برای فرم صورت تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل

زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

تزریق ژل و چربی به صورت، گونه، لب ها و … یکی از راه های رایج برای رفع چین چروک و فرم دهی به صورت است. اما سوال اینجاست که میان این دو چه تفاوتی هایی وجود دارد؟ هر یک برای چه منظوری استفاده می شود؟ مثلا کاربرد تزریق چربی  چیست و چه تفاوتی با ژل دارد؟ و مزیت های یکی نسبت به دیگری چیست؟ برای فرم صورت تزریق ژل بهتر است یا چربی؟ برای خط خنده تزریق ژل بهتر است یا چربی؟ عمل تزریق چربی و تزریق ژل چه تفاوت هایی دارند؟

انتخاب روش فرم دهی به صورت با فیلر ها بسیار حائز اهمیت است .در این مقاله از کلینیک سینایار به تفاوت تزریق ژل برا فرم صورت با چربی به صورت و مزایا و معایب آن پرداخته ایم.

تزریق چربی به صورت

مزایای تزریق چربی به صورت

در تزریق چربی به این دلیل که  از سلولهای چربی بدن خود متقاضی به جای ژل ها که نوعی ماده خارجی و مصنوعی می باشد استفاده می شود.تزریق چربی نسبت به نسبت به فیلرها ماندگاری و دوام بیشتری دارند که همین موضوع باعث محبوبیت این روش در بین افراد متقاضی دارد. اگرچه بسیاری از متقاضیان به علت هزینه ی بالای این عمل و طولانی تر بودن این روش برای  ساکشن چربی و  تزریق آن تزریق فیلر را در اولویت قرار می دهند.

دوام بیشتر تزریق چربی

دوام و ماندگاری تزریق چربی نسبت به سایر فیلر ها بیشتر می باشد و نتیجه بهتری دارد. این موضوع کاملا تجربه شده است و حاصل تلاش مراکز انجام خدمات زیبایی و جراحی می باشد.

تزریق چربی، روشی برای جوانسازی

تزریق چربی روشی برای  جوانسازی و به تعویق انداختن پیری و رفع چین و چروک‌های صورت بخصوص برای افرادی که سنین بالاتری دارند و افتادگی پوست و چین و چروک های ایجاد شده حس ناخوشایندی برای آن ها بوجود آورده است انجام خواهد شد که باعث جوان‌تر شدن افراد و افزایش اعتماد بنفس آن‌ها می شود.

اصلاح نواقص صورت با تزریق چربی

تزریق چربی روشی مطمئن برای رفع ایرادات و و نواقص صورت و در حالت کلی  برای فرم دهی ، کانتورینگ و قرینه سازی صورت انجام می شود.

هزینه مقرون بصرفه تزریق چربی

اگر شخصی نیاز به حجم بالای فیلر داشته باشد با توجه به این که حجم بالای فیلر مصرفی قیمت بالای تمام شده ای دارد در مقایسه با تزریق چربی که هزینه مصرفی تنها در حد ساکشن چربی خود فرد می باشد بهترین روش از لحاظ هزینه استفاده از تزریق چربی می باشد.

طبیعی بودن تزریق چربی

از آنجائیکه در این عمل از هیچ ماده خارجی و شیمیایی استفاده نشده و تنها از چربی خود فرد که از بدن شخص گرفته می شود استفاده می شود بعد از تزریق هیچ عارضه آلرژیکی برای فرد بوجود نمی آید.

عوارض تزریق چربی

تزریق چربی علاوه بر زیبایی و مزایایی که دارد، عوارضی هم دارد که در زیر آمده است. اما پیشنهاد می شود در راستای زیبایی هر چه بیشتر صورت خود یکی از اقداماتی که فروش نکنید برای انجام آن، لیزر موهای زائد صورت است.

عوارض بلند مدت تزریق چربی

اگر تزریق چربی اصولی و طی چندمرحله تزریق اولیه و ترميم انجام نگیرد تزریق چربی بیش از حد باعث ایجاد نکروز و کیست های چربی در محل تزریق می شود.بنابرین تزریق چربی پس از مرحله اولیه باید طی ۱تا ۲ جلسه ترمیم با چربی های ساکشن شده در مرحله اول انجام بگیرد.

عوارض کوتاه مدت کوتاه مدت تزریق چربی

بدیهی است که بدن نسبت به وارد شدن هر جسم خارجی به آن واکنش نشان می‌دهد پس طبیعی است‌ که در عمل تزریق چربی نیز  هنگام ساکشن چربی از بدن و تزریق چربی های تصفیه شده آن به صورت بعد از وارد شدن سوزن  به پوست بدن فرد متقاضی دچار التهاب و ورم می شود.وارد شدن خود بافت چربی به صورت نیز باعث افزایش حجم صورت می‌شود.به همین علت افراد تا مدتی بعد از تزریق چربی دچار ورم و کبودی می شوند.

 

عوارض کوتاه مدت کوتاه مدت تزریق چربی

تزریق ژل به صورت برای فرم دهی

امروزه محبوبیت جراحی های زیبایی متخلف از جمله تزریق ژل به علت عدم نیاز به اتاق عمل و بی هوشی در بین مردم رو به افزایش است.این اقدام زیبایی برای نواحی مختلف بدن و  خصوصا صورت بسیار موثر بوده و برای سنین مختلف مناسب می باشد. امکانات انجام این عمل هم زیاد شده، برای تزریق ژل اصفهان، تهران، شیراز و بسیاری شهرهای دیگر کلینیک های زیبایی وجود دارد اما مهم، انتخاب کلینیک معتبر است.

خوشبختانه درحال حاضر به علت پیشرفت علم و وجود امکانات به روز پزشکی ،پزشکان متخصص در زمینه زیبایی به راحتی می توانند نقص های صورت متقاضیان این عمل زیبایی را با تغییرات دلخواه خود افراد اعمال کنند.این تغییرات در تمامی نقاط صورت مانند شقیقه ،گونه ها،لب ها،چانه ،زیرچشم قابل اجرا می باشد.

مزایای تزریق ژل

برای برشمردن مزایای تزریق ژل کافیست به آمار افرادی که برای این عمل به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند توجه کنیم.

جوانسازی صورت با تزریق ژل

مهم ترین و اصلی ترین کاربرد تزریق ژل جوانسازی پوست صورت می‌باشد.ژل ها به علت دارا بودن خواص کلاژن سازی پس از هر بار تزریق ناحیه مورد نظر ۱۰تا ۲۰ درصد جوانسازی می کنند.

رفع چین و چروک‌ها با تزریق ژل

با تزریق ژل به ناحیه مورد نظر چین و چروک های ایجاد شده بر روی پوست، خطوط پیشانی،خط خنده، خط غم،خطوط اطراف لب و بینی،و خط اخم از بین خواهد رفت. معمولا تزریق ژل در همان کلینیک انجام می شود که سایر عمل های زیبایی هم آنجا انجام می شود.

حجم دهی مناسب با ژل

یکی دیگر ازکاربردهای اصلی و پرطرفدار  تزریق ژل  افزایش حجم لب ها ،گونه ها و چانه می‌باشد که میزان این افزایش حجم بستگی به سلیقه ی خود متقاضی و نظر و صلاحدید پزشک دارد.

از آنجایی که دلیل اصلی پیری پوست، کاهش میران چربی صورت می باشد معمولا با تزریق ژل می‌توان حجم از دست رفته صورت ،گونه ها ، لب ها ،گودی و کبودی زیر چشم و افتادگی صورت را  به صورت تزریق ژل به این نواحی برگرداند.

زیباسازی صورت با ژل

از  دیگر کاربردهای تزریق ژل اصلاح فرم لب ها ،بینی گونه ها،چانه و مادلینگ صورت یا همان زاویه سازی  بدون  انجام عمل جراحی می‌باشد.

 

عوارض تزریق ژل

تزریق ژل علاوه بر مزایایی که گفته شد، ممکن است عوارضی هم داشته باشد که به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شود.

 

عوارض تزریق ژل صورت

عوارض کوتاه مدت تزریق ژل

اگر متقاضیان تزریق ژل در هنگام انجام این اقدام زیبایی به مرکز معتبر و پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنند دچار  مشکل و عارضه ی حاد و اساسی نمی شوند و تنها عوارضی که به طور معمول برای همه متقاضیان وجود دارد درد،تورم و التهاب می باشد.

عوارض بلند مدت تزریق ژل

در صورت مراجعه متقاضیان تزریق ژل به مراکز غیر معتبر ،سالن های آرایشی و افراد غیرمتخصص در این زمینه دچار عوارض طولانی مدت خواهند شد.

عفونت

از عوارض تزریق ژل می‌توان به عفونت کردن محل تزریق اشاره کرد. این عارضه در بسیاری از مواقع زمانی رخ می دهد که یا از ژل نامرغوب استفاده شده باشد و یا بدن خود شخص نسبت به وارد شدن یک ماده  بیرونی حساسیت داشته باشد.در بعضی موارد بلافاصله پس از تزریق ژل بدن شخص واکنش نشان می دهد و در بعضی موارد پس از گذشت مدت زمانی از تزریق ژل  عفونت در محل تزریق بروز می دهد که شخص باید برای تخلیه عفونت ها به صورت اورژانسی به پزشک خود مراجعه کند.

عدم تقارن

عدم هماهنگی و تقارن صورت  از  جمله عوارض تزریق ژل می باشد که در صورت بروز این عارضه فرد مجبور به تزریق آنزیم برای از بین بردن ژل های قبلی و تزریق مجدد می باشد.

 

حساسیت

حساسیت بعد از تزریق ژل از دیگر عوارضی می باشد که در بیشتر مواقع در اثر تزریق ژل های نامرغوب به وجود می آید. به همین جهت توصیه می‌شود برای این اقدام زیبایی به  پزشک متخصص در این زمینه مراجعه شود تا علاوه بر استفاده از ژل های مرغوب و معتبر قبل از انجام تزریق ابتدا ژل را  بر روی همان شخص تست کند و بعد اطمینان از این که بدن شخص  نسبت به این ژل حساسیت ندارد و واکنش خاصی نشان نمی‌دهد تزریق را انجام دهد.

برای فرم دهی صورت تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

امروزه با توجه به افزایش محبوبیت روش های زیبایی غیرجراحی  در بین مردم  می توان به دو روش پرطرفدار تزریق ژل و تزریق چربی اشاره کرد.هر دو روش تزریق ژل و تزریق چربی برای فرم دهی به صورت و رفع نواقص چهره کاربرد دارد.ولی تفاوت های بین این دو روش  اختیار انتخاب این روش ها را به متقاضیان زیبایی می دهد.

تفاوت تزریق چربی و ژل از نظر دوام

با توجه به این موضوع که دوام تزریق چربی تقریبآ به صورت مادالمعمر می باشد و اگر فردی بعد از تزریق از فرم صورت خود ناراضی باشد برای تغییر فرم ایجاد شده زمان زیادی لازم دارد تا بتواند فرم قبلی را اصلاح کند ولی اگر متقاضی پس از تزریق ژل ناراضی باشد و با ترمیم قابل اصلاح نباشد پزشک با تزریق آنزیم، ژل های قبلی را تجزیه می‌کند و بعد از گذشت مدت زمان مشخص مجددا ژل تزریق می نماید. شاید جایگزین این عمل ها به شما تزریق بوتاکس  هم پیشنهاد شود.

تفاوت هزینه های تزریق چربی و ژل

مورد دیگر تفاوت میان دو روش تزریق چربی و تزریق ژل تفاوت در قیمت این دو روش می باشد.اگر فرد  متقاضی قصد دارد برای فرم دهی کل صورت اقدام کند ،در صورتی که نیاز به فیلر میزان ۱۰ سی سی به بالا داشته باشد  استفاده از ژل به صرفه نمی باشد و تزریق چربی پیشنهاد می شود.ولی در صورت نیاز به  حجم کمتری به فیلر برای پر کردن ناحیه کوچکتری از صورت مانند خط خنده ،گودی زیرچشم ،پیشانی استفاده از ژل ها به صرفه تر می باشد.

5/5 (1 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12