روش های درمان چروک دور چشم

زمان برای مطالعه: 8 دقیقه

چین و چروک‌های دور چشم معمولا به دلیل افزایش سن و کاهش تولید کلاژن و الاستین پوست می‌باشد. این پروتئین‌های اصلی با حفظ شادابی و یکنواختی بافت پوست در هنگام کشیده شدن یا حرکت عضلات، پوست را به جای قبلی خود باز می‌گردانند. با بالارفتن سن و در نتیجه‌ی کاهش کلاژن و الاستین پوست خطوط و چین و چروک های ریزی در اطراف چشم ایجاد می کنند و در نتیجه منجر به شکل‌گیری تدریجی خطوط پنجه کلاغی می‌شوند که معمولا در هنگام خندیدن بیشتر نمایان می شوند.

علل ایجاد چین و چروک دور چشم

از دلایل ایجاد چروک زیر چشم از بین رفتن خاصیت انعطاف پذیری پوست می باشد که بیشتر در سنین بالا اتفاق می‌افتد. اما علاوه بر بالا رفتن سن، دلایل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند موجب کاهش خاصیت کشسانی پوست شده و علت چروک های دور چشم شوند.

حالات تکراری چهره

تکرار مداوم حرکات چهره مانند اخم کردن، خندیدن و یا تنگ کردن چشم ها باعث می شوند که اطراف چشم ها زودتر دچار چین و چروک شوند. در دوران جوانی پوست سریع به حالت اولیه خود باز می‌گردد، اما با گذر زمان، پوست انعطاف پذیری خود را جهت برگشتن به حالت قبلی از دست داده و در نتیجه شیارهای دائمی بیشتری شکل می‌گیرند.

پوست روشن

افرادی که دارای پوست روشنی هستند بیشتر مستعد آسیب‌دیدگی در برابر نور خوشید می باشند بويژه اینکه دچار چین و چروک های زیادی در اطراف چشم های خود در سنین پایین می شوند و زود تر از سایر افراد به پیری پوست دچار می شوند. از این رو باید از پوست خود بیشتر مراقبت کنند.

 

سیگار کشیدن

مصرف روزانه و مداوم سیگار باعث کاهش آب بدن و دهیدراته شدن پوست می شود، در نتیجه کلاژن پوست کاهش یافته و پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست می دهد و دچار چین و چروک های زیادی بویژه در اطراف چشم ها می شود.

 نور خورشید

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید باعث کاهش الاستین و کلاژن پوست شده و می تواند منجر به هیپرپیگمانتاسیون شود و روند ایجاد چین و چروک اطراف چشم ها را تسریع بخشد.

نحوه خوابیدن

خوابیدن بر روی صورت می‌تواند سبب ایجاد خطوط ریز ی در اطراف چشم‌ها یا نواحی دیگر صورت گردد که در صورت تکرار این حالت اطراف چشم ها دچار چروک عمیقی می شود.

انواع چین و چروک دور چشم

چروک هایی که روی پوست شکل می گیرند چندین مدل دارند. برخی عمیق و برخی سطحی هستند و هر کدام بنا به دلایل مختلفی که در بالاتر گفته شد ایجاد می شوند. در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

چروک‌های داینامیک

انقباض مکرر عضلات صورت می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک‌ های پوست صورت شوند که با هر حرکت عضلات ایجاد می شوند. چروک‌های پنچه کلاغی گوشه‌های بیرونی چشم نیز نمونه‌ای از چروک‌های حرکتی هستند.

چروک‌های استاتیک

آسیب های پوستی باعث ایجاد چین و چروک های ثابت اطراف چشم ها می‌شوند و حتی زمانی که عضلات صورت بی حرکت هستند، قابل مشاهده باقی می‌ باشند. با گذشت زمان این چین و چروک‌های می‌توانند به چین و چروک‌های ثابت تبدیل می شوند.

چروک‌های پیری

از بین رفتن میزان چربی پوست در نتیجه افزایش سن باعث ایجاد چین و چروک هایی در اطراف چشم ها می‌شود که به آن ها چروک های پیری گفته می شود.

 

پیشگیری از ایجاد چین و چروک اطراف چشم

برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک اطراف چشم با انجام چند راهکار ساده و البته کاربردی می توان به این نتیجه رسید که جلوگیری از ایجاد چین و چروک دور چشم به راحتی قابل پیشگیری می باشد.

کرم ضد آفتاب مناسب

قرار گرفتن بیش از اندازه و مستقیم پوست با نور خورشید و بدون محافظ باعث بروز بیماری های پوستی زیادی می شود.

جهت جلوگیری از این بیماری ها و همچنین پیری زودرس پوست بویژه جلوگیری از چین و چروک های اطراف چشم در هر فصلی از سال بهتر است یک لایه محافظ از کرم ضد آفتاب بر روی پوست و بویژه دور چشم ها که بسیار حساس هستند استفاده شود.

عینک‌ آفتابی

هنگامی که در تماس مستقیم نور شدید آفتاب قرار می گیریم ناخودآگاه چشم های خود را تنگ می کنیم تا نور آفتاب کمتر چشم ما را اذیت کند. با تکرار این حرکت در طول روز، عضلات و پوست اطراف چشم دچار حالت جمع شدگی می شود و چروک سطحی ایجاد می گردد. بنابراین با استفاده از عینک آفتابی مناسب چشم ها را پوشش داده و می تواند تا حد زیادی مانع ایجاد چین و چروک های ناشی از نور خورشید شود.

 

تغذیه سالم

تغذیه و رژیم غذایی سالم در جلوگیری از چین و چروک دور چشم و پیری زودرس پوست بسیار موثر می باشد.

به عنوان مثال مصرف مواد قندی و شیرینی جات، فست فودها و غذاهای سرخ کردنی را به حداقل برسانید. مصرف میوه، سبزیجات و مواد غذایی حاوی روی و سلنیوم را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید.

مصرف آب کافی

نوشیدن میزان کافی آب روزانه، از عوامل مهم و ضروری در حفظ سلامت بدن و پوست و مو می باشد و تاثیر بسزایی در حفظ لطافت و شادابی پوست دارد. مصرف آب کافی باعث هیدراته شدن پوست می شود و مانع از ایجاد چین و چروک های پوستی می شود.

 

روش های طبیعی کاهش چروک روش دور چشم

استفاده از ماسک ها و مواد طبیعی یکی از راهکارهای خانگی رفع چروک اطراف چشم است. البته لازم است پیش از قرار دادن این مواد به اطراف چشم خود، از میزان حساسیت پوست خود و واکنش احتمالی که ممکن است به برخی مواد بدهد مطمئن شوید.

 ماسک قهوه

استفاده روزانه از پودر قهوه و پودر کاکائو موجب جذب آنتی‌اکسیدان و از بین بردن چروک زیر چشم ها می‌شود.

جهت تهیه ی این ماسک باید پودر کاکائو و قهوه تازه آسیاب شده را به یک اندازه مخلوط کرده و سپس عسل را به آن‌ها اضافه کنید و روزانه این ماسک را به زیر چشم بمالید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را به آرامی شسته و با حوله نرم خشک کنید.

سایر خدمات سینایار: تزریق ژل اصفهان برای فرم دهی صورت و لب

ماسک روغن نارگیل و زردچوبه

روغن نارگیل حاوی ویتامین E می باشد و یکی از آبرسان های مفید و ضروری پوست محسوب می شود. جهت آماده کردن این ماسک یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با کمی زردچوبه به خوبی مخلوط کنید و آن را بر روی چروک زیر چشم بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس صورت خود را با آب بشویید.

این ماسک با آبرسانی به درمان چروک دور چشم کمک می‌کند.

ماسک آلوئه ورا

ویژگی آبرسانی آلوئه‌ورا برای درمان چین و چروک دور چشم و صافی پوست بسیار مؤثر است. این گیاه دارای ویتامین‌های E و C و بتاکاروتن بوده که در حفاظت از پوست و روش های جوانسازی پوست تأثیر چشمگیری دارد. ژل برگ آلوئه‌‌ورا را با یک قاشق ماست و ۴ قاشق آب خیار مخلوط نمایید و روزانه این ماسک را به زیر چشم خود مالیده و به مدت ۱۰ دقیقه آرام ماساژ دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب شست و شو دهید.

 ماسک موز

موز سرشار از ویتامین‌های A ، C و E است و در حفظ رطوبت پوست بسیار مؤثر می باشد. برای درست کردن ماسک یک موز را کاملاً له و خمیر کرده و به آرامی آن را دور چشم خود بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.

 

درمان های کلینیکی برای رفع چروک دور چشم

بهترین و سریعترین راه درمان چروک دور چشم استفاده از تکنولوژی های روز زیبایی است. امروزه با انجام تزریقات بوتاکس، میکرودرم، هایفوتراپی و … به راحتی و در سریعترین زمان ممکن می توان چین و چروک اطراف چشم را بر طرف کرد و طراوت و جوانی را به پوست باز گرداند. از جمله روش های درمان چروک اطراف چشم در کلینیک تخصصی زیبایی به قرار زیر است:

رفع چروک دور چشم با تزریق ژل

تزریق ژل به زیر چشم ها تا حد زیادی به کاهش یا رفع چین و چروک های این ناحیه کمک می‌کند. هنگامی که فیلر به ناحیه مورد نظر تزریق می شود به قسمت زیر چشم حجم می دهد و چین و چروک و فرو رفتگی های این ناحیه برطرف می شود.

یکی از روش‎‌های طبیعی و بدون عارضه برای رفع گودی و سیاهی و برطرف نمودن خطوط و چین‌و چروک‌های زیر چشم تزریق چربی است که جهت اطلاع از نحوه انجام این روش، مزایا و مدت ماندگاری آن به مطلب تزریق چربی زیر چشم در اصفهان مراجعه کنید. 

درمان چروک دور چشم با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس باعث انقباض عضلات گوشه چشم ها و رفع چین و چروک های پنجه کلاغی این ناحیه می شود.تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بوتاکس می تواند چین و چروک ، خطوط ریز گوشه چشم ها را کاهش دهد. معمول متخصصین زیبایی بوتاکس زیرچشم را به جای تزریق انواع فیلر برای خطوط اطراف چشم توصیه می کنند.

هایفوتراپی برای رفع چین و چروک دور چشم

هایفوتراپی دور چشم یکی از روش های نسبتا جدید برای درمان خطوط اطراف چشم است. در این روش درمانی، امواج اولتراسوند در نواحی آسیب دیده متمرکز می شوند و با حرارت و گرمایی که به پوست القا می کنند، باعث تحریک کلاژن سازی و ترمیم بافت های آسیب دیده پوست می شوند و باعث جوانسازی پوست اطراف چشم می شوند. هایفوتراپی روشی بدون آسیب و بدون نیاز به بستری یا دوره نقاهت طولانی می باشد که به همین دلیل در بین متقاضیان زیبایی بسیار پرطرفدار و محبوب است.

بیشتر بخوانید: جهت اطلاع از نحوه انجام هایفو برای جوانسازی چشم‌ها می‌توانید به مقاله هایفوتراپی دور چشم مراجعه کنید. 

درمان چروک دور چشم با میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی غیر تهاجمی است که باعث میشود چین و چروک های اطراف چشم بدون هیچگونه درد و دوره ی نقاهتی درمان شوند و بعد از آن میتوان به انجام فعالیت های روزمره پرداخت.

 

بهبود چروک دور چشم با میکرونیدلینگ

با افزایش سن میزان تولید کلاژن در پوست صورت کاهش پیدا می‌کند و به مرور زمان منجر به ایجاد چین و چروک در پوست بویژه اطراف چشم می شود. روش کار میکرونیدلینگ به این صورت است که مواد مغذی و محرک تولید کلاژن را وارد پوست می کند و با تولید الاستین و کلاژن، میزان چین و چروک اطراف چشم کاهش می‌یابد.

کاهش چروک دور چشم با اندولیفت

اندولیفت یک متد درمانی بر پایه ی لیزر می‌ باشد که با حداقل تهاجم و به صورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می‌ شود. در اندولیفت به کمک اشعه نوری، پوست ناحیه چروک شده برداشته می‌شود و علاوه بر برداشتن چین و چروک دور چشم، رنگ این ناحیه را نیز روشن‌تر می‌کند.

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12