سن به مروز زمان چربی پوست کاهش یافته و انعطاف‌پذیری خود را از دست می دهد و دچار خطوط و چین و چروک های بسیاری می شود. علاوه بر افزایش سن عوامل بسیار دیگری در روند پیری پوست مؤثر می باشد که در اینجا به شرح این عوامل می پردازیم:

 نور خورشید

اشعه های نور خورشید اثرات زیان باری بر روی پوست خواهند گذاشت.اگر روزانه مدت زمان طولانی بدون داشتن محافظ زیر نور مستقیم خورشید باشید به مروز زمان دچار پیری زودرس خواهید شد‌.

الکل

مصرف مدوام الکل باعث آسیب به عروق خونی پوست شده و در پی آن ایجاد چین و چروک روی پوست را به دنبال خواهد داشت و روند طبیعی پیری صورت را تسریع کند و همچنین سبب تغییر رنگ پوست می‌شود. در نظر داشته باشید که در همه روش های جوانسازی پوست، حذف الکل حائز اهمیت است.

سیگار و قلیان

مصرف سیگار و قلیان و همچنین قرار گرفتن طولانی مدت و مداوم در معرض دود آن ها باعث افزایش تولید آنزیمی به نام ماتریکس متالوپروتیئن‌ها می شود، که افزایش ناگهانی سطح این آنزیم خاص می‌تواند منجر به کاهش میزان زیادی کلاژن پوست شده و در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک ها و پیری پوست می شود.

 

رژیم غذایی نامناسب

یکی از اصلی ترین عوامل مؤثر بر سلامت پوست داشتن تغذیه و رژیم‌های غذایی مناسب می باشد. کمبود مواد ضروری برای پوست مانند ویتامین‌ها ها، روی و سلنیوم و همچنین مصرف بیش از اندازه مواد مضر مانند مواد قندی و شیرینی‌جات، میوه و سبزیجات، نمک، مصرف فست‌فودها و کافئین زیادی در طولانی‌‌مدت باعث آسیب رساندن به پوست و پیری زودرس می‌شود.

آب و هوا

گرمای بیش از حد و یا سرمای زیاد می‌تواند به پوست آسیب جدی وارد کند و موجب ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست صورت شود. کمبود آب و رطوبت پوست باعث خشکی پوست و در نتیجه پیری پوست صورت می شود.


انجام لیزر موهای زائد اصفهان با بهترین دستگاه های روز دنیا در کلینیک لیزر سینایار


استرس

استرس زیاد باعث افزایش تولید هورمون آدرنالین و کورتیزول در بدن شده و باعث می شود مواد مغذی و ضروری از بدن تخلیه و بافت های پوست صورت تخریب و دچار چین و چروک و پیری زودرس شود. بنابراین برای داشتن بدنی سالم و پوستی جوان باید سعی کنید از عوامل استرس زا دوری کرده و یا به دنبال روش های کنترل استرس باشید.

حرکات صورت

حرکات وحالت‌های همیشگی صورت مانند اخم کردن و لبخند زدن و انقباضات تکراری عضلات صورت باعث ایجاد خطوط زیر سطح پوست شده و با افزایش سن و کاهش کلاژن و انعطاف‌پذیری پوست این خطوط به حالت اولیه خود باز نمی گردد و پیری پوست نمایان می شود. اکثرا برای از بین بردن این مدل چین و چروک ها اقدام به تزریق بوتاکس اصفهان می کنند.

انواع لیزر جوانسازی پوست

امروزه افراد به دنبال روش های زیبایی و جوانسازی پوست صورت خود هستند. یکی از انواع روش هایی جوانسازی پوست، ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر می باشد، که در این جا به شرح انواع آن می پردازیم.

دستگاه آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال روشی غیرتهاجمی در زمینه جوانسازی پوست می باشد و بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. در این روش امواج رادیویی در بافت پوست عبور می کند و باعث تولید گرما و ایجاد تغییرات اساسی در پوست می شود.

در آر اف فرکشنال امواج رادیویی به لایه‌های میانی پوست وارد شده و با افزایش تولید کلاژن باعث شفاف شدن، تنگ تر شدن منافذ باز، سفت شدن و نهایتا جوانسازی پوست صورت می شود.

 

هایفوتراپی برای جوانسازی پوست

هایفو یکی از روش‌های جدید و غیرتهاجمی جوانسازی، لیفت و سفت کردن پوست صورت می باشد. در هایفوتراپی امواج فراصوت یا اولتراسوند به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و وقتی سلول‌ها به دمای خاصی برسند، دچار آسیب سلولی شده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. کلاژن‌ها با استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست باعث می‌شود که پوستی سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشیم. هرچه مقدار کلاژن در بافت بیشتر باشد، آن بافت سفت‌تر می‌شود.

لیزر اربیوم

لیزر اربیوم یکی از انواع لیزرهای فرسایشی است که نسبت به سایر روش‌های جوانسازی پوست لایه‌برداری با لیزر تهاجمی‌تر است. لیزر اربیوم بصورت فرسایشی عمل می کند به این مفهوم که در این روش از گرمای شدید برای تبخیر سلول‌های پوستی استفاده می‌شود. لیزر اربیوم با تولید گرما باعث افزایش رشد و تولید کلاژن شده،سلول‌های پوستی آسیب‌دیده یا رنگ‌دانه‌های موجود در پوست را از بین می‌برد و پوست را سفت می‌کند.

اگرچه لیزرهای زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارند، اما لیزر اربیوم به‌ علت دقت بالایی که دارد، در بین متخصصین و پزشکان بسیار محبوب تر می باشد، زیرا پزشک می‌تواند عمق درمان و انرژی موردنیاز آن را تعیین کرده و نواحی حساس مانند صورت، گردن، سینه و دست‌ها با خیال راحت درمان کند. ممکن است بسیاری از افراد تزریق چربی اصفهان را به انجام لیزر ترجیح دهند، اما بهتر است برای انتخاب روش جوانسازی پوست خود ابتدا از متخصص پوست مشورت بگیرید.

لیزر اسکارلت

لیزر اسکارلت یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست، بدون نیاز به جراحی می باشد و باعث سفتی، شادابی و درخشندگی پوست صورت می شود. در این دستگاه امواج RF Fractional بدون ایجاد درد، سوزش وخونریزی به درمان چین و چروک‌ها و افتادگی‌های پوست می‌پردازد. در دستگاه اسکارلت سوزن‌های میکروسکوپی از جنس طلا وارد پوست می‌شوند و امواج رادیویی آر اف فرکشنال را به لایه‌های میانی پوست وارد می‌ کنند.

طول سوزن‌ها کاملاً قابل تنظیم است و پزشک این اختیار را دارد که با توجه به ناحیه درمان، نوع پوست و آسیب‌ وارد شده اندازه آن‌ها را تعیین کند. برای درمان نواحی حساس تر مانند پوست صورت طول سوزن‌ها ۵ میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود و در سایر قسمت‌های بدن که داری پوست ضخیم‌تری می باشند طول سوزن بیشتر خواهد بود. روش کار لیزر اسکارلت به این صورت است که با ورود این سوزن‌ها و امواج رادیویی به لایه‌های مختلف پوست سلول‌های تولیدکننده کلاژن تحریک شده و روند کلاژن سازی در پوست تسریع می شود و باعث ترمیم بافت های آسیب دیده پوست و جوان‌سازی آن را به دنبال دارد.

هزینه های لیزر و زیبایی: هزینه لیزر موهای زائد اصفهان در مرکز لیزر سینایار

 لیزر اندولیفت

لیزر اندولیفت یکی دیگر از روش های جدید، کم تهاجمی، مؤثر و ایمن برای جوانسازی پوست صورت می باشد.در این روش، با تابش پرتوهای لیزر به بافت پوست، چین و چروک صورت کشیده شده و اجزای صورت به سمت بالا لیفت می شوند.

اندولیفت یکی از محبوب ترین دستگاه های جوانسازی پوست در بین متخصصین زیبایی و همچنین متقاضیان جوانسازی پوست می باشد، زیرا روشی دقیق با سرعت بالا می باشد، در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و بسیار مقرون‌به‌صرفه و تنها به ۱ جلسه درمانی نیاز دارد.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12