چه کسانی نباید ژل تزریق کنند؟

زمان برای مطالعه: 5 دقیقه

چه کسانی نباید ژل تزریق کنند : ژل ها ،فیلرهای تزریقی هستند که برای زیباسازی صورت از جمله کانتورینگ ، قرینه سازی ،پر کردن گودی ها و خطوط ، باز کردن چروک هایی پوستی و سایر اقدامات زیباسازی صورت استفاده می‌شوند.

ویژگی های این فیلرها به صورتی است که ،به متخصصین در زمینه زیبایی این امکان را می دهد که با بررسی چهره متقاضیان و در نظر گرفتن نیازهای آن ها، با نوع و میزان فیلر مورد نیاز برای برطرف کردن نواقص چهره و یا افزایش حجم اجزا صورت، چهره دلخواه هر فرد را اصلاح کنند.

ممنوعیت تزریق ژل

موضوع مهمی که در این اقدام زیبایی غیرجراحی وجود دارد،هماهنگی میان اجزا صورت با توجه به علم پزشکی و علم زیبایی شناسی می باشد. بنابراین انتخاب پزشک متبحر و با تجربه از نکات مهم تمامی اقدامات زیبایی جراحی است.

در کنار اهمیت تجربه و مهارت پزشک برای تزریق اصولی و صحیح فیلرهای زیبایی ،نوع و برند ژل نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

پزشک متخصص در این زمینه باید متناسب با نیاز هر فرد ژل های مرغوب و استانداردی که بدن انسان نسبت به آن ها آلرژی نداشته باشدواکنش نشان ندهد استفاده کند.

زیرا این ژل ها برای تزریق در صورت که بسیار حساس می باشد استاندارد و همچنین مورد تأیید معاونت درمان و دارو باشند.

این ژل ها استاندارد هستند و معمولا بدن فرد واکنشی نسبت به آن ها نشان نمی دهد و با گذشت زمان ،باعث جذب بدن شده و نتیجه نهایی مشخص خواهد شد در صورتی که ژل های غیر استاندارد باعث بروز عوارضی از جمله شکل غیر طبیعی،عفونت،گلوله شدن در زیر پوست می شود. بنابراین متقاضیان باید قبل از تزریق فیلر ،از انواع فیلر پوست و برند آن مطلع شوند.

موارد ممنوعیت تزریق ژل برای افراد

موارد منع مصرف فیلرهای پوستی با توجه به تشخیص پزشک نسب به شرایط متقاضی متفاوت می باشد.در اینجا به شرح برخی از این موارد پرداخته ایم.

فیلرهای غیراستاندارد

ژل های ساخته شده از پلی متیل متاکریلات ساخته شده که به آن ها ژل های سیلیکونی گفته می شود به علت ترکیباتی که دارند مخصوص تزریق به نواحی مختلف بدن هستند و در صورت تزریق به نواحی حساس صورت مانند لب ها ،زیرچشم و بینی باعث بروز مشکلات و عوارض گاها جبران ناپذیر می شوند.بنابراین متقاضیان تزریق ژل باید قبل از تزریق از نوع و برند ژل آگاهی کامل داشته باشند.

ممنوعیت تزریق ژل با داشتن بیماری‌های پوستی

افرادی که دارای آلرژی‌های پوستی شدید، عفونت های باکتریایی،ویروسی و قارچی، هستند نباید از فیلرها استفاده کنند. این موارد در خصوص تزریق چربی نانوفیت هم اهمیت دارد.

 ممنوعیت تزریق ژل در صورت وجود عفونت در بدن

افرادی که به علت بیماری های عفونی مانند عفونت پوستی، عفونت سینوس، عفونت دستگاه گوارش و … از آنتی بیوتیک استفاده می کنند کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر نیستند،زیرا ممکن است این عفونت ها به محل تزریق فیلر واکنش نشان داند.

ممنوعیت تزریق ژل برای افراد دیابتی

افرادی که مبتلا به دیابت هستند و از انسولین استفاده می کنند کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل نمی باشند.بیماری دیابت خود باعث کند شدن روند بهبود زخم های ناشی از تزریق می شود.

تزریق ژل برای افراد دیابتی

منع تزریق ژل در صورت وجود اختلال داروئی

تزریق ژل همزمان با مصرف بسیاری از داروهایی مانند آسپرین، ریواروکسابان و وارفارین که احتمال خونریزی و کبودی را افزایش می دهند و باعث ایجاد هماتوم (کبودی و ورم بیش از حد ) در محل تزریق و توقف روند تزریق می شود.

بنابراین قبل از تزریق ژل بهتر است که اطلاعات کامل زیباجو در مورد بیماری هایشان و داروهایی که مصرف می کنند در اختیار پزشک قرار داده شود.

تاثیر مصرف دخانیات بر تزریق ژل

مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیون باعث ایجاد اختلال در تولید کلاژن و الاستین پوست می شود ،روند بهبود زخم را کاهش می دهد، باعث شکنندگی و آسیب عروق می شود و چون ورود سوزن باعث تخریب مویرگ ها می شود مصرف دخانیات روند بهبودی زخم را کاهش می دهد.بنابراین تزریق ژل برای افراد ی که دخانیات مصرف می کنند ممنوع می باشد.

تاثیر مصرف الکل با تزریق ژل

افرادی که الکل مصرف می کنند ،کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل های پوستی نیستند ،زیرا الکل باعث رقیق شدن خون و گشاد شدن رگ های خونی می شود و در نتیجه باعث ایجاد کبودی و تورم در محل تزریق می شود.

ممنوعیت تزریق فیلر در بیماری قلبی

افرادی که دارای سابقه بیماری های قلبی هستند برای تزریق ژل بهتر است که از پزشک متخصص خود مجوز دریافت کنند زیرا تزریق ژل برای این افراد مناسب نمی باشد و توصیه نمی شود.

ممنوعیت تزریق فیلر در بیماران قلبی

ممنوعیت تزریق ژل با بیماری های خود ایمنی

افرادی که دارای بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس و روماتیسم هستند بهتر است از تزریق فیلرهای پوستی خودداری نمایند و در صورت تمایل به تزریق ژل بهتر است تحت نظر پزشک خود تزریق را انجام دهند.

ممنوعیت تزریق ژل در دوران بارداری و شیردهی

اگر فردی بعد از تزریق ژل متوجه شد باردار بوده است جای نگرانی ندارد، اما بسیاری از پزشکان توصیه‌می‌کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی و یا در زمان آمادگی برای بارداری بهتر است از تزریق ژل خودداری‌کنند.

معمولا تزریق فیلرهای پوستی برای جنین و یا نوزادی که از شیر مادر تغذیه‌می‌کند ضرری ندارد ،زیرا فیلرهای پوستی بصورت موضعی تزریق‌می‌شوند و همینطور به علت ثابت بودن مواد تشکیل‌دهنده آن ها هیچ نفوذی به خون ندارند و خطر آن برای جنین و نوزادان شیرخواره بسیار کم است.

از دیگر مواردی که احتمال خطر ژل‌های تزریقی را برای جنین کم تر می کند تزریق فیلرها در میزان سی سی بسیار کم می باشد.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده و این که بین استفاده از ژل‌های تزریقی در دوران بارداری و نوزادانی که دارای نقص های مادرزادی هستند و همینطور بین تزریق ژل مادرانی که فرزندان شیرخوار دارند و ایجاد نواقص و بیماری های مرتبط با تزریق وجود ندارد.پس تزریق ژل های زیبایی در این دو دوره بسیار حساس و مهم برای خانم های باردار و شیرده بلامانع می باشد و محدودیتی برای آن وجود ندارد.

 

ممنوعیت تزریق ژل در دوران بارداری و شیردهی

تزریق فیلر در دوران قاعدگی

تزریق ژل در دوران قاعدگی ممنوعیتی ندارد اما بهتر است در این دوران مخصوصا روزهای پایانی تزریق ژل انجام نگیرد زیرا می‌تواند منجر به افزایش درد و کاهش توانایی فرد در تحمل درد شود و همینطور باعث بروز کبودی شود.ولی بطور کلی هیچ محدودیتی در این دوران برای تزریق فیلرهای زیبایی وجود ندارد.

5/5 (1 نظر)

مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه کلینیک‌های سینایار در حال حاضر در شهرهای اصفهان، کیش و مسقط (کشور عمان) دایر می‌باشند و به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند

ساعات کاری کلینیک
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18
پنج‌شنبه: 8 الی 12