لیزر موهای زائد بهتر است یا اپیلاسیون؟

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

برای خیلی از خانم ها سوال است که تفاوت لیزر و اپیلاسیون دقیقا در چیست؟ در این مقاله از سینایار هر کدام از روش های لیزر و اپیلاسیون برای رفع موهای زائد را توضیح میدهیم، به مزایا و معایب هر یک می پردازیم، و در نهایت به شما می گوییم که برای رفع موهای زائد لیزر بهتر است یا اپیلاسیون. اگر شما هم کنجکاوید برای لیزر موهای زائد اصفهان کجا بروید، با ما همراه باشید.

تفاوت لیزر و اپیلاسیون

تفاوت لیزر و اپیلاسیون

لیزر موهای زائد روشی ایمن و دائمی جهت رفع مو های زائد است.اساس کار این روش تخریب فولیکول موهای زائد توسط پرتوهای نور برای جلوگیری از رشد مجدد موها می باشد.معمولا این روش دائمی است و در موارد اندکی نارضایتی از این روش وجود داشته است که رشد موها پس از انجام لیزر ادامه داشته است،که این نارضایتی ها می تواند دلایل مختلفی از جمله حرف ای نبودن تکنسین و ضعیف بودن عملکرد دستگاه باشد.علاوه بر این موارد تاثیر لیزر برای افراد با جنس و نوع پوست و مو مختلف متفاوت است. بسیاری از تکنسین ها به مراجعین خود اعلام می کنند که این روش را می توان برای انواع پوست و مو با رنگ و جنس مختلف استفاده کرد ؛اما استفاده از لیزر در بیشتر موارد برای افرادی با پوست روشن تر و موهای تیره نتیجه بهتری به همراه دارد و در بیشتر موارد افراد دارای پوست تیره و موهای نازک تر و روشن نتیجه مشابه نخواهد داشت و احتمال سوختگی بیشتر می باشد که برای گرفتن نتیجه بهتر نیاز به تعداد جلسات بیشتری می باشد.

مزایای لیزر موهای زائد بدن

صرفه‌ زمانی

استفاده از لیزر روشی سریع و ایمن برای حذف موهای زائد می باشد که نسبت به سایر روش ها در کمترین زمان اتفاق می افتد .دستگاه های لیزرجدید و پیشرفته نیز نسبت به قبل دارای سرعت بیشتری می باشند و روشی مناسب جهت صرفه جویی در زمان متقاضیان است. لیزر موهای زائد پا یکی از بهترین راه حل ها در رفع موهای زائد پا است که در اپیلاسیون زمان زیادی می گیرد.

صرفه‌ اقتصادی

اگرچه هزینه هرجلسه لیزر موهای زائد در مقایسه با سایر روش ها مانند اپیلاسیون برای متقاضیان این روش در نگاه اول هزینه ای بالا باشد ،اما با توجه به طولانی تر بودن دوام و کاهش چشمگیر موها در مدت زمان کوتاه تر ،روشی به صرفه تر خواهد بود‌.زیرا هرچه تعداد جلسات اپیلاسیون بیشتر باشد هزینه بیشتری صرف خواهد شد و متقابلا چون لیزر موهای زائد نتیجه بلند مدت دارد و باعث کاهش رشد موهای زائد به مدت طولانی می شود شخص هزینه کمتری برای استفاده از سایر روش های رفع موهای زائد مانند اپیلاسیون صرف خواهد کرد.

بی‌خطر بودن

بسیاری از متقاضیان حذف موهای زائد تصور می کنند لیزر روشی خطرناک و همراه با عوارض می باشد در حالی که لیزر موهای زائد کاملا بی‌خطر بوده و هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند. به حدی که انجام لیزر موهای زائد صورت بعنوان ناحیه ای حساس و در معرض چشم به راحتی انجام می شود.

این درحالی است که در روش‌های دیگر حذف موهای زائد مانند استفاده از وکس،موم و ژیلت کشیدن پوست آسیب های زیادی می بیند. لیزر موهای زائد در صورتی دچار عوارض می باشد که توسط افراد غیرمتخصص و در مراکز نامعتبر انجام شود.اما در صورتی که توسط تکنسین های مجرب و با دستگاه های دارای اصالت انجام شود نتیجه سریع تر حاصل می شود و عارضه ای به همراه ندارد.

حذف موهای زیر پوستی

اصلی ترین علت استفاده از لیزر موهای زائد از بین بردن موهای زیرپوستی می باشد که در نتیجه روش های مختلف اپیلاسیون بوجود می آید. وقتی موهای زائد و ضخیم به طور کامل از بین نروند هنگام رویش مجدد در زیر پوست رشد میکند و علاوه‌ بر ظاهری ناخوشایند باعث ایجاد مشکلات پوستی می شوند‌.

حذف موهای زیر پوستی

معایب لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد نیز مانند سایر روش های حذف موهای زائد علاوه بر مزایا ممکن است عوارضی هرچند موقتی به همراه داشته باشد از جمله این عوارض میتوان به سوختگی و تغییر رنگ پوست اشاره کرد ،که برای جلوگیری از این عوارض متقاضیان لیزر موهای زائد باید در انتخاب مواردی از جمله کلینیک ، دستگاه و تکنسین باتجربه دقت بیشتری کنند‌.

موضوع دیگر اینکه عوارض پیش آمده از لیزر موهای زاید بستگی به مواردی مانند رنگ پوست و تراکم و جنس موی افراد نیز دارد.افرادی که دارای پوست تیره تری هستند معمولا بیشتر دچار عوارض لیزر مانند سوختگی می شوند.پس بهتر است افراد قبل از انجام لیزر موهای زائد از انجام اقداماتی از قبیل سولاریوم که باعث تیره شدن پوست می شود خودداری کنند. خیلی از افراد در خصوص لیزر موهای زائد بیکینی تعداد جلسات زیاد را تجربه می کنند که با توجه به ناحیه ای که همواره پوشیده است و محیط نسبتا مرطوبی دارد، همچنین بعضا پوست آن تیره تر از سایر نواحی بدن است، از این رو این مسئله کاملا طبیعی می باشد.

مزایای اپیلاسیون

اپیلاسیون موهای زائد روشی موقت برای رفع موهای زائد می باشد،که دوام آن بین ۲تا ۴هفته است.از جمله مزایای اپیلاسیون موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دوام زیاد

در این روش به این دلیل که موها از ریشه جدا می شود دوام بیشتری نسبت به روش های دیگر مانند تیغ و ژیلت دارد و همینطور استفاده از روش اپیلاسیون با وکس و موم برای از بین بردن موهای زائد می تواند در کم کردن تراکم و ضخامت موها موثر باشد.

لطافت پوست

یکی از مزایای اپیلاسیون موهای زائد، لطیف کردن پوست می باشد.وقتی اپیلاسیون انجام می شود با برداشتن هر لایه موم از روی پوست سلول های مرده و خشک از پوست جدا می شوند و باعث جوانسازی و لطافت پوست می شود.

 بدون خراشیدگی و زخم

در استفاده از اپیلاسیون موهای زائد در مقایسه با استفاده از تیغ و ژیلت هیچ زخم یا بریدگی روی پوست ایجاد نمی شود.

عدم ایجاد خارش و حساسیت

اپیلاسیون با موم نسبت به سایر روش‌ها باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی نمی‌شود زیرا نحوه تهیه ی بیشتر این موم ها گیاهی و طبیعی می باشد و به غیر از کمی التهاب و قرمزی مشکلی برای پوست ایجاد نمی کند.

معایب اپیلاسیون موهای زائد

ایجاد موهای زیرپوستی

بعد از اپیلاسیون به این دلیل که موها از ریشه کنده می شود و دوباره رشد می کند در خیلی مواقع موها در زیر پوست شکسته و در زیر پوست رشد می کند و باعث ایجاد مشکلات پوستی می شود.

ایجاد بیماری های پوستی

در صورتی که پوست افراد دارای مشکلاتی از قبیل جوش و اگزما باشد با انجام اپیلاسیون این مشکلات روی سطح پوست پخش می شوند و آن ها را تشدید می کنند. 

سوختگی

در هنگام استفاده از وکس و موم های داغ احتمال سوختگی و ایجاد تاول و لک روی پوست بسیار می باشد.

سوختگی

کشیدگی و شل شدن پوست

در هنگام جدا کردن پد اپیلاسیون و وکس از پوست ،پوست دچار کشیدگی می شود که در نتیجه ی آن پس از طولانی مدت پوست بدن مخصوصا نواحی نازک تر و حساس تر مانند صورت و زیربغل دچار شل شدگی و افتادگی می شوند. بسیاری افراد برای جبران افتادگی های پوست خود اقدام به تزریق چربی اصفهان می کنند.

ظاهر ناخوشایند

در فاصله بین هرجلسه اپیلاسیون به این دلیل که اندازه موها باید به اندازه مشخصی باشد تا در جلسه بعدی به پد اپیلاسیون بچسبد و راحت تر و یکدست تر اپیلاسیون انجام شود ظاهری ناخوشایند خواهد داشت.

هزینه زیاد

با توجه به این موضوع که اپیلاسیون موهای زائد روشی دائمی نمی باشد و نتیجه آن موقت و کوتاه است بنابراین افراد هزینه زیادی مانند تهیه تجهیزات اپیلاسیون و یا صرف دستمزدهای زیادی برای هرجلسه در سالن های اپیلاسیون باید صرف کنند. شاید از خود بپرسید حساس ترین عمل یا اقدام برای زیبایی کدام است، که باید بگوییم همه آن ها اهیمت خاص خود را دارند، اما تزریق ژل صورت یکی از حساس ترین اقدامات است.

تلف شدن وقت

در استفاده از روش اپیلاسیون موهای زائد ،به این دلیل که افراد باید مدت زمانی زیادی برای رفتن به سالن های اپیلاسیون و یا تهیه مواد اپیلاسیون و انجام آن که بسیار هم زمانبر می باشد تلف کنند.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12