فرم بینی مناسب صورت من کدام است؟

زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فرم بینی : زیبایی امری نسبی است و معیارهای زیبایی در بین افراد مختلف و بر اساس جنسیت، ملیت و نژادهای مختلف متفاوت است.

بینی به عنوان یکی از اجزای مرکزی چهره، نقش مهمی در زیبایی صورت اجرا می کند. گاهی ممکن است بینی یک شخص بصورت جداگانه زیبا به نظر برسد اما اگر با سایر اجزاء چهره تناسب نداشته نباشد، به شدت روی ظاهر اثر بگذارد. از این رو قبل از جراحی سایر اجزا چهره مانند چانه، گونه، چشم و کل صورت بررسی می شود تا تناسب بین کل اجزا صورت برقرار شود. برای اینکه یک بینی کامل و زیبا شناخته شود، معیارهای مختلفی باید در نظر گرفته شود.

انواع فرم بینی

بینی هر فرد مانند سایر اجزا صورت او منحصر به فرد است و در زیبایی چهره افراد نقش مهمی ایفا می کند. بسیاری از افراد برای زیباتر شدن، اقدام به عمل جراحی بینی برای کوچکتر کردن آن می کنند. برخی هم با تزریق چربی یا انواع فیلر اقدام به رفع ایرادات بینی خود می کنند. با این وجود اشکال مختلف بینی وجود دارد که با بررسی آن ها می توان به تفاوت‌های بین آن ها پی برد. انواع فرم بینی شامل موارد زیر است:

1- بینی گوشتی

بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم و در قسمت پره ها غضروف های اسکلتی نازکی دارند. معمولا پوست ناحیه نوک بینی و عرض پره ها ضخیم است.

ارتفاع پره های بینی از نمای کناری بلند است و نیمه تحتانی بینی از نمای روبرو پهن می باشد. لازم به ذکر است در افراد مختلف معیارهای گوشتی بودن بینی متفاوت است.

فرم بینی گوشتی

2- بینی استخوانی

بینی‌هایی که دارای پوست بسیار نازک و بدون بافت هستند را بینی استخوانی می‌ گویند. غضروف در این نوع بینی فرم کاملی دارد و معمولاً در حین جراحی نیاز به پیوند غضروف نمی باشد. در بسیاری موارد، این نوع بینی ها دارای انحراف است. اکثر متقاضیان جراحی بینی که دارای بینی استخوانی هستند خواستار برداشتن قوز استخوانی بینی خود هستند.

3- بینی ترکیبی

بینی های ترکیبی ، ترکیبی از بینی های گوشتی و استخوانی هستند. در این نوع بینی ها ممکن است علاوه بر قوز استخوان ، گوشتی پهن و پوست ضخیمی در قسمت نوک بینی وجود داشته باشد. در این دسته از بینی ها هر چقدر که پوست بینی ظریف تر باشد و بافت و غضروف مقاوم تری داشته باشد نتیجه بهتری خواهد داشت.

انواع فرم بینی بر اساس قومیت

مردم کشورهای مختلف بر اساس ژنتیک، آب و هوا و ناحیه جغرافیایی ویژگی‌های ظاهری متفاوتی دارند که فرم بینی از این خصوصیات مستثنی نیست.در ادامه به شرح انواع فرم های بینی بر اساس نژاد می پردازیم.

آسیایی

 کشور های آسیایی از جمله آسیای شرقی مانند چین، کره، تایلند و افغانستان دارای بینی های کوتاهی هستند که اندازه آن نسبت به‌صورت های آن‌ها بسیار کوچک است در حدی که برخلاف سایر جراحی ها در هنگام رینوپلاستی جراح از قسمت دنده ها و گوش فرد غضروف جدا کرده و به بینی فرد اضافه می‌کند و یا از ایمپلنت های سیلیکونی استفاده می کنند تا کمی بزرگ تر شود. این افراد معمولا پل بینی کوچک و نوک بینی پهن دارند که منجر به بزرگ بودن سوراخ های بینی می شود.

خاورمیانه ای

 نژاد خاورمیانه ای کشورهایی مانند ایران، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و ترکیه هستند که دارای نوک بینی بینی پهن، پوست و غضروف ضخیم و قوز در قسمت پل بینی هستند. لازم به ذکر است شکل بینی همه این افراد یکسان نیست و هر فرد آناتومی مخصوص به خود را دارد. یکی از موضوعات مهم در نحوه دیدن شدن فرم بینی، خط ابروها و خط اخم است. بهتر است این ناحیه بدون چین و چروک باشد تا شکل بینی زیباتر دیده شد.

اروپایی

 دسته بعدی نژادهای اروپایی که شامل کشورهای اسپانیا، فرانسه ،انگلیس و همچنین استرالیا هستند. بینی های اروپایی ها ظریف و قلمی است و دارای پل صاف و باریک است و نوک بینی و پره ها برجسته می باشد.

آفریقایی- آمریکایی

بینی این قوم دارای تیغه‌ و سوراخ های بزرگی است. در قسمت پل آن برجستگی کمتری دیده‌می‌شود و طول آن متناسب است. پوست بینی این افراد بسیار ضخیم است و این یکی از دلایل بزرگ دیده شدن بینی در این افراد است.

نژاد فرم بینی

چه بینی به چه صورتی میاد ؟

معمولا نمی توان برای بینی زیبا و ایده آل اندازه و شکل خاصی نام برد زیرا فرم بینی باید در ارتباط با سایر اجزا صورت مانند پیشانی، چشم ها، گونه، لب ها و چانه تناسب داشته باشد. هر چقدر هم که فرم یک بینی زیبا باشد اگر با سایر اجزا صورت تناسب نداشته باشد قطعا آن چهره زیبا به نظر نخواهد رسید.

از این رو جراحان بینی شکل کلی صورت فرد را بررسی می کنند تا تغییرات ایجاد شده در جراحی بینی همه قسمت‌های صورت را متناسب کرده و تقارن صورت را بهبود بخشد. اگر صورت پر مویی دارید می توانید در کلینیک سینایار لیزر موهای زائد اصفهان را با جدیدترین دستگاه های روز دنیا انجام دهید.

فرم بینی مناسب انواع صورت
فرم صورت بینی مناسب
صورت گرد بینی متناسب با صورت گرد، یک بینی کوتاه و کوچک است
صورت بیضی بینی متناسب با صورت بیضی شکل، باریک و کشیده است
صورت قلبی بینی مناسب برای صورت قلبی بینی کوچک و فانتزی می باشد
صورت الماسی بینی متناسب با صورت های الماسی فرمی باریک، ظریف و کشیده می باشد
صورت مستطیلی بینی متناسب برای صورت‌های مستطیلی شکل، بینی‌هایی است که در قسمت انتهایی پهن‌تر و ارتفاع بیشتری داشته باشد.
صورت مربعی فرم و اندازه بینی مناسب با صورت های مربعی بینی هایی گوشتی شکل کمی حالت پهن تر و با ارتفاع متوسط باشد.

مدل بینی برای صورت گرد

صورت‌های گرد دارای پیشانی پهن، گونه‌ها و چانه‌ پر هستند. این چهره ها از ظاهر گرد و نبود هیچگونه زاویه ای در طرح صورت به راحتی قابل تشخیص می باشد.

بینی متناسب با صورت گرد، یک بینی کوتاه و کوچک است که در صورت پهن تر بودن صورت، فرم بینی انتخابی، چه از لحاظ طولی و چه از لحاظ عرضی نیز باید نسبت به اندازه آن بزرگتر در نظر گرفته شود.

بینی مناسب صورت بیضی

صورت های بیضی شکل فاقد زاویه در گونه، فک و چانه اند و کمی حالت کشیده دارند. به این فرم، چهره کلاسیک نیز گفته می شود. بینی متناسب با صورت بیضی شکل، باریک و کشیده است تا تناسب بین اجزای چهره و فرم کلی صورت برقرار شود.

فرم بینی مناسب صورت قلبی

 اگر فرد دارای پیشانی پهن، گیجگاهی زاویه دار و چانه ای ظریف و زاویه دار باشد، دارای فرم صورت قلبی و یا مثلث وارونه است.بینی مناسب برای صورت قلبی بینی کوچک و فانتزی می باشد که بتواند با قسمت چانه تناسب برقرار کند. این فرم صورت بسیار خاص و پر طرفدار است.

شکل بینی مناسب صورت الماسی

 اگر صورت فردی دارای گونه­ های استخوانی و برجسته باشد و از سایر قسمت های چهره­ پهن تر باشد و در ناحیه چانه باریک شود، فرم صورت فرد قلبی می باشد. فرم بینی متناسب با صورت های الماسی فرمی باریک، ظریف و کشیده می باشد به طوری که با زوایای صورت تقارن برقرار کند‌.

بینی مناسب صورت مستطیلی

 اگر فردی دارای فک پهن تر از بقیه ی قسمت های صورت باشد دارای چهره ای مستطیل شکل است. فرم بینی متناسب برای صورت‌های مستطیلی شکل، بینی‌هایی است که در قسمت انتهایی پهن‌تر و ارتفاع بیشتری داشته باشد.

فرم مربعی صورت

مدل بینی مناسب صورت مربع

در صورت های مربعی شکل فرد دارای پیشانی پهن و زاویه‌ فک می باشد و همچنین فاصله عرض استخوان فک و گونه‌ها با عرض پیشانی برابر است. این صورت‌ها دارای فرم یک شکل و یک اندازه و تقارن و برابری در تمامی اجزا هستند.

فرم و اندازه بینی مناسب با صورت های مربعی بینی هایی گوشتی شکل کمی حالت پهن تر و با ارتفاع متوسط باشد.

روش تشخیص فرم بینی مناسب صورت

شاید یکی از سوالات شما هم این باشد که کدام فرم بینی مناسب صورت من است؟

بهترین فرم بینی برای صورت هر فرد زمانی که تقارن بین بینی و دیگر اجزای صورت در طبیعی‌ترین حالت ممکن برقرار شود به وجود می آید.

هرچه فرم بینی و فرم صورت متفاوت تر باشند اجزای صورت نیز غیر طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. در این صورت هرچه جراحی زیبایی بینی، نه تنها منجر به زیبایی چهره نمی شود بلکه پس از مدتی فرد از حالت چهره خود ناراضی خواهد بود.

بینی عضوی منحصر به فرد روی صورت هر شخصی است که تغییرات بیش از حد و نابجا باعث بهم خوردن تعادل چهره فرد می شود. بنابراین برای داشتن بینی مناسب فرم چهره باید با یک متخصص و جراح زیبایی با تجربه مشورت کنید.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

4 دیدگاه

  • مفید بود

    • سلام وقت بخیر، ممنون از این که نظرتان را در مورد مطلب انواع فرم بینی مناسب صورت‌های مختلف با ما در میان گذاشتید.

  • سلام وقت شما بخیر
    فرم صورت من گرد هست و تصمیم دارم عمل بینی انجام بدم و مقاله شما راهنمای خوبی برای من بود و در جلسه مشاوره قبل عمل اطلاعات خوبی داشتم

    • با سلام و عرض ادب با تشکر از همراهی شما

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12