مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

امروزه زیبایی و جوانی چهره در میان مردم از اهمیت زیادی برخوردار است. هرچه سن بالا تر می رود ،پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست می دهد و به مرور چین و چروک‌های ریزی در نواحی مختلف پیشانی، دور چشم‌ها، خط اخم و خط خنده ایجاد می شود که برای هر شخصی آزاردهنده و ناخوشایند می باشد. از همین رو همه به دنبال راه هایی جهت جلوگیری و رفع این خطوط هستند.هرچه این روش ها غیرتهاجمی و کم خطر تر باشند محبوب تر و پرطرفدار تر هستند.
یکی از این روش ها، تزریق بوتاکس اصفهان می باشد که سالهاست در میان خانم ها و آقایان طرفداران زیادی دارد.

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس
بوتاکس سم ضعیف شده بوتولینیوم است که با تزریق به محل چین و چروک ها ، عضلات این نواحی را فلج می‌کند تا هنگام حرکات روزانه صورت مانند خندیدن یا اخم کرد ، از ایجاد این خطوط موقتا جلوگیری شود. همچنین برای تعریق زیاد از بوتاکس زیر بغل استفاده می شود.

چه کارهایی باید بعد از تزریق بوتاکس انجام داد

بعد از تزریق بوتاکس مانند هر عمل زیبایی لازم است مراقبت‌های ویژه ای رعایت کرد تا نتیجه بهتر و سریع تری حاصل شود. نتایج تزریق بوتاکس هم با رعایت مراقبت های لازم بهتر حاصل می‌شوند و عوارض احتمالی آن خیلی زودتر برطرف خواهند شد و دوام کو ماندگاری آن را افزایش خواهد داد. اما در صورت عدم رعایت مراقبت های لازم، احتمال بروز حساسیت و عوارض جبران ناپذیر در متقاضی وجود دارد.

 

استفاده از ضدآفتاب بعد از بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کرد و در هنگام خروج از منزل از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کرد.

تمرین حرکت عضلات صورت

انجام تمرین هایی مانند بالا بردن ابروها و اخم کردن، حدود 2 ساعت پس از تزریق بوتاکس ضروری می باشد ،زیرا باعث جذب سریع تر بوتاکس به عضلات صورت می شود و نتیجه بوتاکس زودتر مشاهده خواهد شد.

 

اقدامات لازم برای مراقبت از بوتاکس پیشانی و دور چشم

زمان مناسب تزریق بوتاکس

برنامه ریزی و انتخاب زمان مناسب برای تزریق بوتاکس پیشانی و دورچشم بسیار مهم می باشد، زیرا در صورتی که بعد از تزریق بوتاکس، مجبور به انجام فعالیت های روزمره باشید، خم شدن صورت و فعالیت هایی که موجب تعریق می شود می تواند بر روی نتیجه نهایی بوتاکس اثر منفی بگذارد.

زمان مناسب تزریق بوتاکس

کمپرس سرد بعد از بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و دورچشم ،به شما کمپرس سرد داده می شود تا بروی این نواحی بگذارید،زیرا با سرد نگه داشتن محل تزریق بوتاکس، دمای محل کاهش پیدا می کند ،کبود نمی شود و نتیجه نهایی سریع تر مشاهده می شود. معمولا هزینه این کمپرس سرد روی هزینه تزریق بوتاکس صورت از قبل محاسبه می شود.

شست و شو صورت با وجود بوتاکس

حدود ۴ ساعت بعد از تزریق از شستن صورت ،مخصوصا پیشانی و دور چشم و دست کشیدن به آن جددا خودداری نمایید تا نتیجه بوتاکس پیشانی را بهتر مشاهده کنید.

استعمال سیگار و الکل

یکی دیگر از موارد مهم در مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم، عدم استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکی است. بهتر است تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از کشیدن سیگار یا قلیان و مصرف نوشیدنی های الکی خودداری کنید زیرا این موارد باعث ملتهب شدن محل تزریق بوتاکس می شوند.

 

ممنوعیت تزریق بوتاکس برای افراد

موضوع مهم دیگر ،منع تزریق بوتاکس برای زنان باردار و زنان شیرده و همچنین برای افرادی که دارای جوش، تبخال و اگزمای پوستی هستند می باشد. در تمامی این موارد ،تزریق بوتاکس موجب پخش شدن سم بوتاکس می شود و ایجاد عوارضی جبران‌ناپذیر می‌شود.

عدم پوشش محل تزریق بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم پوشیدن این محل ها با کلاه،شال ،دستمال سر و هرچیزی که باعث فشار به پیشانی و دور چشم و گرم نگه داشتن و تعریق در این نواحی می شود باید ممنوع است. این موارد باید در کاربردهای مختلف تزریق بوتاکس هم رعایت گردد.

روش مناسب شستن صورت بعد از بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس باید صورت خود را تمیز نگه دارید تا از بروز عفونت جلوگیری شود،بنابراین حدود ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس می توانید صورت خود را بشویید. اما برای شستن صورت بعد از تزریق باید نکاتی را رعایت کرد:

  • بعد از تزریق بوتاکس مدتی به پوست خود استراحت دهید.
  • از شستن صورت با آب داغ پرهیز کنید و از آب خنک یا ولرم استفاده کنید.
  • در هنگام شستن صورت از ماساژ دادن خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث پخش شدن سم بوتاکس در صورت شود.

 

نحوه صحیح خوابیدن بعد از بوتاکس

نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان بوتاکس است.تا ۴ساعت بعد از تزریق بوتاکس دراز کشیدن و خوابیدن ممنوع می باشد. زیرا اگر بلافاصله بعد از تزریق به حالت خوابیده قرار بگیرید، مواد بوتاکس در زیر پوست حرکت می کند و ممکن است ماده بوتاکس وارد چشم شود که افتادگی پلک و دوبینی را به دنبال دارد.
نحوه خوابیدن صحیح بعد از تزریق بوتاکس به این شکل است که روز اول حتما به پشت دراز بکشید و کمی زیر سر خود را بلند نگه دارید،اصلا به پهلو و شکم دراز نکشید که در این صورت مواد بوتاکس در صورت پخش می شود و عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد.

 

اقدامات ممنوع بعد از تزریق بوتاکس

رعایت اقدامات مورد نیاز و مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس باعث دستیابی به بهترین نتیجه و کاهش عوارض جانبی ناشی از درمان می‌شود.

ممنوعیت رفتن به استخر و باشگاه

تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق بوتاکس باید از رفتن به استخر ،سونا و باشگاه خودداری کرد،زیرا فعالیت زیاد در استخر و باشگاه باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و احتمال بروز عفونت در محل تزریق می شود.

ممنوعیت رفتن به استخر و باشگاه

عدم ماساژ محل تزریق بوتاکس

یکی دیگر از موارد مهم که بعد از تزریق بوتاکس باید رعایت شود این است که حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق از ماساژ دادن و لمس کردن محل تزریق خودداری شود، زیرا دست کشیدن روی محل تزریق موجب پخش شدن سم بوتاکس در صورت می شود.

ا

عدم پوشش محل تزریق بوتاکس

از پوشش محل تزریق بوتاکس که باعث فشار به محل تزریق و ایجاد تعریق در محل تزریق می شود باید خودداری کرد زیرا باعث پخش شدن سم بوتاکس و بروز عارضه می شود. در صورت اقدام به تزریق ژل هم این موارد را باید رعایت کنید.

عدم خوابیدن و دراز کشیدن

فرد متقاضی پس از تزریق بوتاکس باید از خوابیدن و دراز کشیدن خودداری کند و تا حدود ۴ساعت بعد از انجام، فعالیت های روزمره خود را در حالت نشسته و ایستاده انجام دهدو از خم شدن به سمت پایین خودداری کند.

عدم استفاده از خوراکی و داروهای رقیق کننده

حدود ۲۴ساعت قبل از تزریق بوتاکس، بایستی از مصرف هر گونه خوراکی و دارویی که باعث رقیق شدن خون و بروز کبودی التهاب در زمان تزریق می شود خودداری کرد.از جمله این داروها می توان آسپیرین، ایبوپروفن، ویتامین A، ویتامین E ،جینسینگ، چای سبز، هل و دارچین را نام برد.


برای دریافت نوبت تزریق بوتاکس و سایر فیلرها، با کلینیک زیبایی سینایار اصفهان تماس بگیرید:

۰۹۱۰۹۱۰۵۴۹۴ – ۰۳۱۳۶۶۴۰۰۰۸


5/5 (1 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12