بهترین روش های چاقی صورت

زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

داشتن صورتی پر و گونه های برجسته اولین رکن زیبایی هر فردی می باشد. خانم ها و آقایان زیادی برای داشتن صورتی پر و زیبا راه کارهای مختلفی را امتحان می کنند.زیرا بیش از سایر اجزا صورت ،فرم و حالت خود صورت از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد، بویژه اینکه بسیاری از افراد با افزایش سن ، حجم زیادی از صورت خود را از دست می دهند و این موضوع برای آن ها بسیار نگران کننده و حائز اهمیت می باشد.

راهکارهای متنوعی از جمله راهکارهای خانگی و کلینیکی برای افزایش حجم صورت وجود دارد که هر فرد نسبت به شرایط طبیعی صورت خود باید از آن ها استفاده کند. در صورتی که در اصفهان سکونت دارید می توانید برای کارهای زیبایی خود به سینایار، کلینیک زیبایی در اصفهان مراجعه کنید.

چاقی صورت

روش های کلینیکی چاق کردن صورت

گاهی برای داشتن صورتی چاق و پر تر تنها داشتن رژیم های غذایی مناسب کافی نیست ،زیرا با افزایش سن عواملی مانند: کاهش وزن ،زایمان، ورزش های سنگین ،نور آفتاب و… اثری مخرب بر روی پوست گذاشته و باعث شلی و افتادگی پوست می شوند،که بهترین راه کار برای جبران حجم از دست رفته صورت استفاده از روش های تهاجمی و غیرتهاجمی کلینیک ها از جمله موارد زیر می باشد:

پر کردن صورت با تزریق چربی

افزایش حجم صورت با تزریق چربی اصفهان یکی از روش های اصلی و پرطرفدار می باشد.در فرآیند تزریق چربی، چربی طبیعی بدن خود فرد از نواحی که دارای چربی انباشته شده ای است ساکشن می شود و مجدد به نواحی مختلف صورت تزریق می شود . در واقع می توان گفت بهترین روش برای چاق کردن صورت تزریق چربی می باشد، چون چربی از بدن خود متقاضی می باشد،نسبت به آن آلرژی نشان نمی دهد ،روشی ایمن و موثر می باشد و ماندگاری بالایی نسبت به سایر روش ها دارد.

پر کردن صورت با تزریق ژل

تزدیق ژل‌ از دیگر روش های پر کردن صورت و برجسته کردن گونه ها می باشد که در بین خانم ها و آقایان بسیار پرطرفدار و محبوب می باشد، زیرا روشی ایمن، غیرجراحی و موقت می باشد و اگر متقاضی بعد از اتمام کار از فرم ایجاد شده راضی نباشد، پزشک متخصص با تزریق آنزیم می تواند صورت را به حالت قبل باز گرداند. ژل های پوستی حاوی اسید هیالورونیک می باشند که حل شدنی هستند و دوام این فیلر ها معمولا بین ۶ ماه تا ۱سال است و برای دوام بیشتر آن لازم است که جلسات ترمیم تکرار شود. امروزه بسیاری از افراد برای حجم دادن به صورت خود از تزریق ژل استفاده می کنند.

پر کردن صورت با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس معمولا برای صاف کردن چین و چروک های صورت استفاده می‌شود.در واقع بوتاکس روشی موثر برای چاق و پر کردن صورت نمی باشد و تغییر فرم اجزا صورت از جمله ، کم کردن ظاهر مربعی شکل فک و زیبایی فک و چانه، سربالا کردن بینی، کشیده تر کردن چشم ها که به بوتاکس چشم گربه ای معروف است ، از جمله مواردی است که با تزریق بوتاکس امکان پذیر می باشد.

پر کردن صورت با تزریق بوتاکس

روش های طبیعی چاق شدن صورت

با در نظر گرفتن این موضوع که با افزایش و کاهش وزن حجم صورت نیز قابل تغییر می باشد ،اما راه های طبیعی موثر بسیاری برای جبران حجم از دست رفته ی صورت افرادی که قبلا صورت پر و چاق تری داشته اند و نه افرادی که صورت آن ها ژنتیکی لاغر و کم حجم می باشد.

 

 مواد غذایی موثر بر چاقی صورت

همیشه این باور وجود دارد که مصرف برخی از خوراکی‌‌ها می‌توانند تاثیر قطعی بر چاقی صورت داشته باشند.

در واقع تاثیر خوراکی‌ها بر روی شادابی پوست و کندتر کردن روند پیری پوست ثابت شده است.این موضوع وقتی اثبات می شود که افرادی که در مناطقی خاص دچار فقر غذایی هستند دارای صورتی لاغر تر و پوستی تیره تر هستند.بنابراین می توان با داشتن رژیم غذایی سالم و اصولی صورتی زیباتر و پر تر داشت.

در اینجا به شرح برخی از این راه های طبیعی و خانگی چاقی صورت می پردازیم:

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ ها و فیبر هستند و باعث آبرسانی بیشتر به سلول های پوستی صورت می شوند.

با داشتن رژیم غذایی که حاوی مقادیر زیادی میوه و سبزیجات هستند ،باعث می شود فرد کمتر به سراغ خوراکی های ناسالم که برای سلامتی پوست مضر هستند برود.

آلوئه‌ورا

مصرف روزانه نوشیدنی گیاه آلوئه‌ورا به علت دارا بودن ویتامین C باعث آبرسانی و کلاژنسازی پوست می شود و همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در این گیاه خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و روند پیری پوست را به تعویق می اندازد.

 

میوه های قرمز رنگ

مصرف میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ مانند: سیب قرمز، هندوانه، توت فرنگی، آلبالو، گیلاس، تمشک، زرشک، توت سیاه،زغال اخته،چغندر … برای سلامت پوست و مو بسیار توصیه می شوند زیرا این میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان می باشند و باعث شادابی پوست می شوند.

جوانه‌ها

مصرف روزانه جوانه‌ دانه های مختلف از جمله جوانه گندم، ماش و عدس،…. به همراه سالاد و ماست باعث آبرسانی به پوست صورت می شود. این جوانه ها حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند که به جوانسازی و افزایش حجم صورت کمک می کنند.

استفاده از مغزیجات

استفاده از انواع مغزها مانند پسته،بادام درختی،بادام زمینی و… که سرشار از ویتامین E و چربی های مفید برای پوست هستند، باعث جوانسازی و افزایش حجم صورت می شوند.

پر کردن صورت با ماسک

برای داشتن صورتی پر و چاق باید ابتدا پوست صورت را مرطوب و آبرسانی کرد. انواع روش های جوانسازی پوست هم در سلامت بافت پوست تاثیر گذار است. یکی از راه های مرطوب نگه داشتن پوست استفاده از ماسک های طبیعی با ترکیب مواد مغذی و مفید برای پوست صورت می باشد.

پر کردن صورت با ماسک

از جمله این ماسک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماسک آلوئه‌ورا

ژل موجود در این گیاه را تخلیه کرده و بصورت روزانه ۱ الی ۲ مرتبه به آرامی بر روی صورت ماساژ دهید.

ویتامین C موجود در این گیاه باعث آبرسانی و کلاژنسازی و جوانسازی پوست صورت می شود.

 

ماسک شیر و عسل

روزانه مقداری شیر و عسل را باهم ترکیب کنیدو این ماسک بروی گونه ها به آرامی ماساژ دهید.

وجود بیوتین و ویتامین A، D، B6 و B12 در شیر به جوان‌سازی و ترمیم سلول‌ها و بافت پوستی کمک می‌کنند. هم‌چنین عسل با تنظیم اسیدیته (PH) پوست، باعث شادابی و لطافت پوست می شوند.

ماسک گلاب و گلیسیرین

استفاده از ترکیب گلاب که و گلیسیرین بصورت ماسک روزانه یک روش طبیعی ، برای چاق شدن صورت و گونه ها می باشد که سبب آبرسانی و پر تر شدن صورت می شود.

 

ماسک سیب زمینی

یک سیب زمینی را رنده کرده و روزانه بصورت ماسک بر روی پوست خود گذاشته و صبر کنید تا پوست از مواد معدنی و ویتامین C موجود در آن تغذیه کند.

ماسک پودر جوانه گندم و روغن زیتون

مقداری پودر جوانه گندم و روغن زیتون را مخلوط کرده و بصورت خمیر بر روی پوست صورت گذاشته و به پوست اجازه استراحت دهید.جوانه گندم به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان و ویتامین Eباعث آب رسانی به پوست و حفظ حالت ارتجاعی پوست و افزایش حجم صورت می شود.

ماسک روغن های طبیعی

با ماساژ روزانه‌ و مداوم روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، بادام، نارگیل، خراطین و‌‌‌… به روی پوست می توان تا حد زیاری موجب حفظ رطوبت پوست ،جوانسازی و افزایش حجم گونه ها شد و صورتی پر تر و زیباتر داشت.

 

0/5 (0 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12