بانک مو چیست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

زمان برای مطالعه: 5 دقیقه

بارها در مقالات و کلیپ های مرتبط با کاشت مو و کاشت ابرو کلمه بانک مو را شنیده ایم اما به راستی بانک مو کجاست ؟ برای کاشت مو از کجا مو برداشته می شود ؟ اهمیت و کاربرد بانک مو در کاشت مو و کاشت ابرو چیست؟ همچنین معیار طبقه بندی بانک مو قوی و بانک مو ضعیف چیست ؟ آیا بانک مو برای کاشت ابرو با بانک مو برای کاشت مو متفاوت است؟ آیا موهای پشت سر بعد از کاشت مو یا کاشت ابرو کم پشت می شوند؟ آیا جای برداشت وو از بانک مو باقی می ماند؟

 

بانک مو چیست؟

در واقع بانک مو ناحیه ای از بدن است که از آن قسمت موهای لازم جهت استفاده در عمل کاشت مو یا ابرو برداشته می شوند. عموما بانک مو به موهای ناحیه نواری در پشت سر اشاره دارد که حاوی فولیکول های مو بوده و برای کاشت مو یا ابرو کاربرد دارد البته بصورت جامع تر هر قسمتی از بدن که برای کاشنثت مو و ابرو مو اهدا کند بانک مو نامیده می شود مثلا در برخی از عمل ها ممکن است از ریش یا قفسه سینه یا کمر و ساق پای فرد جهت کاشت مو، مو برداشت شود لذا هر یک از این موارد می توانند بصورت بالقوه بانک موی فرد تلقی شوند. بانک مو مناسب برای انجام کاشت مو سر در کلینیک کاشت مو اصفهان کاربرد دارد.

نحوه برداشت مو از بانک مو به چه صورت است؟

به جز ناحیه پشت سر یا اکسیپیتال که می توان موها را بصورت نواری از آن ناحیه برداشت کرد از بقیه نقاط بانک موی افراد فقط بصورت تک به تک یا FUE می توان مو برداشت کرد.

پس چنانچه به فردی توصیه می گردد که از روش ترکیبی یا فوق ترکیبی برای کاشت مو استفاده نماید بدین معنی است که برداشت یک نوار از پشت سر در روند کاشت موی فرد حتما لحاظ شده است. همچنین در کاشت ابروی فرد با توجه به مزایای غیرقابل انکار روش برداشت نوار نسبت به روش تار به تار یا بدون جراحی اکیدا توصیه می گردد که فقط از روش برداشت نوار استفاده و از روش تاربه تار پرهیز شود.

آیا جای برداشت مو در ناحیه بانک مو باقی می ماند؟

در روش برداشت نوار با توجه به اینکه پس برداشت نوار دو طرف لبه برداشت به هم رسیده و بخیه می شود تقریبا می توان گفت هیچ جایی از ناحیه برداشت باقی نخواهد ماند همچنین با توجه به اینکه برداشت نوار با استفاده از روش های جراحی پلاستیک است در صورت حاذق بودن پزشک متخصص کاشت مو حتی رد بخیه نیز در کمترین میزان ممکن باقی خواهد ماند.

در روش برداشت نوار نیز با توجه به برداشت پراکنده موهای بانک مو در صورت برداشت اصولی جای برداشت و یا کم پشتی واضح در ناحیه بانک مو مشاهده نمی گردد.

آیا بانک مو پس از برداشت کم پشت می شود؟

با توجه به ثابت بودن تعداد موها پس از دوران جنینی قطعا با برداشت هر تعداد از موهای بانک مو به همان میزان از تراکم موهای بانک مو کاسته شده و در عوض موهای برداشت شده در نواحی نیازمند به کاشت رشد خواهند نمود. البته اگر تکنیک صحیح و میزان متناسب از موهای بانک مو برداشت شود به هیچعنوان این کم پشتی خود را نشان نخواهد داد مخصوصا در کاشت ابرو که تنها به اندازه حجم دو ابرو از موها برداشت می شود که به هیچعنوان حجم قابل توجهی از موها نیست.

 

ویژگی های بانک موی خوب چیست؟

نحوه تشخیص قوی یا ضعیف بودن بانک موی فرد چگونه است؟

در نظر داشته باشید که یه بانک موی خوب برای کاشت مو از سه جنبه جنس موها ، تراکم موها و مساحت بانک مو ارزیابی می شود.

هرچه جنس موها ظریفتر باشد تراکم نهایی کمتر و خواب پذیری بهتر و هرچه موها ضخیم تر باشد تراکم نهایی بیشتر و خواب پذیری کمتر است . البته در کاشت ابرو می توان گفت با توجه به اهمیت خواب پذیری موهای کاشت شده بنظر می رسد موهای متوسط هم از نظر خواب و هم از نظر تراکم شرایط مناسبتری را نسبت به دو سر طیف جنس موها ایجاد خواهند نمود اما در کاشت مو هر چه موها ضخیم تر باشد تراکم نهایی کار بالاتر است.

از نظر تراکم موها در ناحیه بانک مو همچنین ممکن است جنس م‌ها خوب و وسعت بانک مو جهت برداشت مناسب باشد اما بدلیل تراکم موهای بانک مو حتی با استفاده از روش ترکیبی و یا فوق ترکیبی نیز تعداد موی برداشت شده متناسب با وسعت ریزش نباشد.

در بعضی از موارد هم جنس موی بانک مو خوب است و هم تراکم آن اما مساحت بانک مو نسبت به وسعت ریزش بسیار کم بوده و امکان برداشت تعداد متناسب با ریزش با روش تار به تار محیا نشود لذا در آن حالت نیز بانک مو مناسب نخواهد بود.

از موارد فوق چنین برداشت می شود که خوب یا بد بودن بانک مو (به جز در مورد کاشت ابرو) بیشتر به تناسب بین ویژگی های بانک مو و وسعت ریزش برمی گردد.

 

آیا از بانک موی افراد دیگر میتوان برای عمل کاشت مو استفاده کرد؟

یکی از شایعترین سوالات بین مراجعین کاشت مو یا ابروکه بانک موی مناسب برای کاشت نو یا ابرو ندارند این است که آیا می توان از بانک موی افراد دیگر برای کاشت مو استفاده نمود؟ جواب این پرسش منفی است . در توضیح بیشتر باید گفت که دقیقا مثلا مانند پیوند کلیه برای پس نزدن پیوند توسط بدن فرد مجبور است تا پایان عمر از داروهای ضد سیستم ایمنی استفاده نماید که وی را در برابر بسیاری از انواع بیماری ها آسیب پذیر می نماید البته نداشتن کلیه سالم از آنجا که با سلامت و زندگی فرد در تعارض است قطعا استفاده از این داروها با این حجم از آسیب و خطر توجیه پذیر است اما در کاشت مو یا ابرو که تنها عمل جنبه زیبایی دارد هیچ عقل سلیمی این مطلب را نمی پذیرد.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12