مراقبت های بعد از جراحی پلک

زمان برای مطالعه: 5 دقیقه

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک نوعی عمل زیبایی درمانی جهت جوانسازی پوست پلک بالا وپایین از طریق برداشتن چربی اضافه در این ناحیه انجام می‌شود که باعث زیباتر شدن و جوانتر شدن چهره فرد می شود.اما در بحث درمانی اگر افتادگی پلک شدید باشد این عمل به بهبود وضعیت بینایی فرد کمک بسیاری خواهد کرد. از عوامل بروز مشکل افتادگی پلک می توان به افزایش سن، ژنتیک و تیروئید اشاره کرد.

اقدامات ضروری پس از عمل زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی همچون سایر عمل های جراحی ، دارای دوره نقاهت می باشد که رعایت مراقبت های لازم بعد از جراحی علاوه بر این که باعث می شود روند بهبودی بهتر و سریع تر سپری شود و باعث می شود احتمال بروز عوارض احتمالی پس از جراحی را کاهش دهد‌. رعایت این مراقبت ها و دستورالعمل ها بعد از جراحی به قدری اهمیت دارد که در صورت بی توجهی به رعایت آن ها ممکن است عوارضی جبران ناپذیر برای فرد بوجود آورد. از جمله مراقبت های لازم بعد از جراحی عبارتند از:

جهت انجام جراحی پلک اصفهان و یا دریافت مشاوره می توانید به کلینیک زیبایی سینایار مراجعه کنید.

کمپرس یخ پس از جراحی بلفاروپلاستی

توصیه می شود به مدت ۷۲ ساعت پس از پایان جراحی پلک از کمپرس یخ بر روی محل جراحی استفاده شود زیرا تاثیر به سزایی در کاهش تورم و کبودی های ناشی از عمل پلک دارد.

مصرف دارو بعد از عمل جراحی پلک

بعد از عمل بلفاروپلاستی مانند سایر جراحی ها مصرف بموقع و منظم داروهایی که پزشک متخصص جهت بهبود شرایط فرد تجویز می کند بسیار واجب و ضروری هستند.

سوزش، خشکی و خارش چشم و یا ترشحات چشمی از جمله عوارض بعد از عمل بلفاروپلاستی می باشد که به منظور بهبود این شرایط، پزشک معمولا قطره های چشمی مانند اشک مصنوعی تجویز می کند که رعایت تمامی این موارد بسیار ضروری و واجب است.

سایر خدمات زیبایی سینایار: تزریق چربی زیر چشم

تغذیه مناسب برای سلامت چشم بعد از انجام بلفاروپلاستی

داشتن رژیم غذایی مناسب و سالم بعد از جراحی پلک، از موارد ضروری جهت تسریع روند بهبودی فرد پس از عمل می باشد. در روزهای ابتدایی بعد از عمل مصرف غذاهای نرم، مانند سوپ توصیه می شود تا علاوه بر تاثیر مثبت آن بر سیستم گوارش، درگیری و فعالیت عضلات صورت نیز کم تر باشد و به ناحیه جراحی شده فشار وارد نشود.تا ۴۸ ساعت بعد از جراحی از مصرف نمک و غذای پرادویه و سرخ کردنی خودداری شود زیرا باعث افزایش تورم می شود.

مصرف مایعات ،سبزیجات و میوه های تازه در رژیم غذایی افرادی که جراحی پلک انجام داده اند به شدت توصیه می شود زیرا مانع از دهیدراته و کم آب شدن بدن ، بهبود عملکرد سیستم گوارشی بر اثر مصرف داروها می شوند.


حجیم کردن لب و فرم دهی به صورت با تزریق ژل اصفهان در کلینیک سینایار


عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

مصرف سیگار، قلیان و نوشیدنی های الکلی بعد از جراحی پلک، سبب رقیق شدن خون و افزایش تورم ناشی از عمل زیبایی پلک می شود، از این رو متقاضیان حداقل به مدت ۲ هفته بعد از جراحی پلک باید از مصرف این موارد خودداری کنند.

عدم انجام فعالیت های سنگین پس از عمل بلفاروپلاستی

از دیگر مواردی که باید بعد از جراحی پلک رعایت کرد حداقل تا ۲ هفته بعد از جراحی کردن پلک باید از انجام فعالیت های کاری همچون بلند کردن اشیاء با وزن بالا و ورزش های سنگین خودداری کرد.

 

برای اطلاع از هزینه جراحی پلک در اصفهان روی لینک کلیک کنید.

نحوه استراحت و خوابیدن بعد از جراحی پلک

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی از دیگر موارد مهمی است که باید به درستی رعایت شود تا عارضه ای به همراه تداشته باشد، زیرا نحوه صحیح خوابیدن بعد از این عمل جراحی پلک می تواند روند بهبودی را تسریع کند و باعث کاهش ورم و کبودی نیز بشود. از این رو توصیه می شود بعد از جراحی پلک برای کاهش تورم و کبودی، در هنگام خواب و استراحت، از قرار دادن صورت بر روی بالش خودداری شود و به کمک یک بالش بلند و یا ۲ بالش چند درجه ای سر از بدن بالاتر قرار بگیرد.


کاشت ابرو طبیعی اصفهان با جدیدترین متد در کلینیک کاشت مو سینایار


استحمام بعد از جراحی پلک

به منظور بهبودی سریع تر و جلوگیری از عفونت بعد ازجراحی پاکیزه کردن محل جراحی و دوش گرفتن بسیار ضروری می باشد. رعایت بهداشت قبل و بعد از جراحی خطر ابتلا به عفونت ها و عوارض شایع را به حداق می رساند. معمولا پزشک دستورالعمل های خاص نحوه ی حمام کردن بعد از جراحی را به متقاضیان ارائه می دهند.

دوش گرفتن با شوینده و آب گرم شب قبل از جراحی جهت تمیز شدن محل جراحی برای جلوگیری از عفونت الزامی می باشد.

بیشتر بخوانید: روش های درمان پف زیر چشم با بهترین اثرگذاری

اما در رابطه با دوش گرفتن بلافاصله بعد از جراحی پلک باید گفت که می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. خیس شدن ناحیه ای که به تازگی جراحی شده و همچنین رطوبت و بخار داخل حمام می تواند منجر به التهاب در محل جراحی شود و روند بهبود جای بخیه کندتر شود.

از دیگر موارد بسیار مهم در هنگام دوش گرفتن بعد از بلفاروپلاستی این موضوع است که فشار آب مستقیم به محل بخیه ها می تواند باعث باز شدن بخیه ها شود که خونریزی و عوارض دیگری به همراه خواهد داشت.


انجام لیزر موهای زائد صورت اصفهان با بهترین دستگاه لیزر


برای رعایت بهداشت و همچنین جلوگیری از ابتلا به عوارض، در دو یا چند روز اول پس از جراحی است بهتر است از دستمال مرطوب و آب ولرم استفاده شود و از دست کشیدن ناحیه جراحی خودداری شود زیرا این امر می تواند باعث باز شدن بخیه ها شود.

جهت جلوگیری از مشکلات ناشی از دوش گرفتن اولیه پس از جراحی ، بهتر است دستورالعمل های زیر را رعایت کنید:

  • طبق دستورالعمل پزشک،از خیس شدن ناحیه جراحی و قرار گرفتن در معرض مستقیم آب خودداری شود.
  • جهت جلوگیری از باز شدن بخیه ها از دوش گرفتن طولانی مدت خودداری شود و ترجیحا با آب ولرم و در مدت زمان کوتاه دوش گرفته شود.
  • پس از دوش گرفتن بدن خود را خشک کرده و از خشک کردن محل بخیه و مالش دادن با حوله خودداری شود تا ناحیه مورد نظر به آرامی با هوا خشک شود.

مطالعه این مقاله را از دست ندهید: انواع روش های جوانسازی پوست

معمولا حدود دو هفته پس از جراحی حمام کردن هیچ محدودیتی نخواهد داشت و براحتی می توان دوش گرفت، اگرچه ممکن است در مواردی محدودیت های خاصی در نظر گرفته شود زیرا بسته به شرایط بیمار، نوع عمل جراحی و پیشرفت در بهبود این مساله برای هر بیمار متفاوت است از این رو جهت تسریع روند بهبودی بهتر است توصیه ها و دستورالعمل های پزشک جراح را رعایت کرد.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12