برای رفع موهای زائد لیزر بهتر است یا الکترولیز ؟

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه
فهرست مطالب

در این مقاله سینایار به تفاوت دو تا از روش های رفع موهای زائد بدن، یعنی لیزر و الکترولیز پرداخته ایم. اگر شما هم کنجکاوید که کدام یک از این روش ها برایتان مناسب تر است، این مقاله را از دست ندهید.

می توانید پس از مطالعه این مقاله و انتخاب روش مورد نظر خود، برای لیزر موهای زائد اصفهان از سایت کلینیک سینایار دیدن، یا به صورت حضوری از کلینیک بازدید کنید.

تفاوت الکترولیز و لیزر موهای زائد بدن

تفاوت الکترولیز و لیزر موهای زائد بدن در چیست؟

روش کار الکترولیز به این صورت می باشد که با استفاده از سوزن های بسیار ظریف و نازک ،جریان الکتریکی به فولیکول مو وارد می شود، و سلول‌های رشد مو از بین می‌برد و موی جدیدی در آن ناحیه رشد نخواهد کرد.در روش الکترولیز اگر متقاضیان تعداد جلسات کافی را مراجعه کنند نتیجه ای نسبتا دائمی خواهند گرفت.باید توجه نمود که تخریب فولیکول مو فقط زمانی اتفاق می افتد که مو در فاز آناژن یا همان ریزش باشد.

بنابراین برای گرفتن نتیجه دلخواه در درمان، تکرار جلسات نیاز است که  تعداد جلسات لازم برای اثربخشی در این روش به تراکم مو، مشکلات هورمونی،جنسیت، فرد بستگی دارد.

معایب و مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

رفع موهای زائد با روش لیزر درمانی یکی از روش های محبوب و پرطرفدار بین متقاضیان این اقدام زیبایی می باشد، که از یک پرتو متمرکز  برای نابود کردن فولیکول‌های مو استفاده می‌ شود. در طول این فرایند پرتوهای نور جذب رنگدانه‌ی پوست یا همان ملانین می‌شود.با گرم تر شدن ملانین جذب شده فولیکول‌های مو شده و این گرما باعث از بین رفتن ریشه‌های موهای زائد می شود.

از لیزر موهای زائد می‌توان برای تمامی نواحی صورت و بدن استفاده کرد.اما باید توجه داشت که تعداد جلسات لیزر برای رفع موهای زائد نقاط مختلف بدن متفاوت است مانند تفاوت لیزر موهای زائد صورت با پا؛ و همچنین در خانم ها و آقایان باهم فرق دارد.اما به علت عملکرد سریع و موثر این روش می‌توان در مدت زمان کوتاه و در یک جلسه برای کل بدن از این روش استفاده کرد.

مزایای لیزر موهای زائد

سرعت بالا

از ویژگی های مهم لیزر موهای زائد می توان به سرعت بالای این روش نام برد که بر خلاف سایر روش های زمان بر ،در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.

  بدون درد

لیزر موهای زائد برخلاف روش های اپیلاسیون که بسیار دردآور است به علت وجود دستگاه های خنک کننده جدید بدون درد و در بعضی نقاط با درد کمتری همراه می باشد.

دائمی بودن

علت اصلی محبوبیت لیزر موهای زائد در بین متقاضیان رفع موهای زائد، دائمی بودن نتیجه این روش می باشد.برخلاف روش های اپیلاسیون که در مدت زمان کوتاهی شاهد رویش مجدد موها هستیم ، اگر متقاضیان تعداد جلسات لازم و کافی را مرتب و پست سرهم انجام دهند به نتیجه ای همیشگی دائمی دست میدا خواهند کرد.

بدون عوارض

بسیاری از  مردم تصور می کنند لیزر موهای زائد با عوارض پوستی همراه می باشد در حالی که این روش کاملا بی‌خطر بوده و هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند ،در حالی که بسیاری از روش های اپیلاسیون باعث کشیدگی پوست،ایجاد کبودی و تورم و همراه با درد بسیار می باشد.اما باید به این نکته مهم توجه داشت که برای انجام این اقدام زیبایی به مراکز لیزر معتبر با تکنسین های حرفه ای و کلینیک تخصصی پوست و مو، مراجعه کرد تا احتمال هرگونه عارضه ای به صفر برسد.

به صرفه بودن

روش های قدیمی رفع موهای زائد مانند اپیلاسیون به علت موقت بودن نتایج آن نیاز به تکرار مداوم دارند که همین موضوع علاوه بر صرف زمان زیاد ،هزینه زیادی نیز صرف خواهد کرد. در حالی که از اصلی ترین فواید لیزر موهای زائد صرفه زمانی و اقتصادی این روش می باشد.

بدون محدودیت

لیزر موهای زائد محدودیتی در پوشش نواحی وسیع تر و کل بدن در یک جلسه ندارد و اثرگذاری آن برای تمام نواحی یکسان است. همین موضوع باعث کاهش تعداد جلسات لیزر و کوتاه شدن دوره درمان می گردد.

عدم محدودیت لیزر

عوارض لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد نیز مانند سایر روش های درمانی اگر  توسط افراد متخصص و در مراکز معتبر انجام نگیرد دارای عوارض می باشد. یکی از اقدامات مهمی که الزاما باید توسط افراد متخصص انجام شود، جراحی پلک اصفهان است؛ زیرا احتمال بروز عوارض و به خطر افتادن سلامت چشم در آن بسیار است.

عوارض کوتاه مدت

بوجود آمدن عوارض جانبی تقریبا در تمامی روش های درمانی امری طبیعی می باشد که شامل درد، التهاب و قرمزی می باشد. این عوارض لیزر معمولاً موقتی هستند و خیلی زود ناپدید می‌شوند.

عوارض طولانی مدت

به طور کلی لیزر موهای زائد روشی بسیار ایمن بوده و عوارض کمی به همراه دارد اما برخی از عوارض  مانند سوختگی،تغییر رنگ پوست  و ایجاد اسکار که به ندرت مشاهده می شود ممکن است در نتیجه خطای تکنسین و یا رعایت نکردن مراقبت های قبل و بعد از انجام لیزر باشد.

مزایا و معایب الکترولیز مو

الکترولیز مو در مقایسه با سایر روش ها برطرف کردن موهای زائد، از جمله لیزر، مزایا و معایبی دارد. از جمله مزایای آن در خصوص عوارض بعد از الکترولیز و نتیجه بر روی انواع مو است که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم. اما معایب زیاد الکترولیز مو باعث شده بسیاری از افراد از این روش صرف نظر کنند.

مزایای الکترولیز

روشی مطمئن جهت رفع موهای زائد

الکترولیز روشی ایمن برای رفع موهای زائد می باشد و هیچ گونه عارضه ای برای متقاضیان ندارد.

نتیجه دائمی

الکترولیز با ازبین بردن فولیکول‌های مو عوامل موثر در  رشد مجدد موها را  در  همان نقطه از بدن نیز از بین خواهد برد.با ازبین رفتن این عوامل متقاضیان به نتیجه ای دائمی جهت رفع موهای زائد دست پیدا خواهند کرد.

مناسب برای انواع موها

الکترولیز برای رفع انواع موهای زائد هم از نظر تراکم و ضخامت و هم از نظر رنگ بسیار موثر می باشد.این روش در مقایسه با بسیاری از روش های رفع موهای زائد حتی موهای سفید و روشن را از بین خواهد برد که این خوی یکی از ویژگی های منحصر بفرد این روش می باشد.

الکترولیز موهای زائد بدن

معایب و عوارض الکترولیز

نیاز به تعداد جلسات بالا

متقاضیان استفاده از روش الکترولیز جهت از بین بردن همیشگی  موهای زائد خود باید تعداد جلسات لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب را پیگیری کنند.معمولا بین ۱۵تا ۳۰ جلسه در این روش پیشنهاد می شود. این تعداد جلسه حتی از تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیکینی هم بیشتر است.

تغییر رنگدانه پوست

از شایع ترین عوارض الکترولیز تغییر رنگدانه های پوست می باشد.الکترولیز  در بعضی موارد منجر به تغییر رنگ پوست می‌شود که به علت تکرار جریان الکتریکی بر روی پوست بوجود می‌آید. متقاضیان باید به این مهم توجه داشته باشند که برای انجام این اقدام به مراکز معتبر مراجعه کنند.

درد زیاد

روش الکترولیز اگرچه با سوزن های بسیار ظریف و نازک انجام می شود ولی به علت وارد شدن این سوزن ها به فولیکول موها متقاضیان درد زیادی احساس خواهند کرد پس بهتر است قبل از انجام آن از بی حسی استفاده کرد.

یکی دیگر از اقدامات زیبایی که مردم فکر میکنند درد زیادی دارد، تزریق چربی اصفهان است. در حالی که روش های تزریق به گونه ای ست که با کمترین درد و آسیب چربی دریافت و تزریق شود.

محدودیت در وسعت ناحیه

از  دیگر معایب الکترولیز محدودیت این روش در پوشش دهی  نواحی وسیع تر بدن در یک جلسه است.این دستگاه برای نواحی با وسعت کمتر مانند  زیربغل و پشت لب روش مناسب تری می باشد.

رفع موهای زائد با لیزر بهتر است یا الکترولیز

یکی از مزیت های لیزر موهای زائد نسبت به الکترولیز  فاصله زمانی بلندتر نسبت به الکترولیز بین جلسات لیزر می باشد.فاصله جلسات  لیزر موهای زائد بین ۳۰ الی ۴۵ روز و فاصله بین جلسات الکترولیز بین ۱۵ تا ۳۰ روز می باشد. بنابراین تعداد جلسات الکترولیز از تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیشتر می باشد و در نهایت هزینه و وقت بیشتری صرف می شود. از این رو برای رفع موهای زائد مانند لیزر موهای زائد پا اصفهان، استفاده از دستگاه لیزر را پیشنهاد می دهیم.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12