تزریق چربی زیرچشم

زمان برای مطالعه: 8 دقیقه

تزریق چربی زیر چشم یکی از روش‌های درمانی موثر برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم است که نتایج طبیعی و ماندگار دارد. در صورتی که زیر چشم‌های شما کبود یا فرورفته است و به دنبال روش درمانی موثر برای این موضوع هستید، تزریق چربی گزینه مناسبی برای شما است. برای آشنایی بیشتر با نحوه انتقال چربی به زیر چشم، دوران نقاهت و عوارض این روش تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تزریق چربی به زیر چشم چیست؟

تزریق چربی روشی است که در آن سلول های چربی از قسمت دیگری از بدن (معمولاً شکم یا پهلوها) جمع‌آوری ‌شده و به ناحیه تحت درمان تزریق می‌شود. این کار به حجیم شدن قسمت‌هایی از صورت که به دلیل افزایش سن حجم خود را از دست داده اند، کمک می‌کند.

تزریق چربی به پلک پایین می‌تواند به طور طبیعی مقداری از حجم طبیعی زیر چشم را بازیابی کند. تزریق چربی برای درمان گودی پلک و کاهش حجم صورت استفاده می‌شود.

اولین بار در سال 1884 دکتر توماس گراهام روش پیوند چربی را برای انتقال چربی به صورت همسرش انجام داد و به نتایج موفقی دست یافت. از آن زمان به بعد، پیوند چربی در بین جراحان چشم و جراحان پلاستیک صورت محبوب شده است و روشی موثر برای جوانسازی صورت، کاهش چین و چروک و درمان گودی زیر چشم است.

تزریق چربی کاربردهای گسترده‌ای دارد و به نواحی مختلفی از صورت و بدن تزریق می‌شود یکی از نواحی تأثیرگذار در فرآیند جوانسازی با روش پیوند چربی، تزریق چربی به پلک پایین یا زیر چشم است.

انتقال چربی به زیر چشم برای افرادی که دارای حلقه‌های سیاه دور چشم، گودی یا فرورفتگی در زیر چشم هستند و در اطراف پلک پایین آن‌ها چین و چروک ایجاد شده است روشی بسیار موثر است.

تزریق چربی زیر چشم در اصفهان

بهترین دکتر تزریق چربی زیر چشم

عمل تزریق چربی، جزء عمل‌های زیبایی کم عارضه برای افراد است اما در صورتی که توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام نشود فرد را با عوارض جبران ناپذیری رو به رو خواهد کرد.

با توجه به این که چشم عضوی بسیار حساس در بدن است در صورتی که قصد انجام تزریق چربی به چشم خود را دارید قبل انجام آن باید در زمینه انتخاب پزشک خوب برای تزریق چربی زیر چشم، تحقیق و بررسی کنید تا بهترین نتیجه را از انجام این عمل زیبایی دریافت کنید.

درمان گودی زیر چشم با تزریق چربی

با افزایش سن و کاهش میزان چربی پوست، پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست می دهد و چهره دچار نواقص مختلفی می‌شود. از جمله این نواقص می‌توان به گودی زیر چشم‌ها اشاره کرد.

از دیگر دلایل ایجاد گودی زیر چشم می‌توان به عوامل محیطی، استرس، کمبود خواب، ژنتیک، تغییرات هورمونی برای زنان اشاره کرد. کاهش و از بین رفتن کامل حجم پوست اطراف چشم یکی از مشخص ترین نشانه های پیری صورت می‌باشد و معمولاً از اهداف اصلی برای بیمارانی است که به دنبال جوان‌سازی صورت هستند.

از آنجایی که دور چشم‌ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است انتخاب روش مناسب برای رفع گودی زیر چشم و درمان حلقه‌های سیاه زیر چشم، کاری حساس و نیازمند تحقیقات زیادی می‌باشد. از جمله روش های رفع گودی زیر چشم می‌توان به تزریق چربی اشاره کرد که این عمل باعث رفع گودی زیر چشم، کاهش چین و چروک‌های چشم، درمان تیرگی دور چشم و فرورفتگی‌های صورت می‌شود.

تجربه تزریق چربی زیر چشم

رفع سیاهی دور چشم با تزریق چربی

هنگامی که از تزریق چربی زیر چشم برای پر کردن نواحی توخالی اطراف چشم یا حلقه‌های سیاه اطراف چشم استفاده می‌شود، به ایجاد چشمانی پرتر و ظاهری جوان به چهره کمک می‌کند. تاکید بر این نکته مهم است که گودی یا سیاهی دور چشم در افراد زمانی اتفاق می‌افتد که حجم چربی زیر پوست دور چشم آن‌ها، کاهش قابل توجهی دارد. این زمانی اتفاق می‌افتد که لایه زیر پوستی چربی به دلیل ترکیبی از عوامل از جمله ژنتیک، هورمون‌ها، رژیم غذایی، سبک زندگی و سن نازک‌تر از حد طبیعی می‌شود.

اگر سیاهی زیر چشم یا حلقه‌های سیاه اطراف چشم خود خسته شده‌اید و اعتماد به نفس خود را از دست داده‌‌اید و به دنبال بهترین روش درمان سیاهی دور چشم هستید، پیشنهاد ما به شما انجام تزریق چربی است.

چه کسانی تزریق چربی زیر چشم داشتند

مراحل انجام تزریق چربی زیر چشم

معاینه: قبل از انجام تزریق چربی  ابتدا فرد متقاضی باید توسط پزشک متخصص معاینه شود تا محل برداشت چربی (شکم، پهلوها، ران‌ها) بررسی شود و محل مناسب برای برداشت چربی مشخص گردد.

استخراج چربی: مرحله بعدی در تزریق چربی بعد از مشخص کردن محل برداشت، تعیین کردن نوع استخراج چربی توسط پزشک متخصص می‌باشد، زیرا این مرحله شامل روش های متفاوتی است.

آماده‌سازی و تصفیه چربی‌های استخراج شده: در مرحله بعد، سلول ها و بافت های چربی، از طریق دستگاه‌های معروف به تکنولوژی سانتریفیوژ، عملیات تصفیه سازی بافت های چربی، به منظور پیوند به زیر چشم‌ها آغاز می‌شود.

تزریق چربی: چربی‌های تصفیه‌شده با دقت و حساسیت بالای توسط پزشک متخصص با استفاده از کانولا یا سوزن های باریک به زیر چشم تزریق می‌شوند. مهارت و تخصص پزشک در این مرحله بسیار موثر است و در صورتی که این کار توسط پزشکان غیرحرفه‌ای انجام شود به علت حساسیت این ناحیه ممکن است ظاهری ناخوشایند برای فرد به وجود آید.

نحوه تزریق چربی زیر چشم برای رفع گودی و تیرگی

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی می‌تواند با پر کردن گودی‌های زیر چشم به بهبود بافت پوستی این ناحیه کمک کند تا کلاژن‌سازی و جوان‌سازی برای این ناحیه انجام بگیرد. مناسب‌ترین افراد برای تزریق چربی زیر چشم این افراد هستند:

  • افرادی که دخانیات مصرف نمی‌کنند.
  • افراد دارای گودی زیر چشم
  • افرادی که دارای سلامت جسمانی مناسب هستند.
  • افرادی که چین و چروک یا پوست جمع شده در پلک پایین دارند
  • افراد دارای حلقه‌های سیاه دور چشم به طور مادرزادی
  • افرادی که دارای چربی کافی در ناحیه شکم، ران‌ها و پهلوها هستند.
  • افرادی که دارای سنین زیر ۵۰ سال هستند.

ماندگاری تزریق چربی زیر چشم

دستورات قبل از تزریق چربی زیر چشم

  • در صورت مبتلا بودن به بیماری‌های پوستی و بیماری‌های زمینه‌ای با پزشک مطرح کنید.
  • از یک هفته قبل از عمل تزریق چربی، از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و وارفارین خودداری شود.
  • از مصرف دخانیات تا حداقل ۴۸ ساعت قبل از عمل خودداری شود.
  • داروهای تجویزی توسط پزشک به طور منظم مصرف شود.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به زیر چشم

  • به مدت یک هفته بعد از عمل تزریق چربی از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری شود.
  • مصرف بالای مایعات بعد از عمل به شدت توصیه می‌شود.
  • مصرف کمپرس سرد و گرم تا ۲ روز بعد از تزریق چربی ضروری می‌شود.
  • مصرف آنتی بیوتیک بعد از تزریق چربی تا چند روز ضروری می‌باشد.
  • از ماساژ دادن زیر چشم‌ها خودداری شود.
  • جهت جلوگیری از جابه‌جایی چربی تزریق شده به زیر چشم بهتر است تا چندین روز به محل دست نزنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و محل‌های گرم و مرطوب مانند سونا، جکوزی و استخر خودداری شود.

عوارض تزریق چربی زیر چشم

ماندگاری تزریق چربی زیر چشم

برای پر کردن گودی‌های زیر چشم، تزریق چربی از روش های محبوب، ماندگار و پرطرفدار است. از آن‌جا که این روش از طریق چربی‌های بدن خود فرد گرفته می شود بعد از تزریق با بافت های بدن فرد یکی شده و دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد که با رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک می‌توان ماندگاری آن را افزایش داد. این نکات عبارتند از:

  • رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از عمل توسط زیباجو
  • انتخاب محل مناسب برداشت چربی
  • برداشت و تزریق صحیح چربی توسط پزشک

مزایای تزریق چربی زیر چشم

مزایای تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم، مانند سایر عمل‌های زیبایی همراه با مزایا و معایبی می‌باشد که برخی این موارد عبارتند از:

  • با توجه به حساسیت ناحیه اطراف چشم‌ها، به این دلیل که در تزریق چربی به زیر چشم‌ها از چربی‌های بدن خود متقاضی استفاده می‌شود، احتمال بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک به ماده‌ی خارجی کمتر می باشد.
  • تزریق چری روشی ایمن، مؤثر و کم خطر است.
  • میزان دوام و ماندگاری تزریق چربی بسیار بیشتر از سایر فیلرهای پوستی می‌باشد.
  • تزریق چربی باعث جوان‌سازی و شادابی پوست بیشتر از سایر روش های زیباسازی می‌باشد.
  • از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون ‌به ‌صرفه‌تر از سایر روش‌ها می‌باشد.

معایب تزریق چربی به زیر چشم

  • انجام عمل تزریق چربی با توجه به سایر اقدامات زیبایی مشابه، روشی زمان‌بر و نیازمند مدت زمان بیشتری برای انجام می‌باشد.
  • انجام تزریق چربی نسبت به تزریق ژل نیازمند اتاق عمل با تجهیزات بیشتری است.
  • از آنجایی که ماندگاری تزریق چربی نسبت به تزریق ژل بیشتر است، در صورت عدم رضایتمندی نتیجه عمل روشی برای تخلیه چربی وجود ندارد بنابراین باید در انتخاب پزشک و کلینیک معتبر تحقیقات زیادی انجام شود.

پف زیر چشم بعد از تزریق چربی

دوره نقاهت تزریق چربی به زیر چشم

همانند هر عمل زیبایی، بعد از انجام تزریق چربی به هر ناحیه‌ای از صورت و بدن از جمله چشم‌ها نیاز به دوره نقاهت دارد و فرد باید در این دوره دستورات و مراقبت‌های توصیه شده توسط پزشک را رعایت کند.

دوره نقاهت تزریق چربی زیر چشم بین 2 الی 3 هفته است و پس از این مدت تورم و کبودی که در زیر چشم ایجاد شده است از بین می‌رود. پیشنهاد می‌شود هفته‌ی اول بعد از عمل تزریق چربی به چشم را در خانه بمانید و استراحت کنید.

ذکر این نکته ضروری است که نتیجه نهایی تزریق چربی به چشم 3 الی 6 ماه بعد از عمل مشخص می‌شود که بعد از این مدت حدود 30 درصد از چربی تزریق شده جذب می‌شود و مقدار باقی‌مانده گودی یا سیاهی زیر چشم را برطرف می‌کند.

هزینه تزریق چربی زیر چشم

هزینه تزریق چربی زیر چشم

همانطور که قبلا توضیح دادیم، تزریق چربی زیر چشم در مقایسه با تزریق ژل به زیر چشم با سختی‌های بیشتری همراه می‌باشد و انجام مراحل تزریق چربی که شامل استخراج و آماده‌سازی‌ و تزریق چربی است، مراحلی هستند که نیاز به تجهیزات بیشتر، تخصص بالاتر و زمان بیشتری دارند، زیرا گرفتن نتیجه مطلوب از این عمل به تخصص و تجربه پزشک مربوط می‌شود.

از این رو با توجه به تمامی موارد گفته شده برای عمل تزریق چربی، قیمت تزریق چربی زیر چشم در مراکز زیبایی مختلف متفاوت است. هرچه تخصص پزشک و تجهیزات اتاق عمل بیشتر باشد متقابلا هزینه انجام تزریق چربی زیر چشم نیز بیشتر خواهد بود.

کلینیک سینایار، با بهره‌گیری از دستگاه‌های باکیفیت‌، اتاق عمل مجهز، کادر باتجربه و متخصص در زمینه زیبایی، از مراکز تزریق چربی معتبر و شناخته شده در استان اصفهان است و به عنوان بهترین کلینیک پوست اصفهان  شناخته می‌شود.

 

 

5/5 (1 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12