لیزر موهای زائد آقایان

زمان برای مطالعه: 10 دقیقه

لیزر موهای زائد مردان یک گزینه عالی برای آقایان است زیرا می‌تواند موهای زائد اکثر قسمت‌های صورت و بدن را بدون ایجاد سوزش ناشی از اصلاح یا درد اپیلاسیون درمان کند. این کار باعث می‌شود به‌راحتی از شر موهای زائد خلاص شوند.

برای کسب اطلاع از نحوه انجام لیزر موهای زائد آقایان، مزایا و معایب لیزر در مردان و نواحی انجام لیزر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید

لیزر موهای زائد مردان توسط خانم

روش‌های از بین بردن موهای زائد آقایان

امروزه مردان همانند زنان به رفع موهای زائد بدن خود اهمیت زیادی می‌دهند، مخصوصاً ورزشکاران و شناگرانی که داشتن موهای زائد بدن برای ورزش کردن آن‌ها مانع به‌حساب می‌آید بنابراین روزانه به تعداد متقاضیان حذف موهای زائد اضافه می‌شود. در اینجا به شرح برخی از روش‌های حذف موهای زائد بدن مردان می‌پردازیم.

شیو کردن موهای زائد

رایج‌ترین روش حذف موهای زائد شیو کردن با تیغ و ژیلت است، زیرا روشی ارزان، سریع و ساده هست و بسیاری از مردان این روش را انتخاب می‌کنند. اگرچه شیو کردن موهای زائد بدن روشی راحت و ساده می‌باشد اما یکی از موقتی‌ترین روش‌های حذف موهای زائد است و در مدت‌زمان کوتاهی نهایت تا ۲۴ ساعت به این حالت باقی می‌ماند و دوباره شروع به رشد می‌کند.

اما با توجه به این که موهای زائد ضخیم هستند در هنگام رویش مجدد همراه با سوزش و تحریک پوست می‌باشند و همچنین هنگام حذف موها با این روش، امکان بروز مشکلاتی از جمله خراشیدگی پوست، خونریزی، خارش و جوش زدن وجود دارد.

پودرها و کرم‌های موبر ترکیباتی از مواد شیمیایی هستند که هنگام برخورد با موها به‌راحتی باعث تجزیه آن‌ها می‌شوند. استفاده از این موبرها نیز بسیار ساده می‌باشد و در مدت‌زمان کوتاهی نتیجه می‌دهند و باعث نرمی و لطافت پوست می‌شوند. اگر چه دوام این روش کمی طولانی‌تر از ژیلت و تیغ کشیدن می‌باشد اما ممکن است به خاطر ساختار شیمیایی آن‌ها افرادی که دارای پوست‌های حساس‌تری هستند دچار مشکلاتی از قبیل جوش زدن، خارش، نازک شدن و زخم شدن پوست شوند.

الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد مردان

در این روش یک میله‌ی نازک فلزی به فولیکول‌های مو وارد می‌شود و یک جریان الکتریکی سطح پایین از طریق آن وارد پوست شده و فولیکول مو را از بین می‌برد و بنابراین موها قادر به رشد دوباره نخواهند بود. الکترولیز روشی با سرعت پایین می‌باشد و ناحیه کوچکی را پوشش می‌دهد. اگرچه این روش دوام زیادی نسب به سایر روش‌هایی مثل ژیلت و اپیلاسیون دارد اما در مواردی الکترولیز می‌تواند باعث ایجاد زخم و قرمزی پوست شود.

اپیلاسیون

اپیلاسیون با موم‌ها و وکس‌های طبیعی که معمولا از صمغ ساخته می‌شوند، از دیگر روش‌های حذف موهای زائد بدن می‌باشد. روش استفاده از این موم‌ها به این صورت است که این مایع شبیه به عسل بر روی موهای زائد کشیده می‌شود و با یک پد یا پارچه مخصوص از روی پوست برداشته می‌شود. معمولا روش اپیلاسیون برای برداشتن موهای صورت مردان در ناحیه گونه، اطراف چشم، پیشانی و بینی کاربرد دارد. بسیاری از افراد به خصوص کسانی که تزریق ژل انجام داده‌اند، موافق انجام اپیلاسیون در این نواحی نیستند.

از مزایای این روش می‌توان به دوام طولانی‌مدت، پاکسازی و لطافت پوست اشاره کرد. در کنار مزایای این روش نیز عوارضی از جمله درد زیاد، کبودی پوست، جوش و رشد موهای زیرپوستی اشاره کرد.

لیزر موهای زائد آقایان در اصفهان

بهترین مرکز لیزر موهای زائد آقایان در اصفهان

رویش موی زائد در بدن مردان امری طبیعی است که باعث تفاوت بین مردان و زنان می‌شود‌. امروزه برخلاف گذشته که موی زائد بدن برای مردان امری طبیعی محسوب می‌شد، بسیاری از مردان به دنبال رفع موهای زائد بدن خود هستند.

روش رفع موهای زائد بدن مردان با زنان متفاوت نیست و از روش‌های مشابه استفاده می‌شود یکی از این روش‌های جدید لیزر موهای زائد می‌باشد که در مرکز تخصصی لیزر موهای زائد سینایار هم انجام می‌شود.

موهای بدن، اگرچه کاملا طبیعی ی هستند اما می‌توانند برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشند. مردان به دنبال راه‌های کارآمد برای از بین بردن موهای زائد هستند، به خصوص که سایر روش‌های رفع موهای زائد در آقایان مانند اپیلاسیون، اصلاح و کرم‌های موبر، زمان‌بر هستند و دوام زیادی ندارند.

رشد مجدد مو بعد از استفاده از این روش‌ها می‌تواند خارش داشته باشد و سایه‌ای در زیر پوست ایجاد کند که رنگ ناهمواری به پوست می‌دهد. همچنین دسترسی به بسیاری از نواحی بدن خودتان سخت است و استرس بیشتری به این فرآیند می‌افزاید.

لیزر موهای زائد بدن آقایان

لیزر موهای زائد بدن مردان به عنوان روشی جدید، کاربردی و دائمی برای حذف موهای زائد نواحی مختلف بدن در بین مردان بسیار پرطرفدار است. از دلایل محبوبیت این روش می‌توان به راحتی، کم درد بودن، دوام طولانی‌مدت و حتی بعد از طی کردن دوره لازم به دوام همیشگی آن اشاره کرد.

از این رو در لیزر موهای زائد بدن آقایان امکان حذف و یا کاهش تراکم موی بدن مردان در نواحی سینه، شکم، کمر، صورت، گردن، پا، ناحیه تناسلی را ایجاد کرده است.

 

نواحی مناسب بدن مردان برای لیزر موهای زائد

رشد موهای زائد بدن انسان‌ها به دلایل ژنتیکی با هم تفاوت دارند، اما به طور کلی، وجود موهای زائد در بدن مردان، بیشتر از زنان است. در حال حاضر لیزر موهای زائد پرطرفدارترین روش حذف موهای زائد بدن می‌باشد. آقایانی هستند که برای تمام بدن خود از لیزر موهای زائد صورت گرفته تا رفع موهای زائد پا را انتخاب می‌کنند اما به طور کل مناسب‌ترین نواحی بدن مردان برای لیزر عبارتند از:

  • پاها
  • دست‌ها
  • زیر بغل
  • ناحیه تناسلی
  • کمر و شکم
  • ریش و خط ریش

لیزر موهای زائد پاها در آقایان

امروزه بسیاری از مردان برای رفع موهای زائد پاهای خود به سراغ لیزر موهای زائد پا می‌روند. حرارت ناشی از پالس نوری منجر به از بین رفتن ریشه مو و به مرور کاهش تراکم موهای اضافی می‌شود. از طرفی این روش آسیبی به پوست نخواهد زد. اکثر ورزشکاران از این روش برای رفع موهای زائد پای خود استقبال می‌کنند.

لیزر موهای زائد زیر بغل در مردان

رشد موهای زائد زیر بغل در اثر فعالیت‌های روزانه و فعالیت‌های ورزشی باعث بروز عرق و بوی بسیار بد و تندی در این ناحیه می‌شود. اصلاح کردن موهای این ناحیه باعث افزایش تراکم موهای زائد شده، در حالی که لیزر، فولیکول‌های مو را از بین برده و تراکم مو کم می‌شود.

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی آقایان

رویش موهای اضافی در ناحیه تناسلی آقایان باعث رشد باکتری‌ها، عرق کردن و بروز بوی نامطبوعی در این ناحیه می‌شود؛ بنابراین لیزر موهای اضافی این نواحی باعث بهبود بهداشت فردی آقایان و ایجاد حس خوشایندی در آن‌ها می‌شود. برای خانم‌ها رفع موهای زائد این ناحیه، به لیزر موهای زائد بیکینی معروف است.

لیزرموهای زائد کمر، شکم و سینه آقایان

اگرچه داشتن موهای زائد در نواحی کمر، سینه و شکم برای آقایان امری طبیعی است اما بسیاری از آقایان دارای موهای بیش از حدی در این نواحی هستند و ترجیح می‌دهند برای همیشه از شر آن خلاص شوند که لیزر موهای زائد بهترین روش برای آن‌ها محسوب می‌شود.

قیمت لیزر موهای زائد در آقایان

مزایای لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد نیز مانند سایر روش‌های زیبایی برای آقایان مزایای زیادی می‌تواند به همراه داشته باشد که در اینجا به شرح برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

رعایت بهداشت: افرادی که دارای بدن پرمویی هستند معمولا در ماه‌های گرم سال دچار خارش، عرق‌سوز شدن و بوی بدی می‌شوند، بنابراین لیزر موهای زائد می‌تواند باعث رعایت بهداشت فردی شود.

پیشگیری از مشکلات پوستی: لیزر موهای زائد با کاهش حجم و ضخامت موهای اضافی بدن می‌تواند مانع از رشد موهای زیرپوستی که خود عامل بسیاری از مشکلات پوستی احتمالی برای فرد هستند بشود.

مقرون به صرفه بودن: لیزر موهای زائد هم از نظر مدت زمان و هم از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر روش‌های رفع موهای زائد است زیرا با طی کردن تعداد جلسات کافی، موها تا میزان زیادی حذف می‌شوند و دیگر نیازی به زمان زیاد و یا هزینه اضافی برای رفع آن‌ها نمی‌باشد. بنابراین هزینه لیزر موهای زائد در مراکز معتبر از سایر روش‌های طولانی دیگر بسیار مناسب‌تر است.

عوارض لیزر موهای زائد برای آقایان

عوارض لیز موهای زائد در مردان باتوجه به جنس پوست، رنگ مو و مراقبت‌های قبل و بعد از درمان متفاوت است. رایج‌ترین عوارض جانبی لیزر رفع موهای زائد در آقایان عبارتند از مشکلات پوستی پس از انجام لیزر و تغییر رنگ پوست. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که درد لیزر بسیار زیاد است و حالت سوختگی با آن‌ها می‌ماند.

مشکلات پوستی: بعد از انجام لیزر موهای زائد بروز مشکلاتی از قبیل قرمزی و التهاب موقت امری طبیعی می‌باشد که باید گفت: موقتی هستند و طی مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شود.

تغییر رنگ: در صورتی که دستگاه لیزر متناسب با پوست فرد متقاضی نباشد ممکن است باعث تیره شدن موقتی و یا حتی دائمی پوست شود. از این رو انتخاب مرکز لیزر معتبر که هم تکنسین ماهر داشته باشد هم دستگاه‌های مناسب شما را داشته باشد مهم است.

عوارض لیزر موهای زائد در آقایان

دستگاه لیزر مناسب موهای زائد آقایان

معمولا یک دستگاه لیزر موهای زائد خاص را نمی‌توان به عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد مردان معرفی کرد زیرا عملکرد هر دستگاه به رنگ پوست، رنگ و ضخامت موی هر فرد بستگی دارد.

به طور کلی ۳ نوع طول‌موج الکساندرایت، دایود و اندیاگ در لیزرهای رفع موی زائد مورد استفاده قرار می‌گیرند که در اینجا به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

  • الکساندرایتطول‌موج الکساندرایت یا ۷۵۵ نانومتر مناسب افرادی است که پوستی روشن و سفید و موهای نازک و کرکی دارند.
  • دایودطول‌موج دایود یا ۸۰۸ نانومتر، مناسب افراد با پوستی سبزه و تیره و موهای ضخیم هستند.
  • اندیاگطول‌موج اندیاگ یا ۱۰۶۴ نانومتر نیز مناسب افراد سیاه پوست و بسیار تیره می‌باشد.

با توجه به این موضوع که مردان دارای پوست ضخیم‌تر و موهای تیره‌تری هستند نیاز به توان بالاتر و انرژی‌درمانی بیشتری برای رفع مؤثر موهای زائد دارند از این رو دستگاه‌هایی که توان بالاتری داشته باشند را می‌توان به عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای آقایان نام برد.

لیزر فول بادی آقایان اصفهان

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد آقایان

معمولا برای رفع موهای زائد بدن مردان بین ۸ تا ۱۲ جلسه توصیه می شود که ممکن است همین موضوع برای افراد با تایپ پوستی و جنس موی مختلف، متفاوت باشد.

در این روش لیزر، موهایی را که در مرحله رشد هستند از بین می‌برد و موهایی که سست شده اند بعد از چند هفته خواهند ریخت. به طور کلی اگر تمامی جلسات موردنیاز و اقدامات لازم رعایت شود، ۵۰ تا ۸۰ درصدی موهای زائد بدن مردان از بین خواهد رفت.

هزینه لیزر موهای زائد آقایان

قیمت لیزر موهای زائد برای آقایان به عوامل مختلفی بستگی دارد و قیمت مشخصی برای آن نمی‌توان در نظر گرفت بنابراین هزینه لیزر آقایان در کلینیک‌های مختلف متفاوت است. قیمت لیزر در نواحی مختلف بدن در مردان متفاوت است بنابراین یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت لیزر آقایان، ناحیه موردنظر برای انجام لیزر است.

عامل تأثیرگذار دیگر در تعیین هزینه لیزر موهای زائد مردان، نوع دستگاه لیزر است و با توجه به تنوع دستگاه‌های لیزر در کلینیک‌های مختلف، قیمت لیزر براساس نوع دستگاه و برند آن تعیین می‌شود.

لیزر موهای زائد مردان

نحوه انجام لیزر موهای زائد مردان

لیزر موی مردان توسط اپراتور آقا انجام می‌شود. آقایان باید پیش از انجام لیزر نواحی مورد نظر خود را شیو کرده باشند. در این صورت لیزر عملکرد مناسب را خواهد داشت. بسته به این که از کدام دستگاه برای رفع موهای زائد مردان استفاده می‌شود، اپراتور به شیوه درست لیزر را انجام می‌دهد.

لیزر موهای زائد در مردان روشی است که در آن پرتو لیزر به سمت پوست هدف قرار می‌گیرد تا موها را از بین ببرد و از رشد مجدد آن جلوگیری کند. پرتو خاصی از نور، اپیدرم (سطح پوست) را دور می‌زند و فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد و از تولیدمثل مو جلوگیری می‌کند. نور لیزر با هدف قرار دادن فولیکول به گرما تبدیل می‌شود.

این بدان معنی است که با برخورد لیزر به فولیکول مو، ساقه مو ضعیف می‌شود. در طی یک دوره درمان، فولیکول مو از بین می‌رود و موها نمی‌توانند دوباره رشد کنند و در نتیجه از رشد مو جلوگیری می‌شود. پس از آن، رشد مجدد به حداقل می‌رسد و موهای زائد تا 90٪ کاهش می‌یابد. اگر دوباره رشد موها را تجربه کنید، نرم‌تر، ظریف‌تر و روشن‌تر از قبل می‌شوند.

پس از انجام لیزر استفاده از کرم زینک نباید فراموش شود چرا که در رفع احساس سوزش و جلوگیری از سرخ شدن پوست بسیار مؤثر است.

 

 

5/5 (1 نظر)

مقالات مرتبط

2 دیدگاه

  • سلام لیزر برای اقایان توسط خانم انجام میشه ؟

    • سلام و عرض ادب، لیزر موهای زائد آقایان در نواحی مختلف توسط اپراتور آقا انجام می‌شود.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12