روش های آبرسانی پوست

زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

پوست برای سالم و شاداب ماندن، مانند تمامی قسمت های بدن به آب و رطوبت نیاز دارد و اگر پوست آب خود را از دست بدهد دهیدراته شده و خیلی زود پیر می شود.

معمولا همه ما بر این باور هستیم که پوست خشک همان پوست کم آب است. در حالی که پوست خشک نوعی تایپ پوستی و بدون چربی و پوست کم آب نوعی مشکل پوستی محسوب می شود.

آبرسانی پوست چیست؟

یکی از روش های جوانسازی پوست، آبرسانی است که در سالن ها و کلینیک های زیبایی انجام ميشود . آبرسانی پوست هیچ محدودیت سنی ندارد و معمولا برای انواع پوست ها با روش های مناسب خود انجام می شود.

آبرسان پوست یا هیدرودرمی به معنی رطوبت رساندن به پوست می باشد که از طریق آن میتوان سلول های پوست را سرزنده کرد تا باعث شادابی و جوانسازی شود.

علائم کم آبی پوست

پوستی که رطوبت خود را از دست داده و دهیدراته شده با پوست خشک تفاوت دارد و معمولا نوعی مشکل پوستی محسوب می شود که با نشانه های خاصی همراه است.در اینجا به شرح برخی این نشانه ها می پردازیم.

چین و چروک های پوستی

پوست هایی که دهیدراته می شوند به مرور زمان دچار چین و چروک های زیادی می شوند.

ایجاد حساسیت

وقتی پوست رطوبت خود را از دست می دهد لایه بیرونی آن نسبت به کوچکترین عوامل بیرونی و آلودگی ها واکنش نشان می دهد و دچار خارش، سوزش و قرمزی های شدید می شود.

خارش پوست

معمولا آب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم می‌توانند باعث کم آبی پوست شوند که این کم آبی معمولاً همراه با خارش و پوسته پوسته شدن هم اتفاق می‌افتد.

تفاوت پوست کم آب و پوست خشک

معمولا تصور عامیانه مردم از پوست خشک و پوست کم آب یکی می باشد در حالی که چند نوع تایپ پوستی وجود دارد که پوست خشک یکی از انواع آن می باشد. اما کم آبی یا از دست رفتن آب پوست، حالتی است که هر تایپ پوستی ممکن است تجربه کند که به آن دهیدراته شدن پوست هم می گویند. منظور از خشکی پوست کاهش یا از دست رفت روغن یا چربی است ولی وقتی میگوئیم پوستی کم آب یا دهیدراته است یعنی میزان رطوبت وآب در لایه شاخی یا استراتوم کورنئوم که سطحی ترین لایه پوست می باشد کاهش یافته است.

اهمیت آبرسانی و هیدراته کردن پوست

از آنجایی که ۶۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است هر انسانی برای زنده ماندن به آب کافی نیاز دارند. آب علاوه بر دفع مواد زائد از بدن و کمک به اندام‌های حیاتی بدن برای داشتن عملکرد درست، به تغذیه و آبرسانی پوست نیز کمک می‌کند. از این رو برای داشتن پوستی سالم و شاداب باید به لایه ی بیرونی پوست نیز آب کافی برسد.

مصرف آب کافی روزانه یکی از روش های هیدراته کردن پوست است اما آب رسانی موضعی به پوست از طریق روش های مختلف نیز از ضروریات برای داشتن پوستی سالم می باشد.

انواع روش های آبرسانی پوست در کلینیک

آبرسانی به پوست یکی از مهم ترین کارهایی است که به داشتن پوستی شاداب، سالم و جوان کمک می کنند. در این جا به شرح چند روش جوانسازی پوست می پردازیم:

آبرسانی پوست با فیشیال

فیشال پوست روشی درمانی برای پوست صورت می باشد که شامل روش هایی همچون پاکسازی، لایه برداری و آبرسانی می شود.

مرحله اول در فیشال پاکسازی می باشد که ابتدا پوست ضدعفونی و تمیز می شود تا سلول های مرده از روی پوست برداشته شوند و سایر مراحل آن پاکسازی به شرایط پوست هر شخصی بستگی دارد که دارای جوش سرسیاه، جوش سرسفید، منافذ باز، چربی بیش از حد و سایر موارد باشد که بسته به تشخیص تکنسین و یا پزشک انجام می شود.

آبرسانی پوست با هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن روشی برای پاکسازی و آبرسانی پوست است که با استفاده از دستگاه هیدرودرم انجام می شود و به نام های دیگری از جمله آکوادرم ابریژن، هیدراته کردن صورت و یا میکرودرم ابریژن مرطوب نیز معروف می باشد.

در روش هیدرودرم ابریژن نتیجه ای آنی قابل مشاهده است و بدون عارضه ای خاص و یا دوره نقاهت می باشد. از این روش برای درمان چروک پیشانی هم استفاده می شود.

این روش باعث افزایش جریان خون و رطوبت رسانی به عمق پوست شده و باعث تقویت پوست می شود.

آبرسانی پوست با روش های خانگی

مهم‌ترین موضوع در حفظ شادابی و سلامت پوست، جلوگیری از دهیدراته شدن پوست است که با روش‌های مختلفی اعم از استفاده از محصولات آبرسان موجود در بازار و یا مواد و ماسک‌های طبیعی انجام می شود.

مرطوب‌کننده‌ها

استفاده ازمرطوب‌کننده‌ها چندمرتبه در روز باعث حفظ آب پوست و استحکام بافت پوست می شوند.

محصولات آبرسان

محصولات بهداشتی و مراقبت پوستی مثل آبرسان‌ها از جمله روش‌های ساده و در دسترس برای آبرسانی به انواع پوست‌ها هستند. کرم‌ها یا ماسک‌های حاوی ویتامین‌های ضروری برای پوست انسان، نقش منابع غنی‌شده با ویتامین را به خوبی ایفا خواهند کرد.

عدم استفاده از صابون‌

برخی صابون‌ها باعث خشک‌ شدن پوست و مانع از آبرسانی به پوست خشک خواهند شد بنابراین بهتر است در هنگام شست‌وشوی پوست بدن در حمام از شوینده های حاوی مرطوب‌کننده استفاده شود. این مسئله بعنوان یکی از روش های درمان خشکی پوست هم مطرح می شود.

آب کافی

اولین مرحله برای حفظ شادابی و آبرسانی پوست نوشیدن آب کافی است.نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب در طول روز می‌تواند به تامین رطوبت و آب مورد نیاز پوست کمک زیادی کند.

استفاده از ویتامین‌ها

مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست مثل ویتامین A و C، امگا 3 و 6، ویتامین B5، ویتامین E و D از جمله ویتامین‌ها و مواد حیاتی هستند که باعث آبرسانی و حفظ سلامت پوست می شوند. این ویتامین‌ها در مواد غذایی مانند ماهی، یا گیاهانی مثل آلوئه‌ورا و حتی در روغن‌های مخصوص مثل روغن آرگان یافت می شوند.

مراحل آبرسانی با پاکسازی پوست

پاکسازی پوست مجموعه‌ای از مراقبت‌های پوستی برای حفظ سلامت پوست است که آبرسانی یکی از مراحل مهم آن می باشد، به همین دلیل این روش‌ یکی از انواع روش های آبرسانی پاکسازی پوست محسوب می شود. مراحل پاکسازی پوست به شرح زیر است:

۱. برداشت سلول‌های مرده

در پوست های کم آب، سلول‌های مرده‌ی روی سطح پوست به شکل طبیعی نمی‌ریزند و روی پوست جمع می‌شوند. برای این که شادابی پوست حفظ شود و آبرسانی موثر واقع شود، سلول‌های مرده پوست باید لایه برداری شود‌.

در صورتی که قصد تزریق چربی را دارید پیش از اقدام، درباره بهترین هزینه تزریق چربی اصفهان بررسی های لازم را انجام دهید.

۲. پاکسازی چربی‌ها

در پوست های کم آب تجمع سلول‌های مرده و چربی‌های طبیعی پوست باعث بسته شدن منافذ پوستی می‌شود و بستگی منافذ هم باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شوند. با شست‌وشوی ساده پاکسازی پوست انجام نمی شود و نیاز به مواد و روش های خاصی دارد.

۳. آبرسانی

در آخرین مرحله پاکسازی پوست به کمک روش های آبرسانی پوست مانند دستگاه گالوانیک و ماسک‌های صورت مخصوص، رطوبت از دست رفته پوست جبران می شود و با استفاده از محلول ها و لوسیون‌های مخصوص و همچنین ماساژ درمانی به تغذیه و خونرسانی بهتر پوست نیز کمک شایانی می شود.

فواید آبرسانی عمیق پوست

روش های پاکسازی و آبرسانی پوست بسیار متنوع هستند بنابراین باید روش انتخابی با نوع پوست هر فرد سازگاری داشته باشد.

این روش درمانی برای تمام افراد در تمام سنین مفید است و هیچ محدودیتی ندارد. هرچه پاکسازی و آبرسانی را در سنین پایین‌تری انجام شود، اثرات آن بر پیشگیری از پیری پوست موثرتر خواهد بود.

پاکسازی پوست با لایه‌برداری، حذف سلول‌های مرده و آبرسانی باعث شادابی، درخشندگی و محو شدن خطوط ظریف صورت می‌شود.

بهتر است پاکسازی پوست زیرنظر متخصصین زیبایی و یا تکنسین های باتجربه انجام شود تا نتیجه بهتر و مؤثر تری حاصل شود.

آبرسانی پوست صورت به چه کسانی توصیه می شود؟

آبرسانی پوست هیچ محدودیتی سنی و شرایطی ندارد اما معمولا افرد بالای ۱۵ سال می توانند این روش درمانی را برای رفع مشکلاتی مانند جوش های سرسیاه ، آکنه ، جوش و یا سایر مشکلات مشابه استفاده کنند.

کاربرد اصلی این روش آبرسانی پوست ، کاهش منافذ پوستی و از بین بردن آلودگی هایی است که باعث بسته شدن منافذ پوستی می شود.

آبرسانی پوست یا هیدرودرم ابریژن برای انواع پوست از جمله پوست های نازک ، پوست معمولی ، پوست های خشک و چرب و حساس ترین پوست ها مناسب می باشد و حتی افراد دارای بیماریهای پوستی مانند پسوریازیس و اگزما نیز می توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

افرادی که مبتلا به تبخال یا هرگونه مشکل شدید پوستی هستند کیس مناسبی برای روش هیدرودرم ابریژن نمی باشند.

 و اما در صورتی که فردی درحال انجام عمل هایی مانند تزریق بوتاکس و یا هایفوتراپی می باشد بهتر است این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهد تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری شود.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12