بهترین درمان لک صورت

زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

همه ما به دنبال روش های جوانسازی پوست خود هستیم. داشتن پوستی صاف و بدون لک نیازمند مراقبت ها و روش های پیشگیری می باشد، از این رو روش های مختلفی از جمله لایه برداری، لیز و انواع ماسک ها در بین مردم محبوب می باشد. یکی از مشکلات پوستی رایج، لکه هایی است که به دلایل مختلفی ایجاد می شوند، به همین دلیل بسیاری از کسانی که به داشتن پوست سالم و زیبا اهمیت می دهند، به دنبال سریع ترین راه برای از بین بردن لک های صورت خود هستند.

لک صورت و علل ایجاد آن

لکه های پوستی، تغییر رنگ قسمتی از پوست یا ایجاد لکه روی پوست می باشد که به دلایل مختلفی از جمله عوامل ارثی، عوامل محیطی مانند نور آفتاب یا سرمای شدید و یا بیماری ایجاد می شوند. اگرچه این لکه های پوستی بیماری محسوب نمی شوند اما باعث از بین رفتن شفافیت و زیبایی چهره می باشند.در اینجا به شرح این عوامل می پردازیم.

نور خورشید

افراد به طور معمول در ماه هاي تابستان هنگامي كه خورشيد شديدترين تابش را دارد در مناطقی از بدن مانند صورت، دست ها و گردن که در معرض طولانی مدت آفتاب هستند دچار ملاسما یا همان لک های پوستی می شوند مخصوصاً افرادي كه از نظر ژنتيكي مستعد هستند.

تغییرات هورمونی

ملاسما نوعی بیماری پوستی است که منجر به تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه های کوچک می شود. این بیماری به ویژه در دوران بارداری بیشتر در خانم ها که دچار تغییرات هورمونی هستند ایجاد می شود.

التهاب

لکه های تیره ممکن است پس از یک التهاب روی پوست ایجاد شوند. التهاب ممکن است به دلایل مختلفی مانند اگزما، پسوریازیس، آکنه و آسیب هایی مانند زخم یا سوختگی ایجاد شود.

 

دیابت

دیابت از دیگر عوامل ایجاد لک و تیره شدن قسمت هایی از پوست می باشد. آکانتوز نیگریکانس نوعی بیماری پوستی است که در افراد مبتلا به دیابت اتفاق می افتد که باعث تیره شدن رنگ پوست و مخملی شدن آن، و همچنین باعث درماتوپاتی دیابتی می شود.

رژیم غذایی

نوع رژیم غذایی بر روی سلامت بدن و بویژه پوست تأثیر مستقیم دارد ، به عنوان مثال محصولات لبنی و خوراکی های حاوی قند و کربوهیدرات‌ها ممکن است منجربه لک پوستی شوند.

محصولات آرایشی

برخی مواد آرایشی و محصولات محافظت از پوست که باعث ایجاد حساسیت پوستی در فرد می شوند ممکن است باعث افزایش ملانین پوست و ایجاد لک شوند.

 

انواع لک پوست صورت

ملاسما

ملاسما نوعی بیماری پوستی می باشد که بصورت لکه های قهوه ای ظاهرمی شود و معمولا در دوران بارداری و در نتیجه تغییرات هورمونی و همچنین بر اثر نور آفتاب ایجاد می شود.

هایپرپیگمانتاسیون

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب ، جای جوش و تغییرات هورمونی باعث تولید بیش‌ازحد ملانین و ناهموار شدن رنگ پوست یا ایجاد لکه‌های تیره می شود. کسانی که دچار این بیماری هستند پیش از انجام لیزر موی زائد اصفهان باید از پزشک خود مشورت بگیرند.

پوسچول

پوسچول‌ برآمدگی‌های پر از چرک می‌ باشد که انواع جوش‌های سرسفید و تاول‌های آبله مرغان از این نوع می باشند. بیماری‌های شایع پوستی مانند گال و روزاسه که با تاول همراه است در ایجاد پوسچول نقش موثری دارد.

پاپول‌ها

لک های آبله مرغان، اگزما، پسوریازیس و زونا از عوامل ایجاد پاپول ها هستند که در شکل ها و رنگ های مختلفی متغیر هستند.

آکنه

آکنه معمولا بصورت جوش های سرسیاه و سرسفید ظاهر می شود که تغییرات هورمونی و داشتن استرس در ایجاد آن ها موثر است. از عوارض شایع آکنه ایجاد لکه‌های تیره، جوش‌های پوستی یا جای اسکار می توان اشاره کرد.

لکه‌های پیری

نوعی دیگر از لکه های پوستی در نتیجه افزایش سن و بیشتر در افراد بالای ۵۰ سال ایجاد می شوند که نوعی هیپرپیگمانتاسیون محسوب می شوند.


رفع چروک های پوست با تزریق بوتاکس اصفهان، در کلینیک سینایار


پیشگیری از لک پوست صورت

برخی لک های پوستی ارثی هستند و قابل پیشگیری نمی باشند. برخی دیگر در نتیجه بعضی بیماری‌ها بوجود می آیند که تا برطرف نشدن خود بیماری درمان نمی شوند نیز قابل پیشگیری نیستند. اما سایر لک هایی که در نتیجه عوامل محیطی پیش می آیند قابل پیشگیری می باشند‌.

کرم ضد آفتاب

مهم ترین دلیل ایجاد لک های پوست صورت، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب که برای جلوگیری از ایجاد این لک ها هر ۴ ساعت یک بار باید استفاده از کرم ضد آفتاب را تمدید کرد.

استراحت

داشتن برنامه منظم برای استراحت و خواب شبانه باعث می شود تا سیستم بدن در این ساعت تنظیم شده و پوست در طول شب به خوبی بازسازی و لک های آن درمان شود.

برای زیبایی بیشتر صورت و لب های خود، تزریق ژل لب اصفهان یکی از بهترین راهکار هاست. می توانید برای این منظور به کلینیک زیبایی سینایار مراجعه کنید.

رژیم غذایی مناسب و منظم

رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، ویتامین ها، آب فراوان و سرشار از فیبر، بهترین درمان برای لک صورت محسوب می شود. استفاده از مواد قندی و کربوهیدرات‌ها را به حداق رسانده و میوه ها و سبزیجات را در سبد غذایی خود قرار دهید.

همچنین مصرف بموقع و منظم وعده‌های غذایی خود از عوامل پیشگیری لک های پوستی می باشد.

محصولات آرایشی

برخی از محصولات بهداشتی آرایشی با پوست افراد سازگاری ندارند و استفاده مداوم از آن ها باعث ایجاد لک های پوستی می شود، بنابراین بهتر است جهت استفاده از این محصولات با پزشک متخصص مشورت کرد.

 

درمان خانگی لک های صورت

بخور دادن صورت

بخور صورت باعث پاکسازی و باز شدن منافذ بسته پوست ‌‌می‌شود. آلودگی ها، چربی ها، سلول های مرده پوست و مواد اضافی که باعث بسته شدن این منافذ می شوند براحتی خارج شده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری ‌‌می‌ کنند.

ماسک آلوئه‌ورا

مقداری ژل گیاه آلوئه‌ورا با گلاب مخلوط کرده و روزانه ۲ تا ۳مرتبه حدود ۱۵ دقیقه روی پوست خود گذاشته تا از خواص فوق‌العاده آن بهره ببرید.

آلوئه ورا خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد. آلوئسین موجود در این گیاه است تولید بیش از حد ملانین را کنترل می‌کند و به درمان لکه های صورت کمک می‌کند.

ماسک شیر و عسل

مقدار کمی شیر و عسل طبیعی را مخلوط کرده و روزانه ۲ تا ۳مرتبه به پوست خود بمالید. شیر دارای خاصیت روشن‌کنندگی و عسل طبیعی دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی می باشد. اگر روزانه به‌طور منظم از این ماسک استفاده کنید ، لکه‌های تیره پوست به مرور محو می شوند و صاحب پوستی شفاف و درخشان می شوید.

مطالعه این مقاله را از دست ندهید: انواع روش های آبرسانی پوست

ماسک سیب زمینی

یک عدد سیب زمینی کوچک را رنده کرده و با مقداری شیر مخلوط کنید سپس مواد بدست آمده را روزانه به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود بمالید.

نشاسته موجود در سیب زمینی موجب کاهش تیرگی پوست می شود و باعث می شود پوستی شفاف و سفت داشته‌باشید.

ماسک خیار

یک عدد خیار را رنده کرده و با یک قاشق گلاب مخلوط کنید، روزانه این ماسک را به مدت ۲۰دقیقه بر روی صورت خود گذاشته و از ویتامین ها و خواص آنتی اکسیدانی و ضد لک آن بهره‌مند شوید.

ماسک چای سبز

مقداری چای سبز دم کرده را در قالب های کوچک یخ ریخته و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند، سپس روزانه یک قالب را به صورت خود بمالید. چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد و با کنترل میزان چربی پوست از ایجاد جوش، آکنه و التهابات پوستی جلوگیری می کند.


جدیدترین متدهای تزریق چربی اصفهان را با کلینیک سینایار تجربه کنید.


درمان لک صورت با دارو

بسیاری از افراد به دنبال استفاده از روش های درمانی با دارو برای رفع لک های پوست صورت خود هستند. بسیاری از این داروها برای درمان لک صورت، تاثیر کوتاه و موقتی دارند و بعد از مدتی لک ها برمی گردند. داروهایی مانند هیدروکینون، آریوتین، کوجیک اسید و تره تینوئین برای این روش درمانی تجویز می شوند که باعث کاهش تولید ملانین پوست و کمرنگ تر شدن لک ها می شوند.

درمان کلینیکی لک پوست صورت

درمان لک صورت با لیزر

لیزر درمانی یکی از روش های پرطرفدار برای رفع لکه های پوستی می باشد. در لیزر درمانی ملانین پوست توسط پالس های شدید نوری مورد هدف قرار می گیرند و باعث محو شدن لکه های تیره پوست می شود. اشعه های لیزر با تحریک سلولهای پوست باعث تولید کلاژن و همچنین لایه برداری پوست می شوند و در نتیجه با ایجاد لایه های جدید ، به جوانسازی پوست کمک می کنند و لک های سطحی پوست صورت را از بین می برند.

درمان لک با میکرونیدلینگ

یکی دیگر از روشهای از بین بردن لک صورت استفاده از میکرونیدلینگ می باشد. سوزن های بسیار ریز این دستگاه وارد پوست می شوند و با ایجاد سوراخ های بسیار ریز باعث تحریک سلولهای پوستی به کلاژنسازی و ترمیم می شود.

درمان لک با مزوتراپی

در روش مزوتراپی از طریق سوزن های بسیار ریز ویتامین ها، آنزیم ها و داروهای گیاهی به پوست تزریق می شوند و لک های ایجاد شده بر اثر افزایش سن و آسیبهای پوستی با استفاده از مزوتراپی به خوبی درمان می شوند. یکی از مزایای مزوتراپی دوام بالا و روش درمان سریع آن می باشد.

 

بهترین روش درمان لک صورت کدام است؟

همان طور که گفتیم ایجاد لک ­های پوستی دلایل مختلفی دارند، برخی از آن ها دلایل ارثی دارند که همراه با فرد متولد می شوند، برخی به دلیل عوامل محیطی مانند نور آفتاب و برخی دیگر به دلایل بیماری ها و مشکلات پوستی ایجاد می شوند.

برای درمان این لک های پوستی ابتدا باید با متخصص پوست مشورت کرد تا علت اصلی ایجاد آن ها مشخص،شود و سپس با توجه به نوع این لک ها روش درمانی مناسب انتخاب شود.

بسیاری از افراد در کنار روش های دارویی و کلینیکی که توسط پزشک تجویز می شود روش های خانگی را نیز انجام می دهند که بهتر است این روش ها نیز با مشورت پزشک انجام شود.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12