روشهای رفع چین و چروک دور لب

زمان برای مطالعه: 7 دقیقه
فهرست مطالب

یکی از مشکلات زیبایی رایج در سنین بالاتر، ایجاد خطوط چین و چروک اطراف لب ها ست. افراد زیادی از گودتر شدن خطوط خنده اطراف دهان خود شکایت دارند. بسیاری از افراد هم با بالاتر رفتن سن از چین چروک این نواحی گله مندند. امروزه با روش های متعددی میتوان هم به درمان و رفع چروک دور دهان پرداخت هم با انجام برخی کارها از جمله بوتاکس و رسیدگی به پوست، از روند افزایش خطوط اطراف لب جلوگیری کرد. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص درمان قطعی چین و چروک دور لب می خوانید.

چین و چروک دور دهان

علل ایجاد چین و چروک دور دهان

با بالارفتن سن، میزان چربی پوست کاهش یافته و انعطاف‌پذیری خود را از دست می دهد که این تغییرات در نواحی خاصی از پوست صورت مانند دورلب ها که حرکات روزمره بیشتری انجام می دهند زودتر از سایر قسمت ها نمایان می شود. بنابراین بهتر است برای جوانسازی دور لب از سنین پایین اقدام کرد.علاوه بر افزایش سن و کاهش انعطاف‌پذیری پوست عوامل متعدد دیگری نیز بر ایجاد این چین و چروک ها وجود دارد که می توان به عوامل محیطی مانند آب و هوا،رژیم غذایی ، مصرف دخانيات، و ژن اشاره کرد‌. می توانید درباره انواع روش های جوانسازی پوست هم در سینایار مطالعه کنید.

سینایار با ارائه بهترین خدمات تزریق چربی اصفهان در خدمت شما عزیزان می باشد.

تاثیر افزایش سن بر خطوط اطراف لب

با افزایش سن و کم تر شدن حجم استخوان صورت،پوست صورت بویژه نواحی اطراف دهان دچار افتادگی و چین و چروک های زیادی می شود.که این مورد تا حد زیادی غیرقابل پیشگیری و تغییر می باشد.

آب و هوا و چروک های اطراف دهان

عوامل محیطی مانند آب و هوا تأثیرات زیادی بر روی پوست بویژه پوست صورت دارند. مناطق بسیار گرم و شرجی مراقبت های پوستی خاص خود مانند استفاده از ضدآفتاب های قوی و همچنین مناطق بسیار سرد و خشک نیاز به استفاده از انواع کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده و آبرسان دارند تا بتوانند در حد امکان از ایجاد خطوط و چین و چروک اطراف ناحیه لب دهان جلوگیری کنند.

 

مصرف دخانیات

دود سیگار باعث تغییر رنگ پوست می شود و و باعث ایجاد چین و چروک های ریز زیادی بروی پوست و بویژه اطراف دهان می‌ شود.زیرا نیکوتین موجود در سیگار با انبساط شریان‌های خونی باعث می شود خون کمتری به پوست انتقال یابد.

تاثیر رژیم غذایی بر چروک دور لب

میزان و نوع غذاهایی که هر فرد مصرف می کند تاثیر زیادی بر روی پوست او دارد. رژیم های غذایی گیاهخواری، خام خواری،غذاهای کم کربوهیدرات و پر پروتئین به داشتن پوستی سالم و شاداب کمک می کند.

 

انواع چین و چروک دور لب

برای خط و خطوط ایجاد شده در اطراف لب نام های مختلفی وجود دارد که در اینجا با آن ها آشنا می شویم. برای درمان چروک دور لب لازم است با انواع آن آشنا شویم تا بهترین روش درمان را برای آن انتخاب کنیم.

خط لبخند

خط لبخند یا خط خنده چین و چروک‌هایی است که به دلیل خندیدن یا لبخند زدن های روزانه در اطراف دهان ایجاد می‌شوند و در هنگام خندیدن عمیق تر می شوند.

خط لبخند

خط ماریونت اطراف لب

خطوط ماریونت که نام های دیگر آن خط غم یا خط بغض نام دارد با بالارفتن سن بصورت خطوطی از سمت لب ها به سمت چانه ایجاد می شود و باعث غمگین تر نشان دادن چهره می شود.

خط رژ لب

چروک‌های دیگری که در ناحیه خود لب ها بویژه لب بالایی ایجاد می شود خطوط عمودی لب یا خطوط سیگاری‌ها نیز نامیده می‌شود. بسیاری از افراد گمان می کنند که این خطوط با تزریق ژل بر طرف می شوند. اما پیش از عمیق شدن این خطوط و نیاز به انجام تزریق به ناحیه پشت لب، پیشنهاد می شود از روش های پیشگیرانه استفاده کنید.

روش های درمان کلینیکی چین و چروک های دور لب

امروزه رفع چروک دور لب بدون جراحی امکان پذیر است. در کلینیک های پوست و زیبایی راه های مختلفی برای درمان چین و چروک های اطراف لب وجود دارد که در اینجا به شرح برخی از این موارد پرداخته ایم:

رفع چین و چروک اطراف لب با تزریق ژل و فیلر

تزریق فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک یکی از روش های محبوب و پرطرفدار برای رفع خط خنده و ماریونت می باشد.این ژل هایپر کننده با تولید کلاژن در زیر پوست باعث جوانسازی و شفافیت پوست می شود و چین و چروک های اطراف دهان را برطرف می کنند.

رفع چین و چروک اطراف لب با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس نیز ،یکی دیگر از روش های غیرجراحی محبوب برای برطرف کردن خطوط اطراف دهان می‌ باشد.

مکانیسم تزریق بوتاکس به گونه ای است که، با فلج کردن موقتی اعصاب ناحیه تزریق، از انقباض عضله های اطراف دهان جلوگیری می کند و عضله دیگر قادر به حرکت نخواهد بود.

با تکرار تزریق بوتاکس به اطراف لب، عضلات این ناحیه به مرور ضعیف و بی حرکت خواهند شد و خط خنده در این ناحیه به مرور کم تر خواهد شد. برای تزریق بوتاکس اصفهان به کلینیک سینایار مراجعه نمایید.

رفع چین و چروک اطراف لب با لیفت

در مواردی که عمق چین و چروک های اطراف لب بسیار عمیق باشد و رفع و پر کردن این خطوط با روش های غیرتهاجمی و تزریق فیلرهای پوستی امکان پذیر نیست، بهترین روشی که برای از بین بردن چروک دور لب پیشنهاد می شود جراحی لیفت می باشد.با جراحی لیفت ،چین و چروک های اطراف دهان به سمت بالا کشیده می شود و با رفع شلی و افتادگی پوست ،این خطوط نیز برطرف می شوند‌.

راه های طبیعی برای کاهش چروک دور لب

برای درمان چین و چروک های دور لب روش های طبیعی و خانگی متنوعی وجود دارد که بسیاری از افراد ترجیح می دهند قبل از شروع درمان های کلینیکی آن ها را امتحان کنند.قابل ذکر است که این روش ها اثر قطعی برای درمان به حساب نمی آیند و فقط می توان به عنوان روش هایی برای پیشگیری و در کنار روش های کلینیکی از آن ها استفاده کرد.

 

در ادامه به برخی از این درمان‌های خانگی برای جوانسازی دور لب اشاره می‌کنیم:

استفاده از روغن های طبیعی برای کاهش چروک دور لب

روغن های گیاهی حاوی اسیدهای چرب سازگار با چربی‌های موجود در پوست،مناسب برای ترمیم پوست هستند و استفاده روزانه‌ از آن ها بی خطر می باشد، به تقویت، شادابی و کاهش چین و چروک های دور لب نیز کمک می کنند. از جمله این روغن های طبیعی می توان روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن هسته انگور، روغن زیتون، روغن آفتابگردان نام برد که هرکدام خواص و ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند.

استفاده از روغن های طبیعی برای کاهش چروک دور لب

تاثیر گیاه آلوئه‌ ورا بر رفع چروک اطراف دهان

یکی دیگر از روش های درمان خانگی موثر برای رفع چین و چروک های اطراف لب استفاده از گیاه آلوئه‌ورا می باشد.

این گیاه حاوی ویتامین های A,B,C,D, E و همچنین حاوی منیزیم ،پتاسیم و زینک است .آلوئه ورا با مرطوب نگه داشتن پوست مانع از خشک شدن پوست و ایجاد خطوط ریز اطراف دهان می‌ شود. بسیاری از افراد برای کاهش التهاب پس از لیزر موهای زائد از آلوئه ورا استفاده می کنند.

ماسک ادویه و عسل برای چروک دور لب

استفاده از ماسک مخلوط ادویه هایی مانند زردچوبه و یا دارچین با عسل می تواند از ایجاد چین و چروک های اطراف لب کمک کند.

به این ترتیب که ۱ قاشق زردچوبه و یا دارچین را با ۳ قاشق عسل ترکیب کرده و به نواحی اطراف لب بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را به آرامی با آب گرم بشویید.

تاثیر سفیده تخم مرغ بر کاهش چروک دور لب

سفیده تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی و ویتامین ها از جمله کلسیم ،منیزیم و پروتئین می باشد. که برای پوست مفید و از ایجاد چین و چروک های ریز اطراف دهان جلوگیری می کند. ماسک های مفید و متنوعی می توان با استفاده از سفید تخم مرغ در منزل ساخت و بصورت روزانه استفاده کرد. آمینو اسیدهای موجود در سفیده تخم مرغ تأثیر زیادی روی شفافیت و جوان‌سازی سلول های پوست دارد.

 

استفاده از ماسک موز برای اطراف لب

ماسک موز موز حاوی روغن و ویتامین های طبیعی است که به سلامت پوست و کاهش چین و چروک کمک می کند. استفاده از خمیر موز را روی پوست توصیه می کنند.

به این ترتیب که چند حلقه موز را له کرده تا بصورت خمیر درآید،سپس یک لایه از آن را اطراف دهان مالیده و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم شسته شود.همچنین می توان یک قاشق عسل و یا روغن زیتون به آن اضافه کرد.

تاثیر ماسک موز برای چین و چروک‌های صورت به قدری زیاد است که به ماسک‌های حاوی موز ، بوتاکس‌های طبیعی صورت می‌گویند.

5/5 (1 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12