ممنوعیت لیزر موهای زائد برای افراد

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

شاید پیش از انجام لیزر از خود بپرسید چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟ متقاضیان لیزر موهای زائد بهتر است قبل از انجام لیزر از یک پزشک متخصص مشاوره بگیرند تا در صورت داشتن مشکلات و بیماری های مرتبط با موهای زائد و لیزر موهای زائد با آن آشنا شوند و بعد برای انجام لیزر اقدام نمایند، زیرا ممکن است بعضی از این مشکلات در طول درمان برای آن ها مشکل ساز و یا لیزر موهای زائد را بی نتیجه کنند.

برخی افراد نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند.در این مقاله سینایار به بررسی عوامل ،بیماری ها و داروهایی پرداختیم که باعث ممنوعیت لیزر موهای زائد برای افراد می شود.

ممنوعیت افراد از لیزر موهای زائد به دلیل بیماری

ممنوعیت افراد از لیزر موهای زائد به دلیل بیماری

ممنوعیت لیزر موهای زائد برای افراد به سه دلیل می باشد:

  • بیماری های پوستی
  • اختلالات هورمونی
  • مصرف داروهای خاص

قابل ذکر است که در صورت انجام تزریق مانند تزریق چربی اصفهان یا ژل، بهتر است فاصله زمانی تا لیزر وجود داشته باشد. برای این موضوع بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

بیماری های پوستی و لیزر موهای زائد

از آنجایی که بیماری های پوستی می تواند باعث کاهش اثر لیزر درمانی شود، بنابراین افرادی که به هر نوع بیماری پوستی مانند کلوئید،پسوریازیس ،اگزما و غیره مبتلا هستند باید قبل از شروع لیزر درمانی به پزشک مراجعه کنند،زیرا لیزر و درد لیزر موهای زائد موهای زائد می تواند باعث تحریک شدن بیماری های پوستی شود و عوارض طولانی مدت به همراه داشته باشد. برای دریافت مشاره می توانید به کلینیک سینایار، بعنوان مرکز لیزر موهای زائد اصفهان مراجعه کنید. اما در صورتی که پزشک متخصص پوست و مو تشخیص دهد که انجام لیزر موهای زائد برای افراد مبتلا به این بیماری های پوستی مانعی ندارد ،متقاضیان می توانند انجام لیزر درمانی را شروع کنند.

بیماری کلوئيد و لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد برای افرادی که که مبتلا به کلوئید هستند پیشنهاد نمی شود،زیرا اگر در حین انجام لیزر ناحیه تحت درمان دچار سوختگی شود ،پوست فرد دچار سوختگی شده و باعث ایجاد گوشت اضافه می شود.

لیزر موی زائد و بیماری پسوریازیس

اگر فرد متقاضی لیزر موهای زائد مبتلا به بیماری پسوریازیس می باشد بهتر است از انجام لیزر خودداری کند زیرا اگر پوست دچار سوختگی شود احتمال تحریک پوست و عود کردن بیماری وجود دارد. اما اگر فرد تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو برای لیزر اقدام نماید ممکن است دچار مشکل نشود.

آیا با اگزما و آکنه می توان لیزر کرد؟

در صورتی که فرد مبتلا به اگزما یا آکنه دچار عفونت باشد ، انجام لیزر موهای زائد باعث تشدید عفونت خواهد شد ،اما در صورتی که عفونتی وجود نداشته باشد می تواند برای لیزر اقدام نماید. جهت انجام لیزر بیکینی اصفهان روی لینک کلیک کنید.

آیا با اگزما و آکنه می توان لیزر کرد؟

لیزر موی زائد و بیماری لوپوس

اگر فرد مبتلا به لوپوس بخواهد برای انجام لیزر موهای زائد اقدام نماید ،بهتر است از انجام آن خودداری نماید زیرا فرد مبتلا به لوپوس به نور حساس می باشد و از آنجایی که لیزر نیز نوعی نور است ممکن است باعث عود کردن بیماری شود.

اختلالات هورمونی و لیزر موهای زائد

اختلالات هورمونی در بدن در اثر عوامل مختلفی مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک، یائسگی،بیماری های غدد ، سابقه بیماری های خاص و مصرف داروهای خاص بوجود می آید.
این اختلالات هورمونی می تواند با عوارضی از جمله رشد موهای زائد، ایجاد آکنه و سایر مشکلات پوستی همراه باشد،که نه تنها لیزر به رفع موهای زائد کمک نمی کند بلکه باعث ایجاد مشکلات دیگری خواهد شد.
ایجاد موهای زائد روی صورت و بدن خانم ها نیز، نوعی اختلال هورمونی به نام هیرسوتیسم می باشد.این مشکل معمولا زمانی رخ می دهد که میزان هورمون های مردانه افزایش یابد. برای لیزر موهای زائد صورت اصفهان پیش از هر اقدامی از متخصصان با تجربه لیزر مشورت بگیرید.
اختلال هورمونی دیگری به نام هایپرتریکوزیس وجود دارد که باعث رشد موهای اضافه در نواحی نامربوط به هورمون های مردانه می شود.بنابراین به افراد مبتلا به اختلالات هورمونی توصیه می‌شود تا زمانی که مشکلات آن ها برطرف نشده است از انجام لیزر برای حذف موهای زائد خودداری کنند.

موارد منع لیزر موهای زائد بر اثر مصرف دارو

افرادی که به علت مشکلات پوستی و ریزش مو تحت نظر پزشک متخصص مجبور به مصرف داروهای تقویت رشد و افزایش مو و داروهای حساس کننده نسبت به نور هستند بهتر است از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنند.در اینجا به شرح برخی از این داروها می پردازیم.

ماینوکسیدیل و لیزر

ماینوکسیدیل جزو داروهایی است که به پرپشت شدن موها و رشد آنها کمک می‌کند. در صورتی که از این دارو استفاده می کنید لیزر موهای زائد نتیجه مطلوبی را برای شما ایجاد نخواهد کرد. بنابراین اگر نمی توانید مصرف دارو را به طور دائمی قطع کنید نباید لیزر موهای زائد انجام دهید. اگر به دنبال تزریق بوتاکس اصفهان هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

منع مصرف قرص راکوتان در دوره لیزر

اگر فرد متقاضی لیزر موهای زائد در حال مصرف قرص راکوتان می باشد باید از انجام لیزر موهای زائد خودداری کند؛زیرا راکوتان ازجمله داروهایی است که باعث حساس شدن پوست نسبت به نور می شود، اثر بخشی لیزر موهای زائد را کاهش داده و حتی امکان دارد باعث رشد بیش از حد موهای زائد شود،همینطور ممکن است موجب تحریک پوست و ایجاد زخم و جای سوختگی روی پوست بعد از انجام لیزر شود.بنابراین این افراد باید با مشورت پزشک برای لیزر موهای زائد اقدام‌نمایند.

داروهای حساس به نور و لیزر موهای زائد

داروهای حساس به نور داروهایی هستند که باعث حساس شدن و واکنش نشان دادن پوست در برابر پرتوهای ماورابنفش می شوند. میزان واکنش پوست هر فرد نسبت به نور با مصرف این داروها متفاوت می باشد.مانند سایر عوامل ذکر شده مصرف این داروها با لیزر موهای زائد تناقض دارد.عوارض ناشی از مصرف این داروها همراه با لیزر موهای زائد ممکن است باعث آلرژی شدید به نور و یا واکنش های سمی نسبت به نور شوند‌. برای لیزر موهای زائد پا در اصفهان می توانید از طریق لینک مربوطه اطلاعات بیشتری کست کنید.

داروهای حساس به نور

در این قسمت انواع داروهای حساس به نور را معرفی می کنیم:

داروهای پیشگیری از بارداری:آلرژی به نور
هیدروکلروتیازید:واکنش سمی و آلرژیک به نور
تتراسایکلین :واکنش سمی به نور
ایبوپروفن :واکنش سمی به نور
ناپروکسن :واکنش سمی به نور
ایزوترتینوئین :واکنش سمی به نور
رتین آ:واکنش سمی به نور

برخی از این داروها بعد از انجام عمل های جراحی از جمله جراحی پلک اصفهان هم داده می شود. در صورتی که متقاضیان لیزر موهای زائد این داروها را مصرف می کنند باید قبل از اقدام این موضوع را با پزشک و تکنسین خود در جریان بگذارند.

منع مصرف داروهای ضد انعقاد خون هنگام لیزر

از دیگر داروهایی که مصرف آن ها همزمان با لیزر موهای زائد ممنوع می باشد داروهای ضد انعقاد خون هستند که باعث خون ریزی های کوچک زیر پوست می شود زیرا این داروها مانع از لخته شدن خون می شود. از عوارض این دارو ها افزایش خون ریزی ، سر درد و …می باشد و چون لیزر موهای زائد می تواند باعث خون ریزی زیر پوستی شود پس بهتر است اگر افراد از داروهای ضد انعقاد مانند هپارین یا وارفارین یا آنتاگونیست های ویتامین K استفاده می کنند پزشک خود را در جریان بگذراند. اگر به فکر تزریق ژل اصفهان هستید پیش از هر اقدامی اطلاعات لازم از افراد متخصص کسب کنید.

از جمله داروهای ضد انعقاد خون:

  • ریواروکسابان
  • آنتاگونیست
  • ویتامین k
  • آرگاتروبان
  • آسپرین
  • کلوپیدوگرل

5/5 (2 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12