شامپو برای موهای کاشته شده

زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

از شایعترین سوالات مراجعین کاشت مو این است که بهترین شامپو بعد از کاشت مو چیست؟ یا بهترین شامپو برای موهای کاشته شده چه ویژگی هایی دارد؟ یا بعد از کاشت مو باید صرفا از شامپوی بچه استفاده نمود یا بهترین شامپو بعد از کاشت مو شامپوهای دیگری هستند؟

جهت پاسخ به این سوالات در این مقاله به ترتیب ابتدا اهمیت استفاده از شامپوهای مخصوص بعد از کاشت مو را بیان نموده و پس توضیح نحوه استفاده از این شامپوها به عوارض عدم استفاده از شامپوهای مناسب پس از کاشت مو می‌پردازیم و در آخر تعدادی از بهترین شامپوهای مخصوص موهای کاشت شده از نظر متخصصین کاشت مو در اصفهان را معرفی می نماییم.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

اهمیت استفاده از شامپو مخصوص مو کاشته شده

همانطور که میدانید بعد از کاشت مو باید ناحیه کاشت روزانه چندین بار شستشو شود پس ناگفته پیداست که ماده شستشو دهنده از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر کاشت مو انجام داده اید و به دنبال شامپوی مناسب هستید، تا انتهای این نوشته همراه ما باشید تا شامپو مناسب برای موهای خود را اتخاب کنید.

به عنوان یک ماده شستشو دهنده استاندارد که در تمام نقاط دنیا تمام مراجعین کاشت مو بدان دسترسی داشته باشند انواع شامپوی بچه یا شامپوی اطفال به عنوان شستشو دهنده پایه برای شستشوی نواحی کاشت مو معرفی می گردد.

اینکه شستشو دهنده بعد از کاشت مو بهتر است از نوع شامپو باشد به این دلیل است که در هفته اول بعد از کاشت مو هیچ چیزی نباید روی سر کشیده شود پس بهتر است سر با مخلوطی از آب و شامپو که بصورت آب کف درآمده است شستشو شود، تنها در اینصورت است که به راحتی ماده شستشو دهنده پس از استفاده از ناحیه کاشت شسته و رفع می گردد بدون آنکه چیزی روی ناحیه کاشت کشیده شود.

شامپوهای مخصوص کاشت مو هم در بازار وجود دارد که استفاده از آن ها دوران نقاهت کاشت مو را کاهش می دهد و به رشد بهتر موهای کاشته شده کمک می کنند. 

بهترین شامپو بعد از کاشت مو

مدت زمان استفاده از شامپوی مخصوص بعد از کاشت مو

بهترین زمانبندی برای استفاده از شامپوهای مخصوص جهت شستشوی بعد از کاشت مو به قرار زیر است:

از روز بعد از عمل شستشو با شامپوی اطفال به قراری که در بالا اشاره شد شروع شود و تا یک هفته تنها از شامپو بچه برای شستشوی ناحیه کاشت شده استفاده شود اما ناحیه برداشت مو یا بانک مو از این شرط مستثنی بوده و می توان از همان ابتدا با هر شامپو یا حتی صابونی شستشو شود.

بعد از گذشت یک هفته می توان شامپوی بچه را همراه با یک شامپوی دیگر (مخصوصا شامپوهای تخصصی کاشت مو) بصورت یک روز در میان استفاده کنید.

شامپو برای کاشت مومدت زمان استفاده
شامپو بچه برای کاشت موبه مدت یک هفته
شامپو بچه به همراه شامپو مخصوص کاشت موبعد از گذشت یک هفته به صورت یک روز در میان

مشخصات شامپوهای مناسب موهای کاشته شده

یکی از مهمترین صفات شامپو بعد از کاشت مو عدم وجود سولفات ، پارابن ، سیلیکون و الکل در این شامپو ها می‌باشد تا از تحریک ناحیه کاشت مو جلوگیری نماید، پس حتما باید در نظر داشت که فقط شامپوهای بدون سولفات و بدون الکل که حاوی پارابن و سیلیکون نباشند، مناسب استفاده بعد از کاشت مو هستند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، پزشکان در تجویز شامپو بعد از کاشت مو ، موارد زیر را هم در نظر می گیرند:

  •  مقدار PH شامپو مناسب پوست سر
  • ترکیبات شیمیایی موجود در شامپو که فاقد پارابن، سولفات و … باشد
  • میزان خشکی یا چربی کف سر و موی
  • میزان شوره سر
  • مقدار لیپوزیم و آنتی اکسیدان شامپو

بهترین شامپو فوم بعد از کاشت مو

بدلیل وجود التهاب بعد از کاشت مو یکی دیگر از مواد مورد استفاده در شامپوهای مخصوص کاشت مو می تواند مواد مفید در رفع التهابات پوستی باشد ، مواد مختلفی همچون عصاره آلوئه ورا، چای سبز یا بابونه می توانند این نقش را بازی کنند.

با توجه به اینکه نباید ناحیه کاشت مو را لمس کرد یا خاراند و اینکه بدلیل التهاب و زخم ناحیه کاشت احساس خارش شایع و طبیعی است وجود مواد ضد خارش در شامپوی بعد از کاشت مو می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. مواد ضد خارش مانند آلانتوئین می توانند در رفع خارش ناحیه کاشت شده موثر باشند.

وجود مواد ترمیم کننده زخم مانند زینک در شامپوی کاشت مو می تواند به بهبود سریعتر زخم های ناحیه کاشت مو بعد از جراحی کمک شایانی نماید.

بیشتر بخوانید: مدت زمان ریزش مو بعد از کاشت چقدر ادامه دارد؟

نحوه استفاده از شامپو برای موهای کاشته شده

از روز بعد از کاشت مو شستشوی ناحیه کاشت بدین صورت شروع می شود ، روزانه سه مرتبه و هر مرتبه سه بار شامپویی که با آب لوله کشی رقیق شده و بصورت آب کف درآمده است با آبپاش روی ناحیه کاشت مو اسپری شده و پس از دو دقیقه صبر کردن با آب خالی مجدد روی ناحیه اسپری می شود تا آب کف شسته شود . این کار باید تا یک هفته پس از کاشت مو ادامه داشته باشد ، پس از آن می توان شامپو را مستقیما روی ناحیه کاشت ریخته و با نوک انگشتان به آرامی ماساژ داده و بعدا با فشار مستقیم آب زیر دوش دستکشی نمود.

شایان ذکر است که پس از گذشت یک هفته تا یکماه ، روزانه فقط یکبار شستشوی ناحیه کاشت کفایت می نماید.

تعداد شستشو سرنحوه استفاده شامپو برای کاشت مومدت زمان
3 مرتبه در روز بعد از کاشت موشامپو رقیق شده با آب لوله کشی و روی سر آبپاش شده و بعد از دو دقیقه با آب خالی به صورت آبپاش شسته شودیک هفته
یکبار در روزشستشو ناحیه کاشتبعد از گذشت یک هفته تا یکماه

عوارض استفاده از شامپوهای نامناسب بعد از کاشت مو

استفاده از شامپو نامناسب برای موهای کاشته شده، ممکن است باعث ریزش مو شود یا حتی از رویش موهای جدید جلوگیری کند. از این رو توصیه می شود همواره بر اساس تجویز پزشک شامپو مخصوص تهیه شود. 

عوارض استفاده از شامپو های نامناسب بعد از کاشت مو باز می گردد به وجود برخی از مواد مضر برای پوست های ملتهب و زخمی که داخل برخی از شامپوها هست ولی برای سرهای با پوست عادی و سالم ضرر و زیان خاصی ندارند، این مواد شامل موارد زیر است:

  • سولفات: سولفات به ذات خود ماده مضری نیست اما بدلیل کاهش زیاد چربی پوست سر و ایجاد خشکی بیش از حد، برای موهای کاشت شده مفید نبوده و بهتر است پس از کاشت مو استفاده نشود.
  • سیلیکون: سیلیکون ماده ای است که با ایجاد یک غشا روی پوست و مو در حالت عادی از آن ها محافظت می نماید اما در حالتی که موها کاشته شده اند و نیاز به شستشوی مرتب و رفع آلودگی های ناحیه هست این غشا ممکن است ایجاد مزاحمت نماید.
  • پارابن: پارابن زمانی می تواند برای فرد مضر باشد که از طریق زخم ها و منافذ کاشت مو جذب بدن فرد شود پس در حالت عادی این ماده خطری ندارد اما در صورت جذب از طریق پوست زخمی ممکن است آثار بدی در بافت های حساس به هومرمون استروژن در بدن ایجاد نمایند.
  • الکل: الکل می تواند با ایجاد خشکی بیش از حد در ناحیه کاشت باعث ایجاد خارش مضاعف در ناحیه کاشت مو شود.

عوارض استفاده از شامپوهای نامناسب بعد از کاشت مو

بهترین شامپوها برای موهای کاشت شده از نظر متخصصان

در ادامه به چند برند معروف شامپوهای مخصوص کاشت مو اشاره می نماییم و تصمیم به تهیه هر کدام از آن ها و یا برندهای دیگر که استانداردهای قید شده در این مقاله را دارند برعهده خود مراجعه کننده است چرا که هیچکدام از این برندها بر دیگری ارجحیت خاصی نداشته و تمام اهداف لازم را تامین می‌نمایند:

شامپو مناسب کاشت موویژگی ها
شامپو بچه فیروز بعد از کاشت موبهترین شامپو بچه بعد از کاشت مو که باید به مدت یک هفته استفاده شود
شامپو مخصوص کاشت مو اکت ایمپلنتبه صورت کف بوده و کارایی خوبی دارد اما قیمت بالایی دارد
شامپو بعد از کاشت مو سریتابهترین شامپو فوم بعد از کاشت مو
شامپو اویدرم برای کاشت موبدلیل حاوی بودن سائوپالمتو می‌تواند تاثیرات مثبتی بر نتایج حاصل از کاشت مو داشته باشد.
  • شامپو فیروز: بهترین شامپوی بچه موجود در بازار ایران جهت یک هفته اول پس از کاشت مو که فقط باید از شامپو بچه استفاده شود شامپو فیروز می باشد. 
  • شامپو اکت ایمپلنت(Act Implant): یک شامپو بصورت کف بوده که هم در استفاده و هم در نتایج حاصل توانسته است نظر بسیاری از متخصصین کاشت مو را به خود جلب نماید اگرچه به نسبت قیمت بالایی دارد.
  • شامپو سریتا مخصوص موهای کاشت شده: یکی از بهترین برندهای ایرانی شامپوی کاشت مو در حال حاضر می باشد و حالت فوم شامپو به استفاده هرچه راحتتر آن کمک می نماید.
  • شامپو اویدرم(Eviderm): از دیگر برندهای معتبر ایرانی شامپو بعد از کاشت مو که بدلیل حاوی بودن سائوپالمتو می‌تواند تاثیرات مثبتی بر نتایج حاصل از کاشت مو داشته باشد.
شامپو برای موهای کاشته شده

 

سوالات متداول

شامپو فیروز ، شامپو اکت ایمپلنت، شامپو سریتا مخصوص موهای کاشت شده، شامپو اویدرم(Eviderm)

یکی از مهمترین صفات شامپو بعد از کاشت مو عدم وجود سولفات ، پارابن ، سیلیکون و الکل در این شامپو ها می باشد تا از تحریک ناحیه کاشت مو جلوگیری نماید

5/5 (1 نظر)

مقالات مرتبط

1 دیدگاه

  • از شامپو بچه هم میشه استفاده کرد ؟؟

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12