انواع روش های جوانسازی پوست

زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

هر انسانی ذاتا بدنبال زیبایی می باشد، و از داشتن زیبایی و جذابیت ظاهری خود لذت می برد. داشتن پوست سالم و شفاف نقش مهم و اصلی را در داشتن این زیبایی ایفا می کند.امروزه راه های مختلفی برای داشتن پوستی سالم و زیبا وجود دارد.

از جمله این روش ها می توان به تزریق ژل،بوتاکس،چربی،مزوتراپی،مزوژل،میکرونیدلینگ، پی آر پی،لیفتینگ اشاره کرد که این روزها بسیار پرطرفدار می باشد. اما باید به این نکته توجه داشت که برای جوانسازی پوست ابتدا اقدام به درمان مشکلات پوستی مانند لک ها،سوختگی، جای جوش و اسکار پرداخت و بعد از روش های زیبایی تکمیلی جهت جوانسازی و لیفت استفاده کرد.

با توجه به این تنوع انتخاب این که کدام روش برای هر فرد مناسب و مفید باشد کمی دشوار و وقت گیر می باشد.انتخاب مراکز و کلینیک های زیبایی معتبر و پیشرفته و همینطور پزشک و تکنسین با تجربه و حرفه ای نیز کاری سخت می باشد. به راحتی می توانید به سینایار، کلینیک پوست اصفهان، اعتماد کنید از خدمات تخصصی ما بهره مند شوید.

دلایل پیرشدن و افتادگی پوست

عوامل مختلفی باعث ایجاد چین و چروک ، پیری و افتادگی صورت می‌شوند. بهتر است از سنین پایین اقدام به جلوگیری از این مشکلات نمود ،زیرا بعضی از مشکلات پوستی به راحتی رفع نمی شوند. دلایل چین و چروک پوست صورت عبارتند از:

افزایش سن و افتادگی پوست

با افزایش سن، میزان چربی پوست کاهش می یابد و پوست دچار خشکی و شکنندگی می شود.این خشکی باعث ایجاد چین و چروک و همچنین شلی و افتادگی پوست می شود.

افزایش سن و افتادگی پوست

تاثیر نور آفتاب در افتادگی پوست

نور آفتاب یکی از دلایل اصلی پیری و افتادگی پوست می باشد.افرادی که در معرض نورآفتاب بیشتری قرار می گیرند خیلی زودتر این روند پیری را طی می کنند‌ و در صورت عدم استفاده از کرم های ضدآفتاب و مراقبت های لازم، پوست آن ها دچار آسیب های جبران ناپذیری می شود.

مصرف دخانیات و افتادگی پوست

مصرف دخانیات ازجمله سیگار و قلیون با از بین بردن کلاژن پوست باعث ایجاد عوارض پوستی بسیاری از جمله تغییر رنگ، ایجاد چین و چروک، شلی و افتادگی پوست می شود و روند پیری را تسریع می بخشد.

حرکات روزمره

حرکات روزمره صورت مانند اخم و لبخند باعث ایجاد خطوطی ریز در اطراف چشم ،دهان ،پیشانی و بین ابرو می شود که با افزایش سن این خطوط عمیق تر می شوند و در صورت عدم مراقبت های لازم با درمان های معمولی برطرف نمی شوند و نیاز به جراحی های لیفت صورت پیدا می کنند.

 

پیشگیری از چین و چروک پوست صورت

یکی از بهترین کارهای برای حفظ سلامت و شادابی پوست، انجام اقدامات پیشگیرانه است. بایدها و نبایدهایی که از شکل‌گیری چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری می کنند یا از شدت آن کم می کنند. مثلا استفاده از ضد آفتاب، داشتن روتین پوست مناسب نوع پوست، خوابیدن به شیوه صحیح که به پوست آسیب وارد نکند؛ از جمله اقداماتی است که افتادگی پوست را به تعویق انداخته و به حفظ سلامت پوست در مدت زمان بیشتر کمک میکند. در ادامه به بررسی بیشتر این موارد می‌پردازیم.

محافظت در برابر نور خورشید

اصلی ترین راه پیشگیری از چین و چروک های پوستی محافظت پوست صورت در برابر نور خورشید از طریق استفاده از کلاه ،نقاب ،عینک آفتابی ،ضدآفتاب های قوی مخصوصا ضدآفتاب های رنگی ،استفاده از داروهایی که پوست را در برابر نورخورشید مقاوم تر می کنند می باشد.

مرطوب نگه داشتن پوست

پوست های خشک و شکننده خیلی زودتر به پیری دچار می شوند .با مرطوب نگه داشتن پوست از طریق استفاده از انواع لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده و مصرف مدوام ،مانع از بین رفتن سلول‌های پوست شد و از خشکی و پیری پوست جلوگیری کرد.

مرطوب نگه داشتن پوست

رژیم غذایی مناسب

یکی از راه های دیگر جلوگيري از پیری و چروک شدن پوست استفاده از رژیم غدایی مناسب و مصرف میوه ها و سبزیجات و قرص های ویتامین مکمل که در کنار وعده های غذایی ضروری می باشد.

مصرف آب برای حفظ شادابی پوست

مصرف مدوام آب و هیدراته نگه داشتن پوست نیز یکی دیگر از راه های حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی و پیری زودرس پوست می باشد. بسیاری از افراد تنها با مصرف کافی آب خود را از تزریق چربی صورت و انواع فیلرهای بی نیاز میکنند.

جوانسازی پوست صورت با میکرونیدلینگ

علاوه بر روش های طبیعی و مراقبت هایی که باید به صورت روزانه برای جوانسازی پوست انجام شود، امروزه دستگاه ها و روش هایی هم وجود دارد که برای جوانسازی پوست استفاده می شوند. مانند انجام میکرونیدلینگ، استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال، تزریق بوتاکس، ژل و … که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

در روش میکرونیدلینگ از طریق دستگاه، سوزن‌های بسیار ریز در قسمت اپیدرم و درم پوست سوراخ های ریزی ایجاد می‌کند و از طریق آن ها با تحریک سلول های پوستی باعث تولید کلاژن و الاستین می شود،در نتیجه شادابی پوست بیشتر حفظ خواهد شد. کاربرد اصلی میکرونیدلینگ ترمیم منافذ باز پوست و جای جوش و اسکار زخم می باشد.

ولی در صورتی که فرد مبتلا به بیماری های پوستی ، اگزما ،پسوریازیس باشد، زخم باز داشته باشد و یا تحت پرتو درمانی باشد قبل از انجام آن باید با پزشک خود مشورت کند .

 

آر اف فرکشنال برای جوانسازی پوست صورت

دستگاه آر اف فرکشنال به منظور جوانسازی پوست و رفع مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. در این دستگاه با استفاده از لیزر آر اف فرکشنال می توان به جوانسازی و رفع مشکلات پوستی در ناحیه ی مورد نظر کمک کرد. آر اف یک روش کم تهاجمی می باشد که استفاده از آن محدودیت سنی ندارد. جوانسازی با آر اف فرکشنال با تاثیر بر روی لایه‌های سطحی و عمقی پوست انجام‌ می گیرد تا بهبود ناحیه مورد نظر انجام بگیرد. آر اف فرکشنال کاربرد مختلفی دارد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفت کردن پوست
  • درمان چین و چروک های پوستی
  • لیفت صورت
  • لیفت غبغب
  • رفع جای جوش
  • رفع جای زخم و اسکار
  • رفع ترک های پوستی
  • روشن کردن پوست
  • بستن منافذ پوستی
  • کاهش تعریق زیربغل
  • کاهش چربی پوست 

تزریق ژل و بوتاکس برای جوانسازی

با بالا رفتن سن و افزایش چین و چروک های پوستی ، نگرانی افراد در رابطه با کاهش جذابیت های ظاهری آن ها نیز افزایش می یابد، اما امروزه به علت وجود روش های غیرجراحی متنوع در رابطه با زیباسازی و جوانسازی پوست در انتخاب روش مناسب هیچ جای نگرانی وجود ندارد.یکی از این راه ها استفاده از فیلرهای پوستی مانند ژل و بوتاکس می باشد که باعث صاف کردن خطوط و چین و چروک ها و پر کردن گودی های آزاردهنده ی پوستی می شود.

تزریق ژل و بوتاکس برای جوانسازی


اگر به دنبال کلینیک زیبایی حرفه ای برای تزریق بوتاکس اصفهان هستید، همین حالا با سینایار تماس بگیرید: ۰۳۱۳۶۶۴۰۰۰۸


به همین دلیل تزریق ژل و بوتاکس در دنیا روشی پرطرفدار و محبوب می باشد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که کاربرد ژل و بوتاکس متفاوت می باشد و فرد قبل از انجام باید از کاربردهای آن ها بطور کامل اطلاع یابد. از جمله کاربردهای ژل و بوتاکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد تزریق ژل:

  • کلاژنسازی و جوانسازی
  • رفع چین و چروک های پوستی
  • پر کردن گودی های پوستی
  • لیفت پوست

کاربردهای بوتاکس:

  •  رفع خطوط پیشانی
  • رفع خط اخم
  • رفع خطوط پنجه کلاغی یا چین و چروک دور چشم
  • رفع افتادگی ابرو
  •  رفع چین‌های روی گردن
  • رفع خطوط کنار بینی
  • رفع خط بغض

رفع چین و چروک پوست صورت با ماسک و ماساژ

از ماساژ صورت به عنوان یک اقدام درمانی زیبایی استفاده می شود که فواید بسیاری داردماساژ پوست با افزایش گردش خون باعث کاهش استرس و ریلکس شدن فرد و در نتیجه جلوگیری از چین و چروک های پوستی می شود.

همچنین با افزایش ضخامت عضلات صورت و با افزایش برخی پروتئین ها در پوست ،از پیری زودرس و لک های پوستی جلوگیری می کند.

ماساژ حرفه ایی صورت علاوه بر این که در مراکز زیبایی توسط افراد حرفه ای در این زمینه انجام می شود‌،می توان در منزل و ماسک های خانگی نیز انجام داد.

انجام این ماساژ ها با استفاده از ماسک هایی که در مراکز زیبایی و بازار وجود دارد و همچنین ماسک های طبیعی خانگی نتیجه بهتری می تواند داشته باشد.

هرکدام از این ماسک ها با توجه به اجزا تشکیل دهنده آن ها مناسب مشکلات پوستی متفاوتی می باشد.


تزریق ژل اصفهان با کادری مجرب و حرفه ای در کلینیک زیبایی سینایار، جهت مشاوره و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.


استفاده از کربوکسی تراپی برای جوانسازی پوست

با افزایش سن، تغییرات ناخوشایندی از جمله چروک های پوستی، خشک شدن ،جای لک و جوش روی پوست ایجاد می‌شود. جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی از روش های محبوب و اثبات شده در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست می‌باشد که برای درمان ترک های پوستی، جای جوش و سیاهی دور چشم کاربرد دارد. با تزریق دی اکسید کربن در ناحیه ی مورد نظر جوانسازی و ترمیم اتفاق می افتد.

کربوکسی تراپی همچنین با افزایش جریان خون خاصیت ارتجاعی و خطوط و چروک‌های پوست را بهبود می‌بخشد و از پیری پوست جلوگیری می کند.

 

هایفوتراپی برای جوانسازی پوست صورت

هایفوتراپی نیز یکی از روش های پرطرفدار و ثابت شده برای جوانسازی پوست صورت می باشد. در این روش، دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت بر روی لایه‌های زیرین پوست اثر می گذارد و اقدام به جوانسازی پوست می‌کند.

هدف اصلی هایفو کاهش روند پیری می باشد،بنابراین پاسخ دهی این روش در افراد جوان‌تر، بیشتر می باشد، از این رو شروع سن هایفوتراپی از ۲۵ سال می باشد و برای افراد مسن تر که افتادگی های عمیقی ندارند نیز قابل استفاده می‌باشد.

برای آنکه بهترین روش جوانسازی پوست را که مناسب نوع پوستتان است، انتخاب کنید، لازم است از پزشک و متخصص پوست مشورت بگیرید. برای این منظور می توانید با متخصصان کلینیک زیبایی سینایار تماس بگیرید یا در صورتی که ساکن اصفهان هستید، به صورت حضوری از مشاوره و خدمات حرفه ای کلینیک بهره مند شوید.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12